Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Music Album release Bluegate

    Lang geleden dat ik hier ben geweest

    Ik heb de laatste tijd gewerkt aan mijn eerste album, deze bevat 12 eigen composities.
    Alles zelf gespeeld, opgenomen en gemixed.

    Deze is inmiddels op 12 streaming platformen te beluisteren, oa: Spotify, Youtube etc.

    Luisteren op Spotify


    Youtube met clips


    Rock on and enjoy!

  2. #2

    Standaard

    Leuke nummers (dus meerdere bekeken en beluisterd)
    En de video's zijn geinig en creatief.
    Knap dat je dat alles zelf gedaan hebt.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Gaaf hoor, zo alles alleen gedaan. Respect! En ook nog redelijk kunnen zingen, jaloers. Rechtgetrokken in een DAW of gewoon echt zo gezongen? Petje af. Gaaf man!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank!

    Drums is geprogrammeerd, kan helaas niet zo goed drummen, maar verder bas, gitaren, keyboards, zang en alle opnames/mixen heb ik zelf gedaan.
    Zang is minimaal rechtgetrokken, alleen de uitschieters om tijd en mijn buren te sparen
    Alles is opgenomen in een appartement met aan alle zijden buren.

    Bas direct via Pre-amp (GA Neve 73 style)
    Gitaren via amp en Ox box
    Keys direct via Pre-amps
    Zang via mic en pre-amp
    Opnames/Mixen via Studio One met SSL 2+ en SSL UC1 en UF8
    Plugins van Presonus/Waves/SoftTube/SSL/Valhalla etc.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Ook van deze kant respect jongen wat een werk. Dit moet je een jaar van leven gekost hebben.
    De opnames zijn goed qua geluid lekker helder en goed gemixt.
    En dan ook nog al die filmpjes
    Je verzint zo hier en daar echt lekkere gitaar lickjes.
    Ik heb ze allemaal geluisterd op de monitor , nogmaals knap gedaan en een diepe buiging voor al het werk wat je erin heb gestopt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank je!

    Ik heb mijn studio in juli/augustus 2020 gebouwd, daarna ben ik aan de slag gegaan met het album.
    Naast mijn fulltime baan heb ik aan het album gewerkt, ongeveer 2 jaar totaal.

    Het smaakt naar meer, maar ik denk wel dat ik met een zanger ga samenwerken.
    Omdat dit mijn eerste album was wilde ik echt alles van begin tot het einde zelf doen.
    Maar denk met een betere lead zanger misschien een nog gaver resultaat te halen.

    Rock on!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Klinkt erg goed. Mooie mix en leuke songs. Je stemgeluid is eigenlijk best lekker. Een andere zanger kan misschien wel een goede aanvulling zijn. Misschien vooral voor een andere benadering en dynamiek. Zeker proberen.
    Maar knap gedaan hoor zo'n totaal productie!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dank

    Nu nog kijken hoe ik het beste kan promoten, heb ik net nog in een andere post ook geplaatst.
    Tot nu toe gedaan: LinkedIn, Gitaarnet, TheGearPage, Whatsapp, aanschrijven alle NL muziek recensie sites/bladen...

    Tuurlijk uitbrengen is waar het om gaat, maar ik zou het ook leuk vinden als er naar geluisterd wordt door velen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    Wow Bluegate! Wat een monsterklus. Heel tof die video's erbij, ik weet niet of het zo bedoeld is, maar ik vind ze over het algemeen op een prettige manier grappig, ook al zijn je thema's soms serieuzer.

    Het klinkt allemaal prima, mooie mixes, fris en aangenaam. Ik las dat je alles helemaal zelf hebt gedaan: daarin kunnen we elkaar de hand schudden. Studio/gearwise denk ik dat je 't beter hebt aangepakt dan ik, en nogmaals: die vids, supertof.

    Je gitaren (spel en sound) zijn hoogtepunten, maar ook de meeste harmonieën in de zang van de refreinen vind ik heel goed gevonden en origineel. Eigenlijk schrijf je hele clevere popliedjes, die nu in een classic rock jasje passen, maar dit kan ook hele andere kanten op.

    'No undo' vind ik het tofst tot nu toe.

    Supernice.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Bedankt voor de complimenten!

    Thema's van de teksten zijn inderdaad beetje maatschappij kritisch, maar daar zit wel een luchtiger sausje overheen omdat ik niemand de les wil lezen of belerend wil zijn.

    Videos laten dit ook een beetje zien dat ik mezelf niet al te serieus neem, door kleding of grapjes in de videos.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top