Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard Nieuwe track met Boss GT1000Core, spacy prog/fusion etc.

    Ik heb onlangs een Boss GT1000Core gekocht voor erbij. Lekker handig klein ding voor bepaalde projecten als ik geen zin heb om veel te sjouwen. Ik heb al jaren een Axe fx II voor in de studio en live en daar ben ik heel vertrouwd mee. De uitdaging was om nu een hele track te maken waarbij ik alle geluiden van gitaar en bas uit de Boss zou halen. Enkele wat post processing in de DAW (wat galmen en sommige delays), de rest is de Boss.

    De track is toepasselijk genaamd "Who's the Boss? Ik ben niet ontevreden over de sounds. Leuk om weer eens een andere modeller/multi-effect te proberen na jaren lang alleen de Axe fx te hebben gebruikt. Geeft weer een frisse kijk. Solo in het midden wou ik een beetje Gilmour-achtig laten klinken.

    Mijn tweede solo album komt eind deze maand uit, deze track is alvast voor de volgende plaat. Benieuwd wat jullie van de sounds vinden. Is nog niet compleet afgemixt. Embedden kan volgens mij niet met Soundcloud?

    https://soundcloud.com/bodde/whos-th...social_sharing
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Dude... èèn verzoekje, de volgende track graag wat korter want ik heb welhaast ademloos zitten luisteren. Fokking briljant dit! Ergens op een derde dacht ik "die bas mag wel wat meer Moog" en wàmmes... ergens op tweederde dacht ik "die trein is van de rails" maar je veegt de stukken weer genadeloos bij elkaar. Love it! Alleen het outro snapte ik niet meteen... nog maar eens luisteren dan.

    En dat van die kortere track, vergeet dat, doe maar een album ja. Of twee, ook goed.

    O ja, de sounds. Ik hoor dingen die ik niet eens met een synth voor elkaar krijg, maar goed, daar heb je ook een gitaar(effect) voor natuurlijk. Fijne verdeling van reverb, delay en chorus, ze zijn er goed uit te halen. De bas zonder het Moog-effect zou van mij meer attack mogen hebben. Voor de Gilmour sound iets minder chorus en meer delay denk ik? Kweenie, daar is iets mee.
    Ook lekker hoe je verschillende maatsoorten door elkaar weeft.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 15 september 2022 om 20:36
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Haha...heel tof om te lezen! Ik heb erom gelachen. Nou de twee albums zijn er al, dit is al voor nummer drie! Bedankt!!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ben het zowaar helemaal eens met Midwolda (moet natuurlijk niet te vaak gaan gebeuren, maar dat terzijde).
    Schitterende geluiden, uitstekende compositie, top gespeeld, prachtig in beeld gezet, mooie ‘afwijkende’ toonsoorten, en zo maar door....
    Wat de verschillende maatsoorten betreft; het stuk tussen ongeveer 4.00 en 4.30 ben ik wat minder enthousiast over, maar dat is een smaakkwestie.
    Overall: chapeau!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Niet geheel mijn stijl dus koste het me wat tijd om er in te komen. Was bang na het lezen van de vorige commentaren dat het erg experimenteel zou zijn. Als mensen gaan klooien met het tempo en rare toonladers gaan spelen die op zijn vriendelijks gezegd dissonant zijn dan haak ik snel af. Maar na enige tijd zat ik er echt in.
    Weet niet hoe ik het exact moet omschrijven maar het heeft iets van een voortdurend cliffhanger, wat gaat er nu komen en waar gaat het heen? Kortom een nummer met spanning en vond het erg mooi
    De sound is ook prima al hoe wel ik de synthesizer wel heel braaf vond klinken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Helemaal prima hoor..!! Ik herken hier en daar wel wat geleende stukjes, maar kan dan weer niet herleiden welke

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht

    Fijne verdeling van reverb, delay en chorus, ze zijn er goed uit te halen. De bas zonder het Moog-effect zou van mij meer attack mogen hebben. Voor de Gilmour sound iets minder chorus en meer delay denk ik? Kweenie, daar is iets mee.
    .
    Dit is ongeveer het zelfde als dat je zegt tegen Rembrandt (over de nachtwacht) dat die persoon in het midden in het goud misschien er beter uitziet met ook een zwart pak.
    WHO GIVES A FUCK wat jij vind....zeer aanmatigend commentaar

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Dit is ongeveer het zelfde als dat je zegt tegen Rembrandt (over de nachtwacht) dat die persoon in het midden in het goud misschien er beter uitziet met ook een zwart pak.
    WHO GIVES A FUCK wat jij vind....zeer aanmatigend commentaar
    Hallo, met het verkeerde been uit bed gestapt?
    TS zegt toch "benieuwd wat jullie van de sounds vinden".
    Probeer het nog eens.
    Na de koffie.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 16 september 2022 om 09:01
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Hallo, met het verkeerde been uit bed gestapt?
    TS zegt toch "benieuwd wat jullie van de sounds vinden".
    Probeer het nog eens.
    Ja je hebt gelijk sorry. Pilletjes vergeten

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Boss moet je een aanbod doen voor een samenwerking.

    Ik vind vooral alle sounds van de ritmepartijen heel nice. Dat ontdoet zich van de typische Boss sluier. Lekker grommende bas met hier en daar wat doorkomende buzz.
    Van mij mogen de lead sounds ook wel zo'n randje krijgen, maar dit is smaak en hoe het nu is, past helemaal binnen het genre.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top