Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 85
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Zo te zien is die body essen of id. Dat zuigt. Letterlijk. Veel lak voor de poriën dichtzitten. Dat wordt minimaal 4 bussen schat ik. Of je moet het voorbehandelen. De hals is van esdoorn. Die zuigt veel minder lak op. Dat red je met een halve bus.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    De body is een beetje vreemd… hij voelt
    Alder-achtig: vrij dichte structuur, met maar heel lichte en nauwelijks voelbare nerven of poriën maar de tekening lijkt inderdaad ash (essen). Ik zit wel te denken aan een pore-filler maar moet nog uitzoeken hoe dat werkt met beitsen dan.



    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    De body is een beetje vreemd… hij voelt
    Alder-achtig: vrij dichte structuur, met maar heel lichte en nauwelijks voelbare nerven of poriën maar de tekening lijkt inderdaad ash (essen). Ik zit wel te denken aan een pore-filler maar moet nog uitzoeken hoe dat werkt met beitsen dan.



    Ik zou geen pore filler gebruiken bij beits. Er is wel iets van pore filler dat claimt beits op te nemen maar dat viel vies tegen vind ik. Ik zou eerst beitsen en dan
    Iets als zpoxy of rustins plastic coat als sealer gebruiken. Of transparante epoxyprimer (al heb ik met dat laatste geen ervaring moet ik toegeven). Dat glad afwerken en dan spuiten. Heb je minder lak nodig want het droogt niet zover in. Of gewoon veel lak spuiten.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Hm, gewoon beitsen en dan flink lak spuiten klinkt dan toch als de makkelijkste optie. En misschien wil de eigenaar niet eens eens een spiegelende body trouwens (maar is wel mooier denk ik)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Andere optie: eerste een klein busje 2k lak. Dat is een stuk dikker en vult de porieen beter. Probleem wordt anders dat als je niet dik genoeg spuit dat je door je beitslaag heen gaat en dan kan je alles afschuren en opnieuw beginnen. Maar schuur je niet genoeg tussen de lagen dan krijg je weer onregelmatigheden. Best lastig. Heb het al tig keer gedaan en soms gaat het nog mis.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat een goede manier is, is een porefill gebruiken in pasta-vorm, zoals bijvoorbeeld een kneedbaar hout achtig materiaal, een plamuur, etc. Die kleur je in de kleur die je wilt en brengt het aan. Schraap het met een creditcard grotendeels af, anders schuur je je lam. Dan de dye erop zetten, dan een bus 2K lak erop. Die blok je (grotendeels) vlak. Ik vul de laatste porien dan met #30 superglue, en dan gaat de toplaag er overheen. Die is bij mij nitro. De 2K is de sealer zorgt er ook voor dat de toplaag niet zo inzakt.

    Ik vind lakken ontzettend leuk om te doen, tenzij er enorm veel druk op zit van klanten.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Ik zou 'm Mac. Flamen, of onder de grill gooien ofzo.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat een vet ontwerp blijft die gitaar toch, napoje!
    Inderdaad. Zeer smaakvol!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Hele goede tips weer heren, dank!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik zat nog even te denken: er zijn montana gold transparante kleurlakken. (Acryl dus compatible). Er zijn niet enorm veel kleuren maar misschien zit ie er net bij. Of van een ander merk evt… misschien weet iemand een ander merk.

    Dan spuit je eerst transparant en schuurt dat glad. Dan spuit je de kleurlak en daarna een aantal blanke lagen die je vervolgens polijst.

    Bij normaal beitsen met clou vindt ik het een groot nadeel dat als je de zijkanten mee beitst het bij het kopse hout vaak vlekkerig wordt omdat de beits daar dieper intrekt. Met transparante kleurlak heb je dat nadeel niet.

    Is zomaar een brainfart. Geen ervaring mee dus eerst testen mocht je het iets vinden. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Zo’n bus kost 4.40 ofzo:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top