Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard Dieven stelen voor 5.000 euro aan instrumenten van zangeres Katie Koss

    Dieven hebben in de nacht van woensdag op donderdag alle muziekinstrumenten en benodigdheden van zangeres Katie Koss uit Groningen gestolen uit haar auto, die geparkeerd stond in een parkeergarage aan de Oostersingel.
    De inbrekers namen voor tussen de vier- en vijfduizend euro aan spullen mee uit de auto van de Gronings-Oekraiense zangeres (echte naam Katja Poltavets). De auto stond in parkeergarage Bleekveld, tussen het UMCG en het centrum in. Volgens Poltavets waren er geen sporen van braak, maar stond er wel een raam open toen ze haar voertuig leeg aantrof. Het raam en de deur zijn waarschijnlijk met een schroevendraaier opengekrikt, waarna alles overhoop is gehaald en alle waardevolle spullen uit de auto zijn gejat.
    ‘Emotionele waarde krijg ik niet meer terug’

    “Als je spullen worden gejat is dat megakut”, schrijft Koss. Maar als instrumenten en gear worden gejat, voelt dat misschien nog een beetje erger. Mijn zorgvuldig bij elkaar gezochte pedalboard, de gitaar waarop ik mijn eerste show speelde, de versterker die ik deels voor mijn verjaardag kreeg. Deze emotionele waarde krijg ik helaas niet meer terug.”
    Crowdfundactie voor nieuwe spullen

    De zangeres heeft inmiddels een crowdfundactie op poten gezet, zodat er nieuwe spullen aangeschaft kunnen worden. Iedereen die iets kan missen voor nieuwe apparatuur, kan het doneren via deze link.
    Landelijke bekendheid door Giro-555 actie

    Koss kreeg dit jaar landelijke bekendheid, na haar optreden van afgelopen maart tijdens de landelijke Giro-555 actie voor Oekraïne. De zangeres doet dit jaar ook mee aan de Popronde en had nog verschillende optredens op het programma staan. Deze optredens worden voorlopig gehouden met geleende apparatuur.
    ‘Pas op wat je koopt’

    De zangeres stelt dat er mogelijk camerabeelden zijn van de diefstal en gaat aangifte doen. Poltavets doet met tranen in de ogen een oproep via haar Instagrampagina: “Muzikanten let alsjeblieft op: misschien komen jullie mijn lang gespaarde spullen ergens in de verkoop tegen.” Een lijst met de gestolen spullen vindt je in het Instagram-bericht hieronder:



    https://www.oogtv.nl/2022/10/dieven-stelen-voor-vijfduizend-euro-aan-instrumenten-en-andere-spullen-van-zangeres-katie-koss/


    Gestolen spullen:

    - ZVEX Effects Instant Lo-Fi Junky Vexter chorus (gitaar pedaal)
    - Pedaltrain Nano pedalboard inclusief Softcase
    - Digitech Polara stereo reverb effectpedaal
    - MXR M169 Carbon Copy Analog Delay (Gitaar Pedaal)
    - TC electronic Polytune 3 Noir (Tuner)
    - Harmony Standard Jupiter Electric Gitaar
    - Fender Blues Junior Lacquered Tweed (Gitaar Amplifier)
    - Mono Cases Vertigo Acoustic Guitar (Gitaar case)
    - Shure SM58-LCE (Dynamische Microfoon)
    - Shure Beta 87A (Microfoon)
    - Handheld Tamboerijn Dubbele Rij Metalen Jingles Percussie Rood

  2. #2

    Standaard

    Uiteraard kut. Per definitie kut.

    Maar in die lijst zie ik toch toch veel staan wat 1 op 1 vervangbaar is. Dat er dan "emotionele waarde" in het spel komt...Tsja. Zorgvuldig bij elkaar gezocht. Da's dus al gedaan. Nu gericht zoeken dus. Met een instrument kan ik me die emotionele waarde voorstellen. Met effectpedalen en gitaarcases niet. Met microfoons kun je je afvragen of een nieuwe niet gezonder is (zit geen of minder barf in).

    Blijft de tamboerijn over en mis ik een verhaal met de term "verzekering".
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Uiteraard kut. Per definitie kut.

    Maar in die lijst zie ik toch toch veel staan wat 1 op 1 vervangbaar is. Dat er dan "emotionele waarde" in het spel komt...Tsja. Zorgvuldig bij elkaar gezocht. Da's dus al gedaan. Nu gericht zoeken dus. Met een instrument kan ik me die emotionele waarde voorstellen. Met effectpedalen en gitaarcases niet. Met microfoons kun je je afvragen of een nieuwe niet gezonder is (zit geen of minder barf in).

    Blijft de tamboerijn over en mis ik een verhaal met de term "verzekering".
    Ik denk dat de verzekering niet dekt als het onbeheerd in een auto ligt…… Maar het blijft waardeloos dat onze medemens niet van andermans spullen kan afblijven!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik denk dat de verzekering niet dekt als het onbeheerd in een auto ligt…… Maar het blijft waardeloos dat onze medemens niet van andermans spullen kan afblijven!
    Ik denk dat dat ligt aan de verzekering.

    De reden om het op te merken is omdat de crowdfund z'n doel dik en breed gehaald heeft. Als de verzekering ook nog eens over de brug komt heeft mevrouw Koss haar leeggeklauwde kofferbak weten te converteren in een knap lukratieve deal.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Uiteraard kut. Per definitie kut.

    Maar in die lijst zie ik toch toch veel staan wat 1 op 1 vervangbaar is. Dat er dan "emotionele waarde" in het spel komt...Tsja. Zorgvuldig bij elkaar gezocht. Da's dus al gedaan. Nu gericht zoeken dus. Met een instrument kan ik me die emotionele waarde voorstellen. Met effectpedalen en gitaarcases niet. Met microfoons kun je je afvragen of een nieuwe niet gezonder is (zit geen of minder barf in).

    Blijft de tamboerijn over en mis ik een verhaal met de term "verzekering".
    Opgetelde nieuwwaarde van genoemde lijst is pakweg 3580 euro. Emotionele waarde wordt dus kennelijk geschat op 420 tot 1420 euro.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je hebt natuurlijk mensen die hun spullen op de duurste plek kopen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik denk dat dat ligt aan de verzekering.

    De reden om het op te merken is omdat de crowdfund z'n doel dik en breed gehaald heeft. Als de verzekering ook nog eens over de brug komt heeft mevrouw Koss haar leeggeklauwde kofferbak weten te converteren in een knap lukratieve deal.
    Inderdaad, maar ik denk dat de meeste muzikanten de verzekeringspremie wat dat maandelijks kost niet eens kunnen ophoesten dus ik denk dat dat met dat lucratieve wel meevalt. 😬

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Uiteraard - zoals al gezegd - zwaar kut. Maar ik dacht dat iedereen ondertussen wel wist dat je absoluut geen waardevolle spullen in auto’s moet achterlaten, ook - misschien wel juíst - niet in auto’s die in parkeergarages staan.
    Het is kennelijk nog steeds niet vanzelfsprekend dat mensen van elkaars spullen afblijven.
    Maar wel sneu....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Niet verkeerd bedoelt, maar als iets emotionele waarde heeft dan laat je het thuis.

    Als mensen zelfs stelen in kringloop winkels, vaak met een reden van: veel te duur want ze hebben het zelf ook maar gratis gekregen, zegt dit iets over een deel van de maatschappij.

    Maar als zij, die ons voorbeeld zouden moeten zijn, het niet kunnen laten met bijbaantjes en belastingtrucs en ander dubieus gedrag zichzelf steeds meer te geven, tja dan kan je erop wachten dat anderen dit gedrag volgen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Teller staat nu op 6000. Da's mooi. Alles wat meer dan 5000 euro zou zijn geeft ze terug. Aan de muziek!
    Ook mooi.
    Schattig m
    eisje in tranen helpt natuurlijk, ik, oude lelijke vent, zou niet verder komen dan 25 euro.
    Of j
    e moet het handig aanpakken zoals die Belgische bejaarde die vertelde dat zijn gitaar uit zijn woonkamer, raam open, gestolen was en de gitaar was nog het enige verzetje.. enfin...
    Kr
    eeg een nieuwe USA 335 Guild terug waarop hij zei, "maar da's een dure! 'nne echte Guild!"
    Zo kan h
    et ook!

    Laatst gewijzigd door Pepe; 12 oktober 2022 om 10:00
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top