Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 69
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Veel beginners kopen zo’n gitaar vanwege alle hosanna verhalen. En voor hun is een goede afstelling essentieel. Want dat kunnen ze niet zelf. Dus daar zeur ik wel over. Want het verschil tussen een goede en een slechte elektrische gitaar is heel vaak de afstelling.
    De Fender, Gibson of PRS van €2000 en meer die je daar koopt, is ook niet (perfect) afgesteld en/of geïntoneerd. Dat heeft niets te maken met Thomann en Harley Benton. Daarom vind ik dat een non-argument.
    En ja, voor een beginner zou afstelling en intonatie belangrijker moeten zijn dan het logo op de kop, maar ofwel koop je dan een al afgestelde tweedehands, ofwel zoek je iemand die dat voor jou kan doen en het je kan leren ofwel maak je nog voor je gitaar bestelt alvast een afspraak bij een gitaartech.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    De Fender, Gibson of PRS van €2000 en meer die je daar koopt, is ook niet (perfect) afgesteld en/of geïntoneerd.
    Mijn PRS naderde toch redelijk perfectie toen ik 'm kocht. Ik heb alleen de brug naar beneden gezet voor een iets lagere actie (waardoor de intonatie weer wat aangepast moest worden), maar fretwerk en topkam zijn perfect.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Ik heb een TE-52 Telecaster voor net geen 160 euro, niks mis mee, fijne gitaar, prima afgewerkt, speelt fijn en klinkt goed. Enige nadeel is dat hij best wel zwaar is...
    Dat hoor je veel, dat ze zo ontzettend zwaar zijn.
    En misschien is dat ook wel zo, maar mijn TE-52 weegt om en nabij even veel als mijn EBMM Steve Morse Y2D.

    Verder ben ik ook tevreden met mijn TE-52. Was deze dan perfect? Nope!
    Ik heb bij de mijne de topkamsleufjes iets dieper moeten vijlen. Dat plastic is trouwens wel uitermate zacht, dus ik verwacht die nog een keer te moeten vervangen. Bij sommige snaren iets meer dan bij anderen.
    Het (te) zachte materiaal van de topkam zou die Fusion III waar ateng het over heeft alvast geen last van moeten hebben, want die heeft al tusq.
    Verder waren de frets aan de ruwe kant (bovenop), maar geen uitstekende scherpe randjes of zo.
    Klein ruw randje in het houtwerk bij de kop, en de brug vond ik aan de scherpe kant.
    Die heb ik vervangen voor een (dikker) exemplaar met van die ingekorte asbak-randjes. Ik heb ook de brugzadels vervangen voor messing. Deels als experiment, en deels ook omdat ik de actie niet laag genoeg kreeg naar mijn smaak, dus meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om van die aan de onderkant afgeplatte zadels te kopen, want dan hoefde ik de neck niet te shimmen.
    Dat is dan een beetje vergelijkbaar met de ervaring van Napoje; met de standaard zadeltjes helemaal op de brugplaat was de actie nog steeds aan de hoge kant. Ze hadden best de halspocket een mm of 2 dieper kunnen maken; omhoog stellen lukt altijd wel.
    Verder eigenlijk niks mis mee; voor dat geld kun je zelf eigenlijk niks bouwen of samenstellen.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 14 september 2022 om 19:12

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb er 4: de Chinese TE-52 en LP zijn erg zwaar, maar zaten samen ruim onder de 300 EUR. De twee Indonesische zijn juist erg licht en prima afgewerkt. Ik heb de voorloper van wat jij op het oog hebt, geen roasted maple neck, maar wel rvs frets, geen Wilkinson maar een Floyd, twee Roswell humbuckers en Grover tuners. Gitaar speelt erg licht, blijft perfect op stemming en de klank is goed, maar niet echt voor mij. De pups zijn te heet voor mijn smaak dus daar frommel ik nog wel een paar Donlis PAF's in.

    Maar waarom bestel je 'm niet, probeer 'm uit en bevalt 'ie niet dan stuur je 'm terug of hang 'm aan de muur


    Trouwens leuk dat de enorme tegenwind (niet van jou) die ik destijds over HB kreeg inmiddels gedraaid is

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Wees blij dat je nu goedkope gitaren kunt kopen die alleen wat afstelling nodig hebben om ze goed te krijgen.
    De ouderen hier zullen kunnen be-amen dat, als je pakweg 40 jaar geleden een goedkope gitaar kocht van een paar honderd gulden, je verder van huis was
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Oh zekers, vooral Hondo’s waren berucht om hun slecht zijn.

    Vroegah was alles in verhouding veel duurder……. Ben 40 jaar geleden begonnen met spelen, toen kostte een Peavey Bandit transistorbak nog ruim 1250 gulden, absurd voor zo’n grafbak. Ik weet dat zeker, ik heb er één gehad, samen gekocht met een Concord Explorer. De laatste heb ik nog evenals mijn eerste bas die ik niet veel later kocht, een Harmony Jazzbass kopie.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Wees blij dat je nu goedkope gitaren kunt kopen die alleen wat afstelling nodig hebben om ze goed te krijgen.
    De ouderen hier zullen kunnen be-amen dat, als je pakweg 40 jaar geleden een goedkope gitaar kocht van een paar honderd gulden, je verder van huis was
    Oh zeker wel hoor, ik ben uiterst blij met de fantastische kwaliteit van goedkope Aziatische gitaren. Wel een beetje jammer dat er nogal wat kopschoppers waren, als het hierop aankwam.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    De Fender, Gibson of PRS van €2000 en meer die je daar koopt, is ook niet (perfect) afgesteld en/of geïntoneerd. Dat heeft niets te maken met Thomann en Harley Benton. Daarom vind ik dat een non-argument.
    En ja, voor een beginner zou afstelling en intonatie belangrijker moeten zijn dan het logo op de kop, maar ofwel koop je dan een al afgestelde tweedehands, ofwel zoek je iemand die dat voor jou kan doen en het je kan leren ofwel maak je nog voor je gitaar bestelt alvast een afspraak bij een gitaartech.
    Van gibson weet ik het niet omdat ik niet zo’n gibsoneer ben maar alle nieuwe usa prs’en waar ik ooit op speelde waren enorm goed afgesteld. Idem de USA fenders. Misschien dat er bij de goedkopere series wat steken laten vallen al kan ik dat niet uit ervaring melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Heb zelf wel eens zitten gluren naar deze:https://www.thomann.de/nl/harley_ben..._tv_yellow.htm

    Een vuig no nonsense gitaartje voor mijn verzameling.
    Laatst gewijzigd door miyaru; 14 september 2022 om 23:08

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Heb zelf wel eens zitten gluren naar deze: http://https://www.thomann.de/nl/har..._tv_yellow.htm

    Een vuig no nonsense gitaartje voor mijn verzameling.
    Ik heb exact dezelfde. Leuk ding maar wel meteen dus een nieuwe brug erop zetten dus als je een lage actie wil.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb exact dezelfde. Leuk ding maar wel meteen dus een nieuwe brug erop zetten dus als je een lage actie wil.
    Ok, meteen een nieuwe wrap around erop dus, van welk merk heb jij die gekocht?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top