Oh deze hangt nog een beetje. Zal even het resultaat laten zien!

Gitaar is inmiddels bij haar nieuwe eigenaar die er zeer content mee is. Het is ook echt een heeeel fijn gitaartje!! Speelt heel licht met .011 roundwounds en de merkloze el cheapo humbuckers klinken gewoon supergoed! Dat verbaasde me wel echt overigens, maar we hebben gewoon niets verkeerds in de klank kunnen ontdekken.

Eigenaar wilde graag de houtnerf kunnen zien en voelen, met als voorbeeld een Framus gitaar die dat ook heeft. Dat is aan de achterkant wel beter gelukt dan aan de voorkant maar soi…. (Blijft een leerproces…)








Het is uiteindelijk Cobalt Blue nitro geworden. Die is trouwens tegen verwachting in veel donkerder opgedroogd, net na het spuiten leek het veel lichter en transparanter. Omdat de body uit verschillende soorten hout voor de top en achterkant bestaat met ook nog verschillende delen voor de achterkant durfde ik eigenlijk niet te beitsen of te stainen, was bang dat dat op de verschillende delen anders uit zou pakken, vooral aan de zijkanten zit veel kops hout.

De neck is dus Acrylic lak van de Action, en die is echt heel fijn! Liet zich ook heel goed polijsten en voelt heel fijn aan.

Het enige dat ik geupgrade heb is de bedrading en de jack input plate. De tuners bleken uiteindelijk hun werk gewoon te doen.

Uiteindelijk heeft de hele gitaar €349,35 aan materiaal gekost.