Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.343

    Standaard

    Probeer dan eens een Rc filter aan K1 te hangen.Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat helpt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat DH zeker een punt heeft; hij geeft een mogelijke oplossing voor jouw probleem. Als de temperatuur niet bevalt verander je dat toch ook met het bijmengen richting de juiste temperatuur?
    Alles wat je vóór de input van de preamp verandert zal sowieso beide kanalen beïnvloeden. een speaker met een ander karakter zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    ... Nadeel is dat je daarna nog steeds met dat hoog zit. En daarom wil je iets aan pin 9 van K1 hangen wat dat hoog filtert...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Probeer dan eens een Rc filter aan K1 te hangen.Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat helpt.
    Ja, een paar posts terug

    Een gedeelde tonestack is altijd een compromis. Als je wat hoog van de drive wilt weghebben zul je alleen daar moeten filteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    ... een speaker met een ander karakter zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
    Daar dacht ik ook nog aan. Alleen is dat een wat duurdere optie dan een weerstandje en een condensatortje. En het verandert ook het cleane geluid, maar misschien kun je dan met de tonestack dan wel een goed compromis vinden.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Een andere speaker reageert ook weer anders op vervormd geluid, ook het wattage doet daar natuurlijk wat in. Ik heb nog een stel 12" speakers liggen die ik eigenlijk nog in m'n Fender SS combo zou moeten proberen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.343

    Standaard

    Het was dan ook sarcastisch bedoeld.
    Dirk Hendrik had gewoon gelijk over het niet lezen van zijn post.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Smeer NIVEA op je communicatie. Dat komt niet alleen respectvoller over, het resulteert ook in het feit dat mensen eventueel willen horen wat je te zeggen hebt. I k w i l g e e n l a a g e n m i d e r b i j.
    Ik moest hier even over nadenken want m'n eerste reactie was echt in de strekking "donker plekje".

    Je stelt de vraag of er een mod is die jouw probleem oplost. Ik heb de tijd genomen om te kijken of er een, eenvoudige, mod valt te verzinnen die dat voor je kan doen en kwam tot de conclusie dat dat zo is. Daarna heb ik getracht, tot 2 maal toe, om je het gehele plaatje te schetsen. Erik vat dat even naar boven met zijn temperatuurmeng voorbeeld heel treffend samen.

    Maar waar je open staat voor oplossingen als het toevoegen van pedalen wil je je originele vraag blijkbaar helemaal niet beantwoord hebben. Sterker nog, je leest de helft en wordt dan boos en begint over dat ik niet respectvol zou zijn.

    Hoe respectvol is het om een vraag te stellen, een spot on antwoord te krijgen maar te beroerd te zijn om dat antwoord helemaal te lezen, laat staan de moeite te doen om het te begrijpen?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Forumgenoot Little Jay met een soortgelijke amp gestoeid met de tonestack;
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-Deluxe-modden

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum Bekijk bericht
    Forumgenoot Little Jay met een soortgelijke amp gestoeid met de tonestack;
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-Deluxe-modden
    Zojuist met grote belangstelling en plezier gelezen, dank!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ja ben nog steeds erg tevreden met mijn mods! Moet wel bekennen dat ik m’n BDLX niet heel veel meer gebruik sinds ik een 60ies Framus Strato 345 amp heb (ook een hele forum draad aan gewijd, check it out ;-) ) maar het is een fijne amp. Het enige dat ik er sindsdien nog aan gedaan heb is de negatieve feedback iets te verminderen door de 820 te vervangen door een 1k5 weerstand.

    In onze oefenruimte staat een BDLX reissue, ongemod, en die heeft precies de problemen waar ik destijds tegenaanliep: op standje 0 nog steeds veel te veel bas, oncontroleerbaar veel volume op de volumeknop, schreeuwerig en hard mid en hoog als de volumes iets toenemen. En drive eigenlijk onbruikbaar voor iets anders dan een subtiele boost.

    In standaard configuratie vind ik het eigenlijk helemaal geen fijne amp……. Maar ik ben verwend door die Framus amp denk ik…..
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Dirk_Hendrik heeft het helemaal bij het juiste eind !
    Ik zou eerst eens C53 vervangen met een (keramische) condensator met een waarde van 4n7 .( 4700pF )
    Laatst gewijzigd door 7ender; 3 oktober 2022 om 16:40
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top