Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 85
  1. #11

    Standaard

    Hoi hoi
    Ongeveer 13 jaar geleden heb ik mijn koffietafel in de parketlak gezet.
    Hunnie (de fabriek in Uithoorn) leveren 4 soorten:
    - glans, waar Danny V zijn haren in controleert, heul veel glans dus
    - gewoon glans
    - eiglans
    - mat

    Ik nam mat voor mijn tafel.
    Kopjes, schoteltjes, glazen, ook Ellie heeft er op gedanst, met alleen maar schoenen aan. Dus ik dacht ‘die mat afwerking zal wet van korte duur zijn’. Heel vaak worden de slijtvlakken toch glanzend.
    Maar nee. Niet gebeurd. Die tafel is nog steeds goed in de drie lagen lak.

    Geef effe een seintje als ik moet uitzoeken wat merk is en fabrikant. En leverancier.
    Vergelend hout bestaat nauwelijks, het is bijna altijd de lak die vergeelt.
    Heb ik al opgeschept dat die lak totaal niet vergeelt?

    Koop een kilo en maak mij miljonair!
    Hout dat is beschermd tegen bier en waar je dat niet aan kunt zien.
    Waanzinnig!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

    Hi Gus, die parketlak is een polylak waarschijnlijk? Zelf werk ik al mijn bouwprojecten af in nitro omdat ik het makkelijk vind werken (heel snel droog) en ik hoop eigenlijk dat ze over een aantal jaren dan mooi gaan verslijten. En mischien ook wel omdat het de traditionele keuze is.

    Of nitro nou beter klinkt dan poly durf ik eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen…. Ik vermoed dat de dikte van de laklaag belangrijker is dan de laksoort.

    Maar parketlak lijkt me idd wel een goed alternatief zeker omdat het zo slijtvast is. Ik zal met de toekomstige eigenaar overleggen wat zijn idee daarover is: als hij zo min mogelijk slijtage wil, vooral van de maple nek, is het zeker een goede optie!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Leuk! Blijkbaar heb je een nette body te pakken. Ik lees nog weleens dan de halspocket bij de cutaway (hoge E-kant) te wensen overlaat omdat het houtrandje daar erg dun is en dat slecht afgewerkt is. En natuurlijk de gaten voor de string ferrules voor de string-thru die uit de losse pols lijken geboord, maar die zitten aan de achterkant.

    Je ziet toch vaak dat dit nog handwerk is omdat in China personeel nou eenmaal goedkoper is dan een machine.

    Ben benieuwd hoe dit afloopt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    altijd leuk je eigen draai te geven aan zoiets als een gitaar.
    benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Leuk! Blijkbaar heb je een nette body te pakken. Ik lees nog weleens dan de halspocket bij de cutaway (hoge E-kant) te wensen overlaat omdat het houtrandje daar erg dun is en dat slecht afgewerkt is. En natuurlijk de gaten voor de string ferrules voor de string-thru die uit de losse pols lijken geboord, maar die zitten aan de achterkant.

    Je ziet toch vaak dat dit nog handwerk is omdat in China personeel nou eenmaal goedkoper is dan een machine.

    Ben benieuwd hoe dit afloopt.
    Ook die details zijn niet slecht:


    Dat randje is inderdaad wel wat dun, maar bij mijn andere Tele’s heb ik dat ook wat bijgeschuurd en wat ‘korter’ gemaakt en afgerond en dan ziet het er uit zoals ‘t hoort (lees: als bij Fender). Eigenlijk wel fijn dat ze wat meer hout laten zitten, dan heb je ruimte om het bij te werken.


    En dit is gewoon kaarsrecht toch?
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 16 augustus 2022 om 09:45
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

    Inmiddels hebben we bepaald dat het qua kleur zoiets moet gaan worden:



    Stiekem ben ik zelf al aan het fantaseren om deze kit nog een keer aan te schaffen en ‘m dan traditioneel bruin met zwarte slagplaat te maken 😉

    Laatst gewijzigd door Little Jay; 16 augustus 2022 om 09:49
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Inmiddels hebben we bepaald dat het qua kleur zoiets moet gaan worden:



    Stiekem ben ik zelf al aan het fantaseren om deze kit nog een keer aan te schaffen en ‘m dan traditioneel bruin met zwarte slagplaat te maken ��

    Doe mij de blauwe maar, inpakken hoeft niet...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht


    En dit is gewoon kaarsrecht toch?
    Hmmm, recht wel ja. Maar de onderling afstanden zijn dat dan weer niet Dat ga je denk ik nog beter zien als de ferrules er in gaan. Maar eerlijk is eerlijk, Fender zelf deed het in 1967 zo (mag plaatje niet linken dus dan maar zelf klikken):

    https://thumbs.worthpoint.com/zoom/i...4fb77be681.jpg

    Als je het 'vintage correct' wilt dan moet het juist een beetje slordig
    Laatst gewijzigd door Plant; 16 augustus 2022 om 14:06
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Hi Gus, die parketlak is een polylak waarschijnlijk? Zelf werk ik al mijn bouwprojecten af in nitro omdat ik het makkelijk vind werken (heel snel droog) en ik hoop eigenlijk dat ze over een aantal jaren dan mooi gaan verslijten. En mischien ook wel omdat het de traditionele keuze is.

    Of nitro nou beter klinkt dan poly durf ik eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen…. Ik vermoed dat de dikte van de laklaag belangrijker is dan de laksoort.

    Maar parketlak lijkt me idd wel een goed alternatief zeker omdat het zo slijtvast is. Ik zal met de toekomstige eigenaar overleggen wat zijn idee daarover is: als hij zo min mogelijk slijtage wil, vooral van de maple nek, is het zeker een goede optie!
    Waarom geen 1k acryl eigenlijk? Kan je ook dun spuiten en zal dus ook relic gaan tonen in de loop der jaren… droogt ook heel snel en heeft niet de nadelen van nitro. Heb al genoeg gitaren zo gespoten (met acryl van de action dat heel lekker werkt en niet duur is).

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Waarom geen 1k acryl eigenlijk? Kan je ook dun spuiten en zal dus ook relic gaan tonen in de loop der jaren… droogt ook heel snel en heeft niet de nadelen van nitro. Heb al genoeg gitaren zo gespoten (met acryl van de action dat heel lekker werkt en niet duur is).
    Ok, goeie tip, thanks!

    Maar hebben ze spuitbussen of gebruik je bussen lak in een eigen spuitpistool? (Dat heb ik niet, dus ik ben afhankelijk van spuitbussen).
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 17 augustus 2022 om 08:39
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top