Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard Celestion G12H30 heritage niet meer leverbaar?

    Kom er net achter dat Celestion min of meer gestopt is met de heritage greenback lijn. Tenminste, dat denk ik. De 12m20 heritage kun je nog wel krijgen in de vorm van de EVH speaker, maar de G12H30 55 en 75 heritage niet meer (de 55's zitten nog wel in Marshall cabs, blijkbaar een deal met het bedrijf of zoiets dergelijks). Ze staan nog wel op de site maar ze zijn overal uitverkocht. Mooie boel. Kun je dus gaan zitten zoeken op het internet en eBay als je zo'n ding nodig hebt (of als je wilt hamsteren ivm als je er eentje sloopt etc). Was wel handig dat ze deze modellen bouwden want ze klonken heel erg goed en ze waren veel goedkoper dan de exemplaren uit de jaren zeventig. Nu gaan deze dingen natuurlijk ook weer duurder worden. Zit er een beetje van te balen. Celestion maakt ongelooflijk veel modellen, maar deze dus nu juist niet meer.

    Zal ze nog eens even mailen om precies te kijken hoe de vork in de steel zit.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Kom er net achter dat Celestion min of meer gestopt is met de heritage greenback lijn. Tenminste, dat denk ik. De 12m20 heritage kun je nog wel krijgen in de vorm van de EVH speaker, maar de G12H30 55 en 75 heritage niet meer (de 55's zitten nog wel in Marshall cabs, blijkbaar een deal met het bedrijf of zoiets dergelijks). Ze staan nog wel op de site maar ze zijn overal uitverkocht. Mooie boel. Kun je dus gaan zitten zoeken op het internet en eBay als je zo'n ding nodig hebt (of als je wilt hamsteren ivm als je er eentje sloopt etc). Was wel handig dat ze deze modellen bouwden want ze klonken heel erg goed en ze waren veel goedkoper dan de exemplaren uit de jaren zeventig. Nu gaan deze dingen natuurlijk ook weer duurder worden. Zit er een beetje van te balen. Celestion maakt ongelooflijk veel modellen, maar deze dus nu juist niet meer.

    Zal ze nog eens even mailen om precies te kijken hoe de vork in de steel zit.
    Is dat een andere speaker dan de G12H Anniversary?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja is (volgens mij echt) een andere speaker. In principe zijn het allebei reissues van hetzelfde model. Maar de Anniversary werd / wordt geloof ik in China geproduceerd en de Heritage in UK. Dat hoeft op zich nog niet veel uit te maken (ik gebruik ook Chinese Celestions), maar ik heb ze wel eens naast elkaar gezet en de Anniversary is wat scheller. Ik kon er wel mee uit de voeten (sommige mensen vinden m veel te schel en krasserig, ik snap wel een beetje waarom). De Heritage klonk bij wijze van spreken zoals Humble Pie Live at the Fillmore en Mick Ronson.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb een Anniversary die in Engeland gemaakt is (dat staat er tenminste op). Is inderdaad een heldere, agressieve speaker maar dat herinner ik me ook van de G12H 's die ik vroeger in een 4x12 kast had (die ik in 1994 voor 300 gulden verkocht heb &#128169. Het is meer het Free geluid, wat ik niet erg vind.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top