Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Gaan we nog foto's van die Squiert te zien krijgen?

Aantal stemmers
12. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Nope, die krijgen we niet te zien

    3 25,00%
  • Jep, en voor eind 2022

    0 0%
  • Tetten

    9 75,00%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 74

Discussie: Squire Japan

  1. #1

    Standaard Squire Japan

    Hoi, ik heb deze week 'n Squire gitaar gekocht.
    De voormalige eigenaar vertelde me dat het gegarandeerd 'n Squire is uit Japan (± '85), maar dat de 1e eigenaar er het Squire logo heeft afgeschuurd. Er is inderdaad duidelijk te zien dat er iets is verwijderd van de kop.
    Hij vertelde me ook dat deze Squires uit die tijd niets hadden waaraan je kon zien dat ie uit Japan kwam.
    Op of in de gitaar is ook helemaal niets te zien, niet op de kop of achterop en niet onder de hals, daar waar die vastgeschroefd is; geen serienr., model of land.
    In mijn ogen is het wel echt 'n Squire, maar ik zou graag enig bewijs hebben waar deze gemaakt is.

    Weet iemand of dit aan onderdelen o.i.d. is na te gaan?
    In het beste geval, zijn er dan ergens Squire-logo's verkrijgbaar?

    Bij voorbaat dank,
    Frans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht
    Hoi, ik heb deze week 'n Squire gitaar gekocht.
    De voormalige eigenaar vertelde me dat het gegarandeerd 'n Squire is uit Japan (± '85), maar dat de 1e eigenaar er het Squire logo heeft afgeschuurd. Er is inderdaad duidelijk te zien dat er iets is verwijderd van de kop.
    Hij vertelde me ook dat deze Squires uit die tijd niets hadden waaraan je kon zien dat ie uit Japan kwam.
    Op of in de gitaar is ook helemaal niets te zien, niet op de kop of achterop en niet onder de hals, daar waar die vastgeschroefd is; geen serienr., model of land.
    In mijn ogen is het wel echt 'n Squire, maar ik zou graag enig bewijs hebben waar deze gemaakt is.

    Weet iemand of dit aan onderdelen o.i.d. is na te gaan?
    In het beste geval, zijn er dan ergens Squire-logo's verkrijgbaar?

    Bij voorbaat dank,
    Frans
    Je zou de hals eens kunnen losschroeven en kijken wat er voor een stempel in de uitsparing staat. Heb je al eens onder de slagplaat gekeken?
    Foto's willen ook wel helpen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ai. Squiers uit Japan kon je makkelijk herkennen aan hun serienummer en aan de tekst "Made in Japan". Dat stond allebei op het logo-decal geprint... dus ik kan me niet voorstellen waarom iemand dat er ooit af zou willen halen. Maar goed, 't is gebeurd.
    Wat Pasqual zegt, foto's zijn welkom.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    De Japanse vintage -JV- Squier serie was vanaf '84 enkel nog maar voor domestic. Fender USA was gesloten en Fuji exporteerde de vintage serie onder de Fender moniker (sticker MIJ achterkant onderaan neck) terwijl Squier de contemporary modellen export voor zijn rekening nam.

    D'r zijn dus w
    el JV Squiers uit '85 maar die zijn dan hoogstwaarschijnlijk later uit Japan geïmporteerd en dat zou je aan de pocket stamp, electronica en "japan" saddle & trem stamps kunnen zien.

    Ik gok alvast dat di
    e je die niet gaat vinden
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    Hoi Pepe, ik zou dolgraag wat foto's laten zien, maar krijg ze niet van m'n Downloads naar dit forum. Je mag echter van me aannemen dat er nergens op de gitaar iets staat (nummer of land). Niet op de kop, hals, uitsparing hals, onder slagplaat etc.
    Kwam het ooit voor dat er enkel 'n sticker op de achterkant v.d. kop zat (Made in Japan), die er dikwijls afviel?
    Of kan dit in het logo gestaan hebben? De geschuurde plek loopt ongeveer over de hele kop, onder de tuners, van brug naar punt en op de punt heeft, in 't logo, duidelijk 'n rondje gezeten van ± 7 mm doorsnee. In 't midden van de ex-'sticker' kan ik nog net de letters YER ontdekken.

    Frans

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Sommige Squire series hebben het made in Japan aan de voorkant van de kop in het Fender/Squire logo staan, sommige bij de hiel vd neck, bij mijn weten nergens anders.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    “Made in..” ofwel onder merklogo op voorzijde headstock, of achterop hielzijde van de hals

    Er zijn nooit losse stickers gebruikt.

    Edit: wat Pepe zegt.

  8. #8

    Standaard

    Weten jullie waar ik logo's kan kopen?
    Puur omdat ik vind dat er iets op moet; zo'n blanke afgeschuurde kop ziet er echt niet uit.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Niet te zeggen zonder foto's. Gewoon wat foto's uploaden op photobucket of iets dergelijks.

    Anders zul je op de blauwe ogen van de vorige eigenaar moeten vertrouwen en hij vervolgens weer op die van de vorige eigenaar.
    Laatst gewijzigd door apekop; 31 oktober 2022 om 11:27
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top