Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 85
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

    Nieuw projectje! Vriend van mij wilde graag een echte Cooper-gitaar. Nou bestaan die natuurlijk niet want ik assembleer alleen maar kits e/o partscasters, maar soi.

    We besloten een AliExpress kitje te proberen: thinline tele met humbuckers dat voor €169 bezorgd werd:



    En de kwaliteit is heel aardig! Body zitten geen rare dingen aan, alles klopt en is netjes gefreesd en geschuurd. Lijkt alder te zijn (geen grain filler nodig) en is redelijk zwaar, niet dat lichte waaibomenhout van de el cheapo telebodies. Prima!

    We gaan kijken wat er van de hardware bruikbaar is. Stemmechanieken voelen best aardig: draaien lekker soepel en zwaar. Wel wat speling in de asjes. Brugzadels een beetje mèh…







    De hals is heel fijn! Goed profiel en netjes afgewerkt. Snelle check met de fretrocker laat maar 2 plekken met heel klein beetje ongelijke frets zien, maar echt minimaal. Dat had ik niet verwacht! De fretboard edge is zelfs ‘rolled’, voelt heel goed!




    Topnut heeft wel werk nodig.


    Mensuur lijkt ook te kloppen.


    Ben benieuwd hoe de pickups zullen klinken. De bedrading wil ik wel opnieuw gaan doen, is wel erg flimsy. De minipots voelen boven verwachting lekker substantieel aan.

    Wordt vervolgd!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ben zeer benieuwd, maar ziet er in ieder geval goed uit. Die kleine pots heb ik zelden problemen mee, maar in één gitaar loop0t 'ie zo soepel dat ik 'm regelmatig met mijn lompe spel half of helemaal dicht tik.
    Bij de HH en HSS strats knip ik altijd de toonregeling weg en maak mijzelf wijs dat dit beter klinkt.

    Hoe gaat hij eruit zien dan, traditioneel of de krant van vandaag met een laag blanke lak?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Kit in aanbouw: tele thinline

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ben zeer benieuwd, maar ziet er in ieder geval goed uit. Die kleine pots heb ik zelden problemen mee, maar in één gitaar loop0t 'ie zo soepel dat ik 'm regelmatig met mijn lompe spel half of helemaal dicht tik.
    Bij de HH en HSS strats knip ik altijd de toonregeling weg en maak mijzelf wijs dat dit beter klinkt.

    Hoe gaat hij eruit zien dan, traditioneel of de krant van vandaag met een laag blanke lak?
    Deze pots lopen met een gezonde weerstand en voldoende zwaar, dus dat zit wel goed! ‘Soepel’ is meer als in: zonder schuren en haperingen.

    Kleur is de toekomstige eigenaar nog niet helemaal over uit. Waarschijnlijk transparant (donker) blauw. Dus ik dacht aan Clou waterbeits met transparante nitro, om de nerf zichtbaar te laten.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Niks meer aan die pots doen dan. Ik moet ook nog steeds een voorraadje inslaan, eigenlijk net als met snaren, alleen slijten die een stuk sneller. Ik heb in m'n Peer Strat een Taiwanese minipot zitten die het precies goed doet. Peer was wel wat beledigd dat ik daar een CTS voor inruilde en ook nog eens de andere wegknipte, maar zo'n 35 jaar later en één contactspray verder ben ik er nog steeds blij mee.

    Waterbeits en transparantlak is een gemakkelijke oplossing die er altijd goed uitziet. Ik heb er al verschillende meubels mee gedaan, oké dan niet met nitro, maar dat zou ik uit melancholische overwegingen eigenlijk moeten doen. Jammer dat de Action geen nitro meer heeft.

  5. #5

    Standaard

    Weet niks over elektrische planken, dus wellicht een stomme vraag: wat is een echte Cooper-gitaar?
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Ik gok dat dat Little Jays achternaam is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik gok dat dat Little Jays achternaam is.
    Klopt 😎 Cooper is engels voor Kuiper en ik heet Kuper wat weer dialect voor Kuiper is….. hihi
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Mijn “brand” is daarom Cooper:

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Logo heb ik besteld van Stringkraft
    www.stringkraft.com

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Cooper thinline tele met Gibson-nek:

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top