Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 69
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard Harley Benton gitaren

    Heeft iemand hier ervaring met Harley Benton gitaren en wat is je opinion hierover?
    Zit te GASSEN op een Fusion model met roasted maple neck, Wilkinson bridge en dat voor zo'n prijs!

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...oasted_fnt.htm

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb een harley benton lp jr. fijne gitaar. Mooie prijs, goed afgewerkt. Prima element. Speelt (nu) heerlijk.

    Maarrrr…. De intonatie en afstelling was ruk. Ook was er een wraparoundbrug gebruikt die niet laag genoeg kon zodat de actie te hoog was. Was makkelijk op te lossen met een andere wraparoundbrug die net zo weinig kostte als het origineel. maar wel een beet dom ontworpen dus. Wasctotasl niet nodig.

    Dus niet alleen maar juigverhalen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nog goedkoper en Luke Wannabe formulid heeft deze in HSS uitvoering en is er erg te spreken over, zeker als je de specs en de prijs ziet, incl roasted maple hals:

    https://www.bax-shop.nl/elektrische-...trische-gitaar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Ik zit soms wel eens met een scheef oog te kijken naar hun Rickenbacker bas kopieën..

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...sic_series.htm

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Ik heb een TE-52 Telecaster voor net geen 160 euro, niks mis mee, fijne gitaar, prima afgewerkt, speelt fijn en klinkt goed. Enige nadeel is dat hij best wel zwaar is...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb een harley benton lp jr. fijne gitaar. Mooie prijs, goed afgewerkt. Prima element. Speelt (nu) heerlijk.

    Maarrrr…. De intonatie en afstelling was ruk. Ook was er een wraparoundbrug gebruikt die niet laag genoeg kon zodat de actie te hoog was. Was makkelijk op te lossen met een andere wraparoundbrug die net zo weinig kostte als het origineel. maar wel een beet dom ontworpen dus. Wasctotasl niet nodig.

    Dus niet alleen maar juigverhalen.
    Als je een huismerkgitaar koopt bij een dozenschuiver, moet je niet zeuren over intonatie en afstelling, imho.
    Dat van die brug is wel wat vervelender.

    Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Als je een huismerkgitaar koopt bij een dozenschuiver, moet je niet zeuren over intonatie en afstelling, imho.
    Dat van die brug is wel wat vervelender.

    Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
    Klopt, ik heb van de winter bij de Baxshop een Spirit/Steinberger XT2 bas gekocht, en dat was een flink avondje werk om die goed en soepel spelend te krijgen, maar ze is nu heerlijk om op te spelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Heeft iemand hier ervaring met Harley Benton gitaren en wat is je opinion hierover?
    Zit te GASSEN op een Fusion model met roasted maple neck, Wilkinson bridge en dat voor zo'n prijs!

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...oasted_fnt.htm
    Ik ben enorm onder de indruk van Harley Benton. Ik weet bij toeval hoe die prijzen opgebouwd zijn; door dealers er tussenuit te halen en zelf de distributie te doen (dus eigenlijk gewoon direct bij de fabriek in te kopen) gaat de verkoopprijs voor de consument ongeveer in drievoud naar beneden. Als dit van bijvoorbeeld Chapman, Schecter of Guild zou zijn, zou de prijs letterlijk het drievoudige zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het stukje kwaliteitscontrole bij die heel goedkope merken... tja, dat ligt bij de klant. Daarom kan je ook zo makkelijk terugsturen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Als je een huismerkgitaar koopt bij een dozenschuiver, moet je niet zeuren over intonatie en afstelling, imho.
    Dat van die brug is wel wat vervelender.

    Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk
    Veel beginners kopen zo’n gitaar vanwege alle hosanna verhalen. En voor hun is een goede afstelling essentieel. Want dat kunnen ze niet zelf. Dus daar zeur ik wel over. Want het verschil tussen een goede en een slechte elektrische gitaar is heel vaak de afstelling.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top