Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68

Discussie: Sounds

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard Sounds

    Hij is al eerder voorbij gekomen met het uitpluizen van wat de sound van een gitaar bepaalt. Nu zoekt hij de verschillen tussen 3 standaard versterkers:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja. De vorige keer heb ik gezien hoe die alles wat met speakercabs te maken had had uitgezocht. Hij was alleen wel vergeten om de kasten ook op hoger volume te testen. Heeft ie dus heel veel moeite zitten doen en toch nog iets over het hoofd gezien. Zul je altijd zien.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Filmpje niet gezien maar is toch al 10 miljoen keer eerder...?

    Doorgaans blijkt dat sp
    eakers en cab het grote verschil maken en daarna de keuze van tonestack en general design en daarna nog ergens, als een antroposofische verdunning, het merkje/fabriek waar een component vandaan komt omdat ze daar water uit de kraan drinken uit een meer waar Jezus ooit in gepist heeft.
    D
    at laatste, merk, is het enige wat je kan markteten dus dat krijgt vaak meer gewicht toebedeeld dan dat het lief is.

    Maar misschi
    en komt deze meneer tot een geheel andere epiphany want je bent weliswaar lui maar je staat toch maar mooi open voor alles.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 5 oktober 2022 om 23:20
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Heb een stukje gekeken. Zelf ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met het hele nerd gedoe rondom versterkers, gitaren en speakers, maar goed. Hij maakt het zichzelf heel erg moeilijk en zit er ook van begin af aan al helemaal naast met zijn selectie van amps en zijn hele benadering. Hoe iets klinkt op een opname is iets totaal anders dan wanneer je het hoort in een ruimte. Een amp doet het anders wanneer die heel zacht staat of heel hard enzovoorts. Het is dus eigenlijk allemaal vergeefse moeite.

    Doe mij maar gewoon inpluggen en spelen en gaan met die spreekwoordelijke banaan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Clippie (nog) niet geluisterd, die versterkers herken ik wel.
    Vlak ook de tegenkoppeling niet uit, doet veel voor de sound, levendig enzo.
    Vox'jes hangen los, en dat hoor je, verder kun je van een kathodebiased EL84 houden of niet, maar feitelijk zijn de andere twee laffe aftreksels.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Doe mij maar gewoon inpluggen en spelen en gaan met die spreekwoordelijke banaan.
    Eens. Natuurlijk moet je een goede sound hebben, en van alle ingredienten (gitaarconstructie, elementen, amp, cab en effecten) zorgen dat ze je die goede sound leveren, en bij metal snap ik de obsessie met gear wel een klein beetje , want oversturing versterkt echt iedere miniscule nuance in je sound, en de oversturing moet controleerbaar blijven etc, maar ik heb qua pop, rock, fusion etc nooit veel moeite gedaan cq hoeven te doen om gewoon een lekkere sound te krijgen, zowel clean, als randje als volle oversturing, of chorus of wat dan ook. Al dat geneuzel, als jij mooie dingen speelt en je sound is acceptabel tot mooi, is dat genoeg.

  7. #7

    Standaard

    Deze man volgt de klassieke benadering dat als de uitgangswaveform en frequentiecurve klopt het goed is. Da's dezelfde manier waarop in de jaren 80 en 90 werd getracht digitaal distortion te simuleren. Keyword is toch echt de impulsrespons. En die bepaalt in grote mate de feel van een versterker.

    Daarnaast is n'n "ik ben een performer" disclaimer op gegeven moment echt een slappe smoes aan het worden. Als je met simulaties van het circuit aan de slag gaat, zorg dan ook dat je in staat bent de uitkomsten te interpreteren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Deze man volgt de klassieke benadering dat als de uitgangswaveform en frequentiecurve klopt het goed is. Da's dezelfde manier waarop in de jaren 80 en 90 werd getracht digitaal distortion te simuleren. Keyword is toch echt de impulsrespons. En die bepaalt in grote mate de feel van een versterker.
    En over pak 'm beet 25 jaar is er weer iets nieuws en zeggen we "Da's dezelfde manier waarop in de jaren 2020 - 2030 werd getracht digitaal speakers te simuleren. Keyword is toch echt de TX816-L mod. En dit bepaalt in grote mate de feel van de versterker".

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    En over pak 'm beet 25 jaar is er weer iets nieuws en zeggen we "Da's dezelfde manier waarop in de jaren 2020 - 2030 werd getracht digitaal speakers te simuleren. Keyword is toch echt de TX816-L mod. En dit bepaalt in grote mate de feel van de versterker".
    Klopt. Maar nu hang je het geheel op aan modeling. Dat bedoelde ik niet. IR is niet per se hetzelfde als modeling. Je weet zelf net zo goed dat een versterker met een laff respons niet aangenaam speelt. En de TX816-L mod is m.i. knap overrated
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Jongens het is de TX213-A mod.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top