Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 85
  1. #21

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

    Zelf ook heel vaak de bussen van action gebruikt. Waren toen €2.09 en waren dik prima.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Zelf ook heel vaak de bussen van action gebruikt. Waren toen €2.09 en waren dik prima.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nu €2,59 😉
    Voor die prijs wel een heel aantrekkelijk alternatief idd…..

    Zijn ze qua kleur nog een beetje gelig? Of blijft de hals heel erg licht als ik die er ook mee spuit?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Die ja. Gewoon blank. Niets geligs maar als je dat wilt beits je het gewoon eerst met wat verdunde gele ecoline. Helaas heeft de inflatie ook bij de action toegeslagen maar ik kan uit ervaring zeggen dat blanke acryl van motip dat bijna 3x zoveel kost zeker niet beter is (mar ook niet slechter).

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Thanks man, ik denk dat ik voor deze gitaar die Action acryl maar eens ga proberen.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Reken op minimaal 3 a 4 bussen voor een redelijke lakdikte. Het zal zwz een bijna bus kosten om het hout behoorlijk te sealen als je geen zpoxy of rustins gebruikt zoals ik meestal doe. Mijn werkwijze in dat geval:

    Een bus in dunne lagen spuiten. Trekt grotendeels in het hout dus opschuren heeft niet zoveel zin. Alleen doen als je zichtbaar haartjes of stof ziet. Hierna voorzichtig opschuren met korrel 800. (Je wilt niet door je kleurlaag).

    Een bus spuiten in dikkere lagen. (Langzamer spuiten, de lak zal nu meer glimmen). Na elke laag licht opschuren om oneffenheden en stof te verwijderen. Ik doe dat nat met grijze scotchbrite.

    Al dat eropzit het zeker een dag laten drogen en dan schuren met korrel 800 tot je geen glimmende oneffenheden ziet.

    Hierna nog minimaal een bus in dunne lagen (wat sneller spuiten) en weerr llicht schuren met grijze scotchbrite. Wil je een dikkere finish dan nog een bus spuiten op dezelfde manier.

    Minimaal 2 weken laten harden en daarna polijsten: korrel 1000-1500-2000-3000 en colad one step ready polijstmiddel. (Veel beter dan commandant).

    Als je eerst een epoxycoat hebt toegepast wellicht wat sneller.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Die ja. Gewoon blank. Niets geligs maar als je dat wilt beits je het gewoon eerst met wat verdunde gele ecoline. Helaas heeft de inflatie ook bij de action toegeslagen maar ik kan uit ervaring zeggen dat blanke acryl van motip dat bijna 3x zoveel kost zeker niet beter is (mar ook niet slechter).
    Het hardnekkige verhaal gaat dat Action lak beter is dan Motip. Een aantal schilders hebben mij al verschillende malen gezegd dat wanneer je het goed voor weinig wilt hebben, Action lak, spuitbussen en kwasten prima van kwaliteit zijn. Ik heb Motip vroegâh vaak op staal gebruikt en die bleek weinig krasvast te zijn. Action lak deed het beter en de primer vind ik ook fijner.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik gebruik ook de primer bussen als ik dekkend spuit (grijs en wit) en die is uitstekend idd. Onderstaande is 3 bussen action primer, een bus montana gold kleurlak (ook al zo'n cheape bus die gewoon goed werkt) en 3 bussen transparante action acryl.

    Laatst gewijzigd door Napoje; 17 augustus 2022 om 18:18

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wat een vet ontwerp blijft die gitaar toch, napoje!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Heb vanmiddag 2 bussen clear gekocht maar heb er dus wel meer nodig.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top