Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het ook ingewikkeld. Heb de site gecheckt en kom dan op een Canadese eigenaar van de site terecht; https://who.is/whois/artiestenpromotie.net
    Het KVK nummer leidt naar:
    https://www.kvk.nl/zoeken/?source=al...0&site=kvk2014

    Het kan legitiem zijn en dat hop ik ook voor jou.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Het blijft een gok, maar communicatie is goed en heb netjes een factuur gekregen.

    Zojuist alle spullen ingezonden:
    - Muziek in mp3 en wav
    - ISRC en metadata
    - Coverfoto
    - Persbericht

    Best nog lastig een beetje Persbericht schrijven...

    Dit is het verder ook wel, afhankelijk van de uitkomst kan het zijn dat het hier voor dit album ophoud.
    Stiekem hoop ik natuurlijk dat het wat gaat doen!

    En ben daarnaast ook bang als het wel uit de hand gaat lopen, ik bedoel er is geen band ik heb alles zelf gedaan. Dus indien ik ineens het land in moet of live moet gaan spelen, heb ik weer een andere uitdaging dan het album zien te promoten.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Er is in ieder geval iets gebeurd na het geven van de plugging opdracht.
    Het aantal streams is nu sinds de start vrijdag vertienvoudigd.
    De single Fill the void nadert nu de 1000 streams terwijl de andere liedjes misschien op 50+ staan.

    Jammer dat de Artist pagina niet realtime is, soms moet je wachten tot de cijfers zijn bijgewerkt.

    Denk wel dat het in principe niet gaat lonen, ik bedoel bij 1000 streams krijg je van Spotify in het gunstigste geval €3,40 volgens mij, en zelfs als ik de 10.000 streams haal verdien ik niets omdat de eerste €35,00 naar de distributeur gaan.

    Mocht er via de radio meer bekendheid aan de liedjes komen zou er nog iets kunnen veranderen, maar ik ben bang dat het bij de liefde voor de muziek blijft en niet de pegels voor de muziek

    Als het goed is komt het nieuws van mijn album op het bedrijfsnetwerk van mijn werk, daar werken wereldwijd zo'n 2500 personen. Hopelijk doet dat ook nog iets.
    Laatst gewijzigd door bluegate; 16 oktober 2022 om 13:04

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Interessant is natuurlijk om te zien waar die die streams vandaan komen. Als er ergens in India nu een paar servers 24-7 je song staan te spelen, schiet het niet op natuurlijk. Ik gun je alle succes, maar ik heb een hard hoofd in de aanpak van dit soort clubs.

    Via het bedrijfsnetwerk is natuurlijk gewoon heel slim. Leuk dat ze dat ook doen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    De meeste luisteraars komen uit NL & B:
    Amsterdam
    Eindhoven
    Brussels
    Eersel
    Gouda

    Dat zijn op dit moment de Topsteden volgens mijn Artist pagina.
    Grootste deel is tussen de 28-34 en 52% vrouw.

    Op basis van mijn profiel en catalogus is goed voor 29%
    Playlists van andere luisteraars is 52%
    Spotify AI 19%

    Ik probeer ook veel zelf te doen via mijn artist pagina en links in social media etc.

    De single waarop plugging is gedaan is van 36 streams nu naar 1160 streams gegaan over het weekend.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Dat lijkt in ieder geval goed, gelukkig. Je doet het goed bij de vrouwen ;-)
    Bij mij blijft dat steken op 30%. Keep us posted!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Spotify staat inmiddels op 3.338, nog steeds veelal uit NL en B.
    Volgende week staat een radio interview in de planning, deze zal op 20 internet radio stations worden uitgezonden.

    Tot mijn verbazing zag ik dat mijn album ook op Hungama staat (indiaase muziek site) met 5.8K streams wat wel raar is gezien mijn album daar maar 8 tracks heeft ipv alle 12.

    Maar het valt mij reuze mee hoe het uitpakt, ik bedoel de overige liedjes doen vrijwel niets alleen de gepromote single maakt grote sprongen. Nogmaals rijk ga ik er niet van worden, heeft alleen veel geld gekost. Maar hobbies kosten nou eenmaal geld.

    Gisteravond een start gemaakt met nieuwe opnames, werken aan het volgende album

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Valt me niet tegen hoor. Vind wel dat je op veel dubieuze playlists bent gekomen, waarvan ik me afvraag of je daar wel op 'hoort'.

    Nieuwe muziek maken: yes. Daar gaat het om.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ja, nieuw nummer wordt leuk denk ik.
    Zaterdag Gitaren, Solo en Hammond partijen ingespeeld.
    Zondag tekst geschreven, tenminste het refrein want ik had geen inspiratie voor de coupletten nog.

    Teller Spotify staat inmiddels op 5400.
    Leukste playlist: The Sex playlist Official

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Na twee weken pluggen lijkt er een abrupt einde te komen aan de oplopende streams.
    Staat nu op 7000 en er komt niet veel meer bij denk ik.

    Radio interview was leuk, maar denk niet dat dit veel gedaan heeft en het was ook een internet radio zender die een volledig ander publiek trekt (Nederlandse smartlappen meer...) dan de muziek die ik poog te maken.

    Dus ik denk dat plugging weinig zin heeft, weer een les geleerd en hopelijk dat anderen ook iets aan deze informatie hebben.

    Je zult dus echt moeten proberen om de AI en de editors van Spotify te bereiken met je muziek.
    Ook las ik dat de interactie met je Artist pagina belangrijk is, als daar niets gebeurd dan doen ze ook niet veel met je muziek.
    En/of veel spelen in het land en zieltjes (volgers) winnen
    Laatst gewijzigd door bluegate; 28 oktober 2022 om 16:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top