Vraagje: weet iemand of er een modificatie mogelijk is, die het drive kanaal van bovengenoemde Fender Blues Deluxe een beetje donkerder laat klinken?

De amp heeft twee kanalen met een gedeelde EQ. Het cleane kanaal vind ik erg goed. Ik gebruik diverse pedalen en die slikt ‘ie als een, ehh… nou ja, die slikt ‘ie fantastisch. Nu zou ik het drive kanaal willen gebruiken als solo boost. Echter waar het wringt, is de gedeelde EQ. Als ik kanaal 1 naar wens heb ingesteld, dan is kanaal twee echt te schel, te veel tophoog naar m’n smaak. Andersom is het ook zo dat als ik het drive kanaal naar wens instel, ik het cleane kanaal te donker vind klinken. Ik heb geëxperimenteerd met diverse buisjes, een heldere Tungsol danwel Sovtek(long plate) 12AX7 in V1 en een wat donkerder JJ 12AX7 in V2. Dit helpt een beetje, maar niet genoeg. Rest mij de vraag te stellen of iemand bekend is met een mod om van kanaal 2 wat tophoog te verminderen?

Een alternatief voor een amp mod zou natuurlijk ook een boost pedaal kunnen zijn, maar ik wil eerst weten of m’n wens met de amp zelf op te lossen is. M’n pedalenbak zit eigenlijk vol, en ik vind een losse footswitch tbv channel switching handiger dan een los boost pedaal die gevoed moet worden, en evt ook weer de rest van de keten kleurt qua sound.

Suggesties zijn welkom!