Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Vermin eerste singles

    Hallo allemaal,

    Weer eens wat muziekjes van mijn kant. De eerste twee singles van ons debuutalbum The Cult of the Cosmic Eye, dat 4 november uitkomt. Alles al opgenomen begin januari. Nu eindelijk allemaal klaar voor release.

    Firetrap:
    https://open.spotify.com/album/3MKC9...urce=copy-link

    Giants:
    https://open.spotify.com/album/5MHmr...urce=copy-link

    En voor de mensen zonder Spotify:
    https://vermin-nl.bandcamp.com/album...the-cosmic-eye

    Omdat het niet alleen een shameless plug is maar ook een sounds draadje, wat notes over de gebruikte gear:

    Ik = Hagstrom Viking Baritone
    Versterkers = Marshall SV20 op lead kanaal geboost met een clean boost. Sound city cab.
    ENGL Ritchie Blackmore clean kanaal geboost met een WMD Geiger Counter.
    Een kleine oude Mayatone versterker voor wat dozige high mids.

    Andere gitarist = Epiphone SG (Tony Iommi)
    '69 Matamp geboost met stonedeaf kliptonite fuzz.
    Sound City amp geboost met HM-2.
    Zelfde Mayatone.

    Bas = Ibanez bas. 4x10 Hartke amp, een ongeidentificeerde levensgevaarlijke open amp en weer de Mayatone. Allen met een Darkglass distortion en '73 big muff (v2) ervoor.

    Overige noemenswaardige zaken:
    Kickdrums opgenomen met onder andere twee omgekeerde subwoofers. Om ze wat extra dikte te geven.
    Alles in eerste instantie min of meer live ingespeeld met z'n allen in de ruimte ter begeleiding van de drums. Zonder clicks.
    De gitaren in die takes DI opgenomen om later te re-ampen. Dat re-ampen is erg geil om te doen. Als niks van het bovenstaande direct terug te horen is in het resultaat, weet dan dat het wel bijgedragen heeft aan de energie die er aan de voorkant ingegaan is xD
    Op beide nummers doe ik ook de backing vocals.

    Ten slotte, 4 november spelen we om de release te vieren in de Kroepoekfabriek in Vlaardingen samen met Baardvader en Reformist.
    Laatst gewijzigd door Cageman; 24 september 2022 om 16:08

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Kleine correctie:
    Op giants ga ik over dezelfde matamp met dezelfde big muff

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Yo Kooiman! Totaal niet mijn ding, maar leuk om te horen, gaaf dat je een band hebt nu (of al een tijdje?). Doet me een beetje denken aan (heel oude) Soundgarden met black metal vocalen met stoner/sludge sausje. Ofzo. Whatever, hokjes. Ik kan er niet veel zinnig commentaar op geven omdat t niet echt mijn smaak is.

    Posi:
    de drummer grooved er lekker op los (maar wat wel wt meer variatie aanbrengen in de snare accenten en fills, vaak hetzelfde)
    solide songwriting (beste compliment wat mij betreft)
    leuke solo!

    Negi:
    die clickedieclick kick sound past hier niet vind ik (evenzo mogen de toms ook een tukje minder clickedieclick gecompressed worden)
    de gitaarsound (sorry) mag echt wel wat dikker, sludgier (persoonlijke smaak)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Thanks Fusion! Grappig van de compressie. We zijn er op het geheel echt voor gegaan het lekker luchtig en levendig te houden. Maar bij de drums hebben we dan onbewust dus toch voor minder dynamisch gekozen.

    Kun je een voorbeeld geven van de variatie in drums? Ik denk overigens dat een aantal andere nummers van het album die variatie meer gaat bieden, gheghe. Dit zijn wel echt singles zeg maar.

    En we bestaan al sinds eind 2017! Sinds begin 2019 in de huidige bezetting.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Klinkt goed, lekker strak

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Thanks! Fijn om te horen, want we hebben veel gediscussieerd over met/zonder metronoom.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top