Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Vierde nummer van mijn EP

    Ga op mijn oude dag eindelijk toch echt een EP uitbrengen, ben in contact met 2 zangers via Fiverr, ben mijn video editing skills aan t upskillen voor een lyrics video en evt een guitar playthrough video. Ga dan de hele package ook naar alle bekende metal websites/magazines etc sturen ter review hehe.

    Ik ben nu de laatste compositorische hand aan t leggen aan t vierde en laatste nummer:

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14492942

    Beetje Coroner achtig, beetje heavy metal, beetje prog. Commentaar welkom!

    Ter referentie, dit zijn de andere drie nummers (instrumentale versies nog):

    https://www.soundclick.com/artist/de...bandID=1507767

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    You take a mortal man...

    Vet dat je de zaken officiëler gaat aanpakken.

    Qua sound misschien iets minder heftig met de gate oid. Als het helemaal losgaat qua progginess wordt het nu iets te hakkelig. De slides in die stukken geven nog een gevoel van groove of flow daar. Een iets openere sound en aanslag houdt die flow denk ik beter vast.

    Ik vind het lekker. De afwisseling pompende groove en space zijn veelbelovend. Wordt dit een soort epische afsluiter?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Je bent nooit te oud om iets uit te brengen!

    Ben zelf net 52, en net mijn eerste album uitgebracht na ruim 30 jaar alleen maar covers spelen.
    Gewoon doen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14507864

    Weer voorproefje, met zang, meest simpele nummer, oude mix/master (de finale is beter en hou ik nog even voor me). Takkeherrie je moet er van houden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd naar de finale mix want deze is wat mij betreft niet lekker in verhouding. Je palm-muted gedeeltes klinken (weer wat mij betreft) niet lekker en de balans tussen de gitaar parts en toetsen parts vind ik niet kloppen.
    Maar om positief te eindigen: deze compositie en kwaliteit van je spel en de zang is dik in orde!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank voor t commentaar Pasqual ik neem dit soort opmerkingen altijd serieus. Ik ga er naar luisteren en hoop maar dat de mix/master instellingen waar ik nu mee werk dit idd beter aanpakken.

    Wat is er mis met de palm mutes precies? Dat vind ik interessanter om te horen dan synths, das wellicht een kwestie van (mijn gebrek) aan smaak, maar palm mutes is zo essentiel bij metal daar mag niets mis mee zijn

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh maar dit vind ik wel te gek hoor....!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank Erik. Dit nummer heeft ook het meets een oldsool vibe (en jij bent volgens mij zelfs nog ouder dan ik, heel, heel oud dus ) dus wellicht verklaart dat t ook een beetje hehe. Vooral de cleane zang hier had zo op een jaren 80 metal release kunnen staan.

    Ik hoop dat je de andere 3 nummers straks ook kunt waarderen, twee zijn wat meer proggier en eentje wat bombastischer/epischer (of zoiets). Van 1 nummer nog de zanglijnen verzinnen, dan laten opnemen (in Australie), krijg nog een gastsolo van een bekende metalgitarist, dan nog een lyrics video maken (t**us veel werk) en dan release ik t op Bandcamp, Youtube, Soundcloud en Soundclick. Ik zal zeker van me laten horen hier!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik druk me waarschijnlijk niet goed uit. Het is niet zozeer de techniek van de palmmutes maar het geluid wat het resultaat daarvan is. Ik heb moeite met hoe de gitaar daar klinkt. Ik kan niet zeggen dat de overall gitaarsound slecht gekozen is maar juist bij die stukjes valt me op hoe gortdroog de sound is en de gainstructuur daar goed te horen is. Dus het zal meer een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn. Het blijft ook lastig om zoiets uit te leggen. Maar nogmaals, een andere mix zal daar misschien verandering in brengen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Oke dank voor t proberen uit te leggen. Ik post binnekort de finale versie wel, hopelijk vind je die beter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top