Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Alleen geluid uit bovenste speaker Marshall MX212ar

    Hoi, Ik had al eerder een onderwerp gestart over of ik mijn Blackstar Silverline Deluxe 100 Watt stereo head op een mono cabinet kan aansluiten. Ondertussen heb ik hem in huis ('Marshall MX212ar' 8 Ohm) maar tot mijn verbazing komt er alleen uit de bovenste speaker geluid. Iemand een idee hoe dit kan of hoe ik dit op kan lossen? Je zou toch zeggen dat het geluid over beide speaker verdeeld wordt.

    Blackstar Silverline Deluxe 100 watt head 2 outputs of 1x4ohm mono of 2x8ohm stereo
    +
    Marshall mx212 ar 150watt 8 Ohm 1x mono input

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zonder enig onderzoek durf ik te beweren dat dit aan de speaker box ligt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Het is een 8 ohm cabinet, met twee 16 ohm speakers, dus die zijn parallel aangesloten.
    Het zou dus zomaar kunnen zijn dat er een kabeltje (kabelschoen?) los is of iets dergelijks.

    Of je dat zelf nader wilt onderzoeken door het achterpaneel los te schroeven weet ik niet.

    Misschien eens een kabel in het cabinet pluggen en de gelijkstroomweerstand meteen tussen tip en sleeve? Daar hoeft het cabinet niet voor open, en weet je wellicht toch iets meer (maar lost niks op natuurlijk).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Makkelijkste is om de achterkant open te schroeven en kijken of alles vast zit. Daarna (laten) meten natuurlijk, als dit niets oplevert.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het is een 8 ohm cabinet, met twee 16 ohm speakers, dus die zijn parallel aangesloten.
    Het zou dus zomaar kunnen zijn dat er een kabeltje (kabelschoen?) los is of iets dergelijks.

    Of je dat zelf nader wilt onderzoeken door het achterpaneel los te schroeven weet ik niet.

    Misschien eens een kabel in het cabinet pluggen en de gelijkstroomweerstand meteen tussen tip en sleeve? Daar hoeft het cabinet niet voor open, en weet je wellicht toch iets meer (maar lost niks op natuurlijk).
    Inderdaad Dennis, een los kabelschoentje. Bedankt ! en de rest ook natuurlijk.

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Cabinetje klinkt geweldig trouwens! woepie
    ..... maar is dat niet. Het is een koud kunstje om die andere aansluiting te checken maar bij het openmaken vervalt elke aanspraak op garantie. Het zou kunnen dat er een kabeltje los is maar het kan ook zijn dat de preekspoel van de speaker defect is en dan ben je het nootje.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    ..... maar is dat niet. Het is een koud kunstje om die andere aansluiting te checken maar bij het openmaken vervalt elke aanspraak op garantie. Het zou kunnen dat er een kabeltje los is maar het kan ook zijn dat de preekspoel van de speaker defect is en dan ben je het nootje.
    Oeh! De preekspoel? Dat krijg je als je alleen maar evangelische liederen speelt op dit kabinet!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Oeh! De preekspoel? Dat krijg je als je alleen maar evangelische liederen speelt op dit kabinet!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Was dat niet de spreekstoel?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard

    Spreekspoel + preekstoel = preekspoel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top