Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb een schijtgoedkope beringer. Maar daar zit wel een range knop op om een frequentiegebied op die hem heel veelzijdig maakt. Zelfs voor bas.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Jezus.... ik heb óók een Behringer Wah, zo'n ding van 30 EUR, maar dat schijnt inmiddels ook niet meer het geval te zijn. De mijne is stuk en ik ga 'm behalve repareren ook verbeteren qua range.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik doe 't met een oude Classic Morley omdat ik Dunlop te fel in het hoog vind, en teveel vind boosten.
    Geinig, bij deze omschrijving denk ik eerder aan vox dan aan morley.

  4. #14
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik hou van mijn felle *Bad Horsie* van Morley maar weet je, wah pedalen is erg persoonlijk. Probeer er een paar uit.
    Vriendelijke groet,

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Ik heb zelf diverse wah pedalen geprobeerd. Dunlop cry baby, 535Q, artec power wah, RCM 1, RMC 3, CAE, zakk wylde sig dunlop. Uiteindelijk is het de laatste geworden. Deze was het meest veelzijdig, en toen een afgeprijst demo model, anders zou ik hem te duur vinden.
    De RMC3 kun je instellen zo je wil. Van heftige zakk wylde achtige sounds tot warme subtiele disco slagjes. Wat ook gelijk het probleem is aan het pedaal. De instelmogelijkheden zitten allemaal intern. In het begin heb ik wekelijks dat pedaal open geschroefd en weer bijgesteld. Er zitten zoveel opties op dat je blijft tweaken en tevreden bent. Uiteindelijk was ik het beu en heb ik de instellingen laten staan zo ze op dat moment stonden en zo staan ze nog.

    Volgens mij heeft hij later wel pedalen gemaakt ook waar de controls op de buitenzijde van het pedaal zitten.

    Op de 2e plaats was de CAE. Gaaf pedaal ook, mooie sound. Als de RMC3 er niet had gestaan, had ik die genomen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Juist de vele instelmogelijkheden hebben mij doen besluiten de Zakk Wylde wah weg te doen. Door de vele tweakmogelijkheden was ik altijd ontevreden en dacht dat het beter kon.
    Later bleek dat ook het geval met allerlei andere pedalen en versterkers. Hoe meer knoppen hoe minde4 het werkt voor mij.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik heb de CAE, da's wel een goeie. De 535Q is ook OK. Het probleem is heel veel aanbod en allerlei wah's met heel veel mogelijkheden (teveel mogelijkheden).

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik heb de CAE, da's wel een goeie. De 535Q is ook OK. Het probleem is heel veel aanbod en allerlei wah's met heel veel mogelijkheden (teveel mogelijkheden).
    Zoals gezegd heb ik ook de CAE. Ondanks de opties: set & forget, goed = goed. Ik bleef niet aan het tweaken zoals Thiez met zijn RMC. De boost gebruik ik tussentijds niet, en ik wissel tussentijds ook niet van fasel. Just wah. Doet dan wattie moet doen.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 9 september 2022 om 15:21

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik vind dat er iedere wah in ieder geval een level knop en liefst ook een Q knop moet zitten. Niets zo irritant als een wah die inzakt qua volume of veel te hard gaat.

    De Dunlop Cry Baby bass werkt ook heel goed op gitaar. Je moet wel om kunnen gaan met het feit dat hij meteen begint zodra je het pedaal induwt. Heeft geen aan uit schakelaar dus je kan hem ook niet cocked gebruiken. Maar verder een top ding.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Heb de Vox 847 gehad, Snarling Dogs Super Whine O Wah, Dunlop GCB95, GCB95M Mini, Dunlop GCB535Q, en nu uiteindelijk naar volle tevredenheid de Dunlop Custom Audio Electronics MC404. Laatste vind ik veruit de beste. True bypass, schakelbaar tussen yellow en red fasel (ieder hun eigen klankkarakter), schakelbare boost met externe volumeknop, intern instelbare q voor iedere fasel afzonderlijk, instelbare weerstand voor het zwenkgedeelte.
    Ik heb precies hetzelfde gehad, behalve de Snarling Dogs, maar voor mij was de CAE ook my favorite. Alles klopte qua sound, sweep en range.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top