Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: 2x12 cab tips?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Een Kemper uit versterken met een microfoon? Mmmm, beetje ....... raar ?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Ja van mij had het ook niet gehoeven (sterker nog, ik heb dus niet eens een eigen cab dus meestal is het überhaupt niet mogelijk), maar ik zie het wel vaker (op de socials van Kemper zelf die dan wat repost). Blijkbaar zijn er gitaristen of geluidsmensen die dat een beter resultaat vinden geven.

    Hier was het overigens geen kwestie van smaak, eerder van gebrek aan kennis van de Kemper en/of de macht der gewoonte van de geluidsman. Had tijdens het opbouwen nog wel gezegd dat ik 'm zo een lijntje kon geven. Daarna werd het wat ongezellig op/voor het podium omdat zowel mensen van onze band als die van de band voor ons tegelijk op een veel te kleine ruimte moesten opbouwen terwijl de mensen het geluid óók nog bezig waren. Ik heb me dus maar even afzijdig gehouden en toen ik terugkwam stond die mic er.

    Ik vond het verder niet de moeite om er een issue van te maken want als ik eerlijk ben boeit het me toch niet zo. Ik verdeel het publiek altijd in twee groepen; gitaristen die vaak toch wel wat te mekkeren hebben en de rest die het geen flikker uitmaakt.
    Het grootste deel van het geluid kwam van het podium (klein café) met wat extra spreiding via de PA.

    Overigens kwam de gitarist van de band voor ons nog even navraag doen naar de Kemper omdat hij eigenlijk een nieuwe buizenversterker wilde kopen maar nu toch wel wat nieuwsgierig was geworden naar een Kemper. Dat viel nog alles mee dus

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Het is niet de moeite waard die discussie aan te gaan. Het oude, eindeloze ja/nee gesprek......

    En het gros van het publiek hoort het toch niet, wat je zelf al zegt. En de verdwaalde gitarist die er staat: de beste stuurlui staan aan wal!

    Als jij maar lol had in het spelen, dat is het belangrijkste!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.172

    Standaard

    Dat zeker! Was een soort reünie/tweede leven van mijn oude band of zoiets.

    Van 2006 tot 2011 bestaan en toen uit elkaar gegaan wegens de rek eruit en wat gedoe tussen 2 van de 4 leden. Overigens zijn we verder onderling heel goed bevriend gebleven en zit ik nu al 4 jaar met de zangeres in een andere band en daarvoor met de bassist een paar jaar wat gedaan.

    In coronatijd weer bij elkaar gekomen, omdat je verder niet veel kon. Iedereen zit ook nog in een andere band en ook allemaal een gezin dus niks moet, alleen zo nu een dan eens samen de repetitieruimte in en af en toe eens een optreden meepikken als het op ons pad komt.

    Afgelopen zaterdag was onze eerste in 11 jaar en daar gaan we zeker nog wat vervolg aan geven.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vroegâh had je, zeker in het amateur circuit alleen maar wijsneuzige geluidsmensen, is mijn ervaring. Ik had echt het idee dat ze niet eens echte muziek- of zelfs geluidsliefhebbers waren, de uitzondering daargelaten. Later meestal met eigen PA's gewerkt en de sporadische inhuur bleek zich inmiddels in tweeën gesplitst te hebben; nog steeds even onwillig, conservatief, vasthoudend aan de eigen routine en (extreem) coöperatieve lui. Zo speelde ik, inmiddels ook heel wat jaren geleden, in een grote kroeg. Ik was wat later, want moest werken en tot mijn stomme verbazing zie ik onze extreem klote en gigantische Yamaha tafel op het podium staan. Ik vraag de geluidsman, die ook Di-rect deed en hij zei "ja, zo wilden ze dat." Even de regie genomen in dit geval. Geluidsman was prima, zelfs zonder onze sound dodende Yamaha MG24/14FX.
    Onze eigen geluidsman vindt alles goed wat ik wil zolang hij er maar iets bruikbaars van kan maken. Ik ben geen overtuigde IEM fan en vrijwel ieder optreden zegt hij dat hij er zo een floor bij mij neerzet, mocht ik dat fijner vinden
    Momenteel nog steeds Fender combo met een 906 ervoor.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Veel wannabee geluidsmensen vroeger waren er niet voor op school geweest, en dat was te merken......

    Zelf heb ik een opleiding gedaan bij het SAE - Amsterdam. Ik studeerde studiotechniek, en waag me dan ook niet aan live sound. Vind ik een heel andere dicipline, waar heel andere dingen belangrijk zijn. Live telt snelheid, cordaat zijn en zorgen dat het zowel in de zaal als op het podium klopt. Of nu één persoon dat regelt of een team maakt daarbij niet uit mijn inziens.

    In de studio is het vaak kennis hebben van zowel hardware als software, beiden combineren en precies werken. Nu wordt het laatste moeilijker voor me, omdat ik een constante piep in mijn oren heb de laatste maanden en ook behoorlijk doof word.

    Nah, loop ook richting de 60, en werk en muziek heeft zijn sporen nagelaten.


  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.900

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vraag de geluidsman, die ook Di-rect deed
    Ron, toevallig?

    Deed laatst onze monitormix in de Boerderij in Zoetermeer.
    Vroegah toen ik stage liep, ben ik op klus meegeweest via Purple Sound, waar we Di-Rect show moesten doen in de Time Out in Gemert. Toen was Ron FOH.... Ik heb toen meer pijn gehad dan vooraan bij Motörhead oktober '98 in Noorderligt.
    Man, wat ging dat hard en scherp.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Veel wannabee geluidsmensen vroeger waren er niet voor op school geweest, en dat was te merken......

    Zelf heb ik een opleiding gedaan bij het SAE - Amsterdam. Ik studeerde studiotechniek, en waag me dan ook niet aan live sound. Vind ik een heel andere dicipline, waar heel andere dingen belangrijk zijn. Live telt snelheid, cordaat zijn en zorgen dat het zowel in de zaal als op het podium klopt. Of nu één persoon dat regelt of een team maakt daarbij niet uit mijn inziens.

    In de studio is het vaak kennis hebben van zowel hardware als software, beiden combineren en precies werken. Nu wordt het laatste moeilijker voor me, omdat ik een constante piep in mijn oren heb de laatste maanden en ook behoorlijk doof word.

    Nah, loop ook richting de 60, en werk en muziek heeft zijn sporen nagelaten.

    Mijn oren zijn goddank nog steeds prima in orde. Toevallig laatst nog een test van het LUMC goed doorlopen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ron, toevallig?

    Deed laatst onze monitormix in de Boerderij in Zoetermeer.
    Vroegah toen ik stage liep, ben ik op klus meegeweest via Purple Sound, waar we Di-Rect show moesten doen in de Time Out in Gemert. Toen was Ron FOH.... Ik heb toen meer pijn gehad dan vooraan bij Motörhead oktober '98 in Noorderligt.
    Man, wat ging dat hard en scherp.
    Hij had wel een korte naam, dus Ron zou zomaar kunnen. Ik mix live ook kort en hard.... nahja ook wel zompig laag. Boerderij is ooit nog een maat van mij met een gebroken fles in z'n keel gemodificeerd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top