Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Wat immers geen enkel gitaarmerk wil, maar zeker Taylor niet, is een reputatie van torderende halzen!
    Ik heb dit ooit geprobeerd zo te spelen bij Ernie Ball Music Man, maar die waren toch niet heel erg onder de indruk van een onbekende Nederlandse boer

  2. #12
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb dit ooit geprobeerd zo te spelen bij Ernie Ball Music Man, maar die waren toch niet heel erg onder de indruk van een onbekende Nederlandse boer
    Onverstandig, in deze snelle internetttijden, waarin elke boer waar dan ook informatie heel snel kan verspreiden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Klachten op hun social media tijdlijn worden heel erg serieus genomen, dat treft ze in het hart van hun marketing.

    Zo m
    erkte ik toen bij Keymusic de telefoon maar niet werd opgenomen maar ik binnen 4 minuten antwoord kreeg via FB.
    Punt is dat
    er dan iemand verantwoordelijk is en er meegekeken wordt door de baas.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Klachten op hun social media tijdlijn worden heel erg serieus genomen, dat treft ze in het hart van hun marketing.

    Zo m
    erkte ik toen bij Keymusic de telefoon maar niet werd opgenomen maar ik binnen 4 minuten antwoord kreeg via FB.
    Punt is dat
    er dan iemand verantwoordelijk is en er meegekeken wordt door de baas.

    En niet geheel onbelangrijk, meegekeken door de rest van de wereld. Slechte reputatie heb je zo te pakken als zoiets gaat lopen op een forum. Dit topic is ook al door diverse mensen gelezen nu. Wellicht zijn er mensen die een akoestisch gitaar willen gaan aanschaffen, die nu lezen over een getordeerde hals van taylor, en een tip over eastman en blueridge.
    Als je dat als taylor zijnde recht wil trekken, dat hoop je dat de topicstarter dit topic afsluit met dat het perfect is opgelost en alle lof voor taylor
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Als je dat als taylor zijnde recht wil trekken, dat hoop je dat de topicstarter dit topic afsluit met dat het perfect is opgelost en alle lof voor taylor
    Als klant zou de meest perfecte oplossing een gratis nieuwe hals (gemonteerd en afgesteld) zijn, zelfs buiten garantie.
    Als fabrikant kan ik me voorstellen dat men dat anders ziet (Taylor zal best een nieuwe hals willen/kunnen leveren, tegen geldende "service-verkoopprijs", maar dat is geen tegemoetkoming).
    Wat zou dan een goede oplossing zijn / wat zou je als consument reëel mogen verwachten?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ik mis een paar zaken in dit verhaal, bijvoorbeeld hoe oud de gitaar is, hoe vaak/weinig bespeeld, en - met alle respect voor TS - hoe de gitaar is bewaard (koffer, liggend, hangend, weet ik wat). Dat kan een ander licht werpen op het zogenoemde conformiteitsbeginsel, waarbij je in alle redelijkheid mag verwachten dat het product in de gegeven omstandigheden nog in goede conditie verkeert.
    Verder is mij niet duidelijk in hoeverre de gitaar wel/niet ‘goed’ is: TS geeft aan dat de gitaar 'wat log’ speelt; ik kan daar niet zo veel mee.
    Ik schat in dat de betreffende luthier daar een beetje misbruik van maakt. Om die reden zou ik de al eerder gedane suggestie navolgen: ga voor een second opinion.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #17

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties!

    @Pepe leuk om jouw naam hier nog tegen te komen, ik heb aardig wat jaartjes niet op dit forum gepost .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    800,- euro is veel geld. Maar geen belachelijke prijs voor een dergelijke reparatie, uren zijn nu eenmaal duur. Afhankelijk van hoe erg hij getordeerd is zal hij waarschijnlijk gerekend hebben het fretboard eraf te halen, de hals vlak te schaven en dan het fretboard (al dan niet met een refret) weer terug te zetten. Of een dergelijke reparatie de gitaar waard is dat is aan jou om te beoordelen.
    Dit was inderdaad het plan van de reparateur.

    Hij heeft me laten zien dat de hals licht bol staat, terwijl de hals licht hol hoort te staan. Op de hoge e past er daarnaast een papiertje tussen snaar en fret als je vinger op de eerste en 14de fret (dacht ik) zet. Op de lage e past dat papiertje er niet tussen. De brug staat al zo laag dat het geen zin heeft de trussrod de stellen zodat de hals hol komt, de brug kan immers niet lager zonder de hoek van de snaar op de brug te laag uit te laten komen. Als je de trussrod stelt wordt de actie daarmee alleen maar hoger.

    De reparateur gaf aan dat de tordering niet terugkomt na reparatie. Het hout zou 'uitgewerkt' moeten zijn na al die jaren; de gitaar is van 2004.

    Wat ik zelf zie: als ik van bovenaf op de gitaar kijk zie ik geen 'wokkel'; ik zie wel heel licht (zo licht dat het ook gezichtsbedrog kan zijn, maar dat is het niet gezien het papiertje) dat het fretboard afloopt. Gezien het feit dat de hals 'afschroefbaar' is, is de hals dan niet opnieuw te zetten?

    Zoals verschillende mensen adviseren: ik ga eerst eens even voor een second opinion. In eerste instantie maar bij de winkel waar ik de gitaar lang geleden heb gekocht, kijken wat zij zeggen. Ik was altijd prima tevreden over hun service, maar ik kom daar al een tijd niet meer vanwege andere hobby's en een verhuizing naar een andere plaats.

    Wordt vervolgd dus, ergens in de komende weken/maanden. Ik houd jullie op de hoogte.

    (Ik noem bewust geen naam maar de gitaarwinkel staat hier op het forum kwalitatief goed bekend maar wel aan de prijs, blijkt uit een zoekactie)
    Laatst gewijzigd door Arjan12; 16 september 2022 om 13:10

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik mis een paar zaken in dit verhaal, bijvoorbeeld hoe oud de gitaar is, hoe vaak/weinig bespeeld, en - met alle respect voor TS - hoe de gitaar is bewaard (koffer, liggend, hangend, weet ik wat). Dat kan een ander licht werpen op het zogenoemde conformiteitsbeginsel, waarbij je in alle redelijkheid mag verwachten dat het product in de gegeven omstandigheden nog in goede conditie verkeert.
    Verder is mij niet duidelijk in hoeverre de gitaar wel/niet ‘goed’ is: TS geeft aan dat de gitaar 'wat log’ speelt; ik kan daar niet zo veel mee.
    Ik schat in dat de betreffende luthier daar een beetje misbruik van maakt. Om die reden zou ik de al eerder gedane suggestie navolgen: ga voor een second opinion.
    Het gaat om een Taylor 210 (zonder element of cutaway) uit 2004. Toen iets van 800 euro voor betaald denk ik, nu kost een 210ce 1100 euro. Of het hout er beter op is geworden weet ik niet, mijn 210 is met een top uit één deel dat is opengelegd en heeft een mooie tekening. Sowieso vind ik het zonde om de gitaar weg te doen; ik heb hem al bijna 20 jaar en als ik iets nieuws koop ben ik altijd meer geld kwijt voor dezelfde kwaliteit.

    Gitaar is weinig bespeeld. Soms een maand niet aangeraakt, in de meeste periodes wel regelmatig wat getokkeld. Wel altijd in een voldoende verwarmde ruimte (min. 15 graden) bewaard en niet structureel in de volle zon. Ook geen gekke dingen meegemaakt wat betreft droogte of vocht. Heeft het grootste deel van de tijd in een gitaarstand gestaan rustend op de body of vlak onder de headstock met ondersteuning aan de body. Volgens mij niks geks dus.

    Waarom ik hem 'log' noem: barrés wat moeizaam, bends en solo's niet zo soepel. Dit heb ik altijd geweten aan mijn matige gitaarspel (wat ook zeker bijdraagt) en een inherent verschil tussen elektrisch en akoestisch, maar toen ik op de akoestische gitaar van een kennis speelde ging er een wereld voor me open. In de winkel bij de reparateur heb ik ook op een aantal gitaren gespeeld, van 200,- tot 1000,- en het verschil is merkbaar.

    Lang verhaal kort: m.n. de actie moet omlaag maar dat lukt niet door de factoren in mijn post hierboven.
    Laatst gewijzigd door Arjan12; 16 september 2022 om 12:34

  9. #19

    Standaard

    Als ik jou verhaal maar half begrijp dan lijkt die reparateur van die tent een triest oplichtertje of een ongeloveloze kluns
    Geen enkele reden om de
    naam niet te noemen
    Dat staat de persoon het geheel vrij om zich hier of ergens anders verantwoording af te leggen voor dit imo idiote hufterige voorstel

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Gezien het feit dat de hals 'afschroefbaar' is, is de hals dan niet opnieuw te zetten?
    Ja. Shimmetje eronder en de brug kan weer verder omlaag.
    Niks mis mee, 't is altijd een samenspel van halshoek, bolling, frets, topkam en brug.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top