Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard vraag over Fender super sonic cabinet

    Heeft er hier iemand ervaring met een Fender Super Sonic cabinet?

    Het gaat even om het volgende: als je de speakers uit zo'n kast wilt halen, doe je dat dan aan de voorkant? Volgens mij zit die cab namelijk aan de achterkant dicht (in tegenstelling tot oudere Fender cabs). Toch? Of kun je de achterkant van die cab er gewoon uithalen (kan handig zijn, ook als je er bijvoorbeeld een open back cab van wilt maken of iets dergelijks)? Ik zie op foto's van die dingen namelijk nooit schroeven zitten.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Mmmmmh ... volgens mij dus frontloaded. Denk dus dat de achterkant vastgelijmd is. Nou krijg je als het moet natuurlijk alles los en open back kan ook altijd nog met een deekoepeerzaag natuurlijk. Maar ja, da's ook weer zoiets ...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Ik denk niet dat ze de achterkant lijmen, dat is van alle kanten niet logisch maar speaker swap technisch gezien heb je daar niet zoveel mee te maken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Misschien niet gelijmd, maar als ik de foto’s zie hebben ze hem wel dichtgemaakt met tolex. Dus daar kun je niet bij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja precies. Tolex zit eroverheen. Best vreemd. Maar goed. Ik denk dat ik beter een keer naar een oude Bandmaster cab kan uitkijken want met die V30's kan ik sowieso niet mee uit de voeten. En dan kan ik m ook gewoon simpel open bek maken als mij dat zo uit zou komen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Ik heb een aantal jaren geleden een slanted super sonic 412 blonde/oxblood gekocht en gewired naar 4 ohm juist om te gebruiken met mijn oude 64-er Bandmaster omdat ik het originele Bandmaster cabinet niet (meer) wilde belasten met veel vermogen plus boost. Die Super sonics moet je inderdaad eerst het frontje van loshalen (speaker-doek zit op een spanraam dat overigens nogal flimsy is en dus breekbaar) en dan de speakers aan de voorkant demonteren En ook ik vond dat niet erg praktisch. De supersonic 412 kasten zijn overigens net ff wat kleiner en 'hanteerbaarder' dan de reguliere 412 kasten maar tegenwoordig wordt zelfs een 212 kast al als 'te veel/te groot/te zwaar' ervaren (een keer auditie gedaan met m'n Orange TH 30 met 212 OB. Men vond al snel dat ie 'veel te hard' ging) En overigens vind ik een 212 closed back lekkerder klinken dan een 212 open back. Maar ieder z'n ding.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja, ik weet wat je bedoelt, maar eigenlijk slaat het nergens op. Als je een 100 watt amp over een 1x12 150 watt speaker laat gieren (pers je dus al dat vermogen door die kleine cab, staat dan als een gek te trillen) ga je veel en veel harder dan wanneer je een 22 watt amp over 4x12 speakers van 20 watt met wat lagere efficiency gebruikt. Sommige mensen flippen als ze een 4x12 zien en hebben daar misschien traumatische ervaringen mee maar op zich zegt dat niet zo veel. Je hebt wat meer laag, maar met een laag vermogen amp hoeft dat ook niet direct een probleem te zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top