Boys,

Nu ook mijn rockbandje na een korte pauze van zo’n 9 jaar weer tot leven komt en we mijn bruiloften- en partijenbandje wat vaker spelen met kleine PA wordt het weer tijd voor een cabinet.

Ik speel zelf altijd in-ear, maar voor het rockbandje moet het cabinet het zaalgeluid van mijn gitaar verzorgen (meestal kleine cafeetjes waar we met een zangsetje spelen). Bij de andere band met ik dat het geluid over de kleine PA (in kleine ruimtes) wel een cab kan gebruiken.

Voor mijn rockbandje was ik altijd wel tevreden over mijn Engl 212. Wat dat betreft zou dat weer een serieuze kandidaat zijn. Daar ben ik echt op zoek naar het strakke laag, de oohmp zegmaar.
Voor de andere band is die cab wat te strak.

Zou mooi zijn als ik een cab vind die voor beide geschikt zou zijn. Andere optie is toch een cab voor de rockband en bijv. een Kemper kabinet voor de andere band. Dat lijkt me ook wel prettig voor thuis, maar vrees dat die Kemper kab wat te licht is om het zaalgeluid in een kroeg neer te zetten.

Ben MP wat aan het afspeuren en kom daar oa. tegen;
- Kool & Elfrink cab met V30’s
- Zilla Super Fatboy met V30 en G12
- Bogner 212 V30 en Celestion Classic

De onderste twee zijn oversized. Lees zowel dat dat wat grootser klinkt, maar ook wat minder strak. Mn. die Bogner lijkt nogal bejubeld te worden online, maar ook die Zilla’s worden goed aangeschreven. De meeste soundsampels die ik daar vind (voor wat het waard is) zitten wel vooral en de hoek van de zware metalen dus dat geeft een wat eenzijdig beeld.

Zijn er hier leden die genoemde cabinets kennen en wat meer kunnen aangeven wat ik hiervan kan verwachten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk