Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard Fender American Vintage II

    Ik ben op zoek naar een 2000/2001 62 AVRI Strat, maar nu zie ik dat deze lijn onlangs is uitgekomen. Kriebelt toch wel een beetje..

    https://www.fender.com/en-US/american-vintage-ii.html?utm_source=wunderkind&utm_medium=popup&utm _campaign=WKND_AmVintageII_TO&utm_term=fender&utm_ src=email00DTAmVintageII_TO

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    2250 euro ik vind het nogal wat. Als ik nu in de markt was voor een nieuwe Strat dan ging ik voor die nieuwe Japanse JV serie
    Nog geen 1200 euro voor die witte, en zeker weten een perfecte gitaar in handen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik had ze ook gezien ja….. Prachtig, vooral de seafoam green. Ook de V neck hou ik wel van. Maar ja, een beetje te duur voor mij.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Voor mij zijn ze ook wat aan de prijzige kant maar ik heb wellicht een paar leuke inruilers. Maar goed, ik probeer eerst ergens een AVRI te vinden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Nog geen 1200 euro voor die witte, en zeker weten een perfecte gitaar in handen
    Ik zag ze. Met de originele JV heeft het niet zo veel van doen, basswood en 9.5" radius en push pulls,
    Japan was toen goedkoop maar is dat allang niet meer, is duurder zelfs dan de States,
    hoeft overigens allemaal niks te zeggen over bruikbaarheid & speelplezier,
    Maar de Amerikaan:
    Dit is de 4e serie vintage reissue (1982/1999/2012) en ze worden steeds beter zegt Fender.
    Das toch wel mooi, die immer niet aflatende zoektocht naar een gitaar uit 1954. Hulde!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooi, maar erg prijzig.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    De frequentie waarmee Fender rommel op de markt dumpt gaat mijn pet ook te boven.
    De wirwar aan specificaties, benamingen van series, hergebruik van dezelfde namen op andere series, met weer andere specificaties.
    They have lost me.

    Maar als 't jou een fijne gitaar lijkt, en je hebt er de doekoe voor; doen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    De frequentie waarmee Fender rommel op de markt dumpt gaat mijn pet ook te boven.
    De wirwar aan specificaties, benamingen van series, hergebruik van dezelfde namen op andere series, met weer andere specificaties.
    They have lost me.

    Maar als 't jou een fijne gitaar lijkt, en je hebt er de doekoe voor; doen.
    Nou rommel? Dat vind ik een beetje overdreven en cru. Omdat ze de series steeds andere namen geven en andere specificaties hebben is het toch niet meteen rommel? en je kan dat pas beoordelen als je er zelf op gespeeld hebt.

    Overpriced wel, voor dat geld koop je tweedehands twee hele mooie (Fender) strats.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ik ken de neiging om alles dat ik niet nodig heb rommel te noemen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Die nieuwe series voor aux principe steeds dezelfde gitaren heeft vooral te maken met nieuwe apparatuur waardoor de productie methode veranderd moet worden.
    Zo was de 2012 serie enkel bedoeld voor de nieuw Flash lacquer die ontwikkeld was om te voldoen aan nieuwe wetgeving.

    Voor de 1982 serie kocht Dan Smith persoonlijk wat gitaren bij plaatselijke vintage handelaren voor het toen astronomische bedrag van 7000 dollar om daar, met een meetlintje, de specs van op te meten, voor deze serie heeft men ook oude gitaren opgemeten maar met nieuw ontwikkelde software.

    Maar ach, als je productie methode verandert voor wat voor reden dan maakt marketing d'r wel een mooi verhaal van. Die update van de Wide Range door de CuNiFe vind ik wel een logisch want die zijn echt wel beter dan wat er op zat.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 oktober 2022 om 23:13
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top