Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Geheel mee eens. Live in bandgeweld vraag ik mij zelfs af of je die subtiele verschillen wel hoort. Maar: de G12M20 heritage blijft een heerlijke speaker.
    Ja, precies. Ik snap wat je bedoelt. Zeker met 4x12's is het een beetje een kwestie van het vermogen van de amps kunnen opvangen. Maar de 20m heritage klinkt te gek.

    Ik heb het een keer allemaal uitvoerig zitten testen en er waren eigenlijk maar een paar dingen die ik belangrijk vond: V30's vind ik gewoon echt niet fijn, verder maakt het mij in een 4x12 eigenlijk niet zo veel uit wat erin zit behalve dat 4x25 watt of 4x30 watt eigenlijk veel te weinig is voor een 100 watt top die heel erg hard staat (dat betekent dus twee kasten gebruiken als je kiest voor low powered speakers, zoals ze dat vroegah ook deden). 12/65, 12/80 of (oudere)T75's heb je met één kast wel genoeg. Speel je zachter (tot max 50 watt amp) kan het weer wel met één kast. Wel vond ik een kast met oude low powered Fanes echt fundamenteel anders klinken dan alle Celestion kasten die ik er naast zette (12/65, Greenback25, T-75, K100 etc: het schelle Celestion hoog zat niet in die Fanes). Vraag is of 4x 12 met 12/20EVH een dergelijk groot verschil zou opleveren ten opzichte van G12/25 Greenback (vermoedelijk niet omdat het karakter heel erg in het merk speaker zit, maar de 12m20 is donkerder en lower powered hoewel ik betwijfel of die wel echt 20 watt zijn). Maar uiteindelijk is het ook een kwestie van inpluggen en spelen en niet overanalyseren en ouwehoeren, en live of in de oefenruimte met een band doet het er inderdaad niet zoveel toe, precies zoals jij zegt.
    Laatst gewijzigd door NLF; 13 oktober 2022 om 11:31

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard EVH cabinet G12m20 etc

    Ik moet wel zeggen: ik vind V30 speakers erg pinnig klinken, maar live in een band (zonder in-ear!) vond ik het wel fijn mijzelf goed te horen.

    En 4x v30 in een Bogner-niet-te-tillen 4x12 vond ik toch wel weer warm klinken.

    EDIT: de G12-65 vond ik van alle speakers veruit het meest warm klinken. Warm dik en smeuïg. Heerlijk! Maar live in band-geweld in ongenuanceerde kroegsituaties bleef er weing meer van over.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 13 oktober 2022 om 21:38
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja, de V30 gaat hard en heeft zo'n piek ergens in het hoog mid (of iets dergelijks) maar volgens mij werkt het alleen als je overstuurd speelt en metal speelt. Het is net alsof die speaker een treble boost heeft ingebouwd die je dus niet kunt uitzetten. Ik heb ze geprobeerd met meerdere amps (Dual Showman, Marshall 2061x, AC30) en iedere keer hetzelfde liedje. Misschien werkt het uit als je pedalen gebruikt of iets dergelijks. Maar ik kan me voorstellen dat je jezelf in een live situatie wel kunt horen met die dingen. De 12-65 vind ik beslist OK maar niet heel warm of iets dergelijks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ja, de V30 gaat hard en heeft zo'n piek ergens in het hoog mid (of iets dergelijks) maar volgens mij werkt het alleen als je overstuurd speelt en metal speelt. Het is net alsof die speaker een treble boost heeft ingebouwd die je dus niet kunt uitzetten. Ik heb ze geprobeerd met meerdere amps (Dual Showman, Marshall 2061x, AC30) en iedere keer hetzelfde liedje. Misschien werkt het uit als je pedalen gebruikt of iets dergelijks. Maar ik kan me voorstellen dat je jezelf in een live situatie wel kunt horen met die dingen. De 12-65 vind ik beslist OK maar niet heel warm of iets dergelijks.
    Ja de V30 "prikt door de mix". Zelf denk ik ook dat ze voor hardrock en erger het meest geschikt zijn. De G12H reeks vond ik ook prettig door de mix prikken en beter geschikt voor de amps die jij noemt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Hardrock en erger

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    En 4x v30 in een Bogner-niet-te-tillen 4x12 vond ik toch wel weer warm klinken.
    Dit inderdaad.
    Ik ben geen moderne metal speler, en mijn bogner 4x12 met v30 voldoet erg prima voor wat ik doe, ik vind hem niet superschel, maar wel dik, met genoeg (maar niet teveel) "boem".

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een Bogner 212 met V30's en vind die sound veel mogelijkheden hebben, maar ik word inmiddels wel omringd door V30's, wellicht omdat ze zoveel gebruikt worden. Destijds in een blinde keuze tussen 4 verschillende Celestion 12" speakers voor m'n 4 x EL84 versterker wel voor de V30 gekozen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja. De V30 zit tegenwoordig overal in lijkt het wel. Ze klinken heel helder en gaan heel hard (efficient). Het is een speaker met een zeer uitgesproken karakter. Niets mis mee natuurlijk, maar raar dat juist zo'n speaker in zo veel cabs en combo's gebruikt wordt. Ik vond dus de 12/65, de 12/80, deT75 (vooral de oudere) en zelfs de K100's allemaal bruikbaar maar met de V30 kon ik niet zo veel.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ja. De V30 zit tegenwoordig overal in lijkt het wel. Ze klinken heel helder en gaan heel hard (efficient). Het is een speaker met een zeer uitgesproken karakter. Niets mis mee natuurlijk, maar raar dat juist zo'n speaker in zo veel cabs en combo's gebruikt wordt. Ik vond dus de 12/65, de 12/80, deT75 (vooral de oudere) en zelfs de K100's allemaal bruikbaar maar met de V30 kon ik niet zo veel.
    Al die speakers die jij noemt (goed, op de 12/80 na) heb ik momenteel in verschillende 2x12's zitten met V30's ernaast.
    Juist de combi maakt ze veelzijdig. Met name de K100, of in mijn geval de K85 (=zelfde speaker, toen Celestion erachter kwam dat ze 100W konden hebben ipv 85W, is de naam aangepast) pairt lekker met een V30 voor strakke moderne sounds.
    Niet de meest smeuïge combi dan, maar als het bruut moet beuken, met veel definitie en een strak laag, it's what the doctor ordered.
    Live speel ik meestal met een vertical slanted 2x12 van Mesa Boogie, met een Mesa V30 (klinken iets dikker/ronder dan de standaard versie) onderin en een G12-65 Heritage bovenin. Op die manier krijg ik de meest smooth klinkende van de 2 het dichtst bij m'n oren.

    Thuis speel ik het meest op een Marshall converted '1966B' (diagonale 2x12, was ooit een lege 4x10" 1965B van macwilliams) met een vintage T75 en die andere Mesa V30 (+beamblocker). Ideale allround cab die ook nog voldoende smeuïgheid heeft.
    Vintage T75's (zeg maar uit '85-86) klinken totaal niet als die modderige scooped-bakken van de 90's en later. Qua klank veel dichter bij de G12-65, veel meer mids ook.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top