Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 60
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lui die een modeler kopen met het idee direct klaar te zijn, zullen waarschijnlijk nooit goed klinken, vooral als je eigenlijk niet weet wat je wilt horen.
    Allemaal een beetje overdaad, net als een gitaar van 3K of een racefiets van 9 kilo. Als ik dan denk aan waar m'n oom destijds de OS mee reed..... om over zijn 'sportdieet' nog maar te zwijgen

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik klink met beide even slecht, dat is ook een gave.
    Ik ben er ook trots op dat ik overal een prima kutgeluid uit haal.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik ben er ook trots op dat ik overal een prima kutgeluid uit haal.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Dat wordt vaak onderschat door de leek.

  4. #44

    Standaard

    Mijn ex-leraar is prof. Is gitarist bij een bekende nederlandse artiest, doet veel TV werk en grote evenementen. En dat is echt een hele andere wereld.
    Hij heeft fantastische amps.
    Maar als hij ingehuurd word om bijv. een mega evenement te doen heeft hij een kar met twee kempers, midiswitcher, interfaces en daarnaast nog wat analoge pedalen, wat filters en snuisterijen.
    Hij heeft ze sound goed voor elkaar. Of ie nou rock, Nederlandstalig of wat dan ook moet spelen.
    Hij levert zijn kist vooraf in bij het geluidsbedrijf die de boel in de mix zet. Dat bedrijf bepaald ook of hij met een draad of draadloos speelt.
    Ik heb hem wel eens gevraagd waarom ie niet een van z’n mooie buizenbakken meeneemt.
    Zijn antwoord……. Professionele geluidsbedrijven zitten niet te wachten op een brullende amp ergens achter op de stage. Te veel risico.

    Hij wordt betaald om zijn skills en zijn sound.
    Zijn sound is goed reken daar maar op.
    Brengt me weer terug naar een paar posts terug en meerdere keren hier ook gezegd.
    Als je haar niet in kan stellen en niet weet wat de consequenties zijn van het gereedschap dat je gebruikt krijg je idd kut geluid.

    Zoals erik zei… met een modeler ben je zeker niet klaar.

    Je gereedschapskist wordt wel lekker uitgebreid. En je moet de bereidheid hebben te vallen en op te staan.

    Ahoo

  5. #45

    Standaard

    Mijn redenen voor de modeler zijn niet perse dat het beter klinkt maar de winst is flexibiliteit. Het is met een modeler eenvoudig om bijvoorbeeld van Santana naar Brian May naar Stones sounds te schakelen. Met een amp moet je dan toch een basis pedalen platform bouwen icm verschillende pedalen om hetzelfde te bereiken.

    Maar met een amp is volume afstelling en EQ eenvoudiger waardoor het inderdaad sneller inzetbaar is. Bij een modeler is de afstelling wat meer zoeken waarbij iedere preset eerst op volume en EQ goed moeten worden bijgesteld. Kortom, veel meer werk en daarom is iedereen erg zuinig op zijn/haar presets ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 augustus 2022 om 19:19

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Zijn antwoord……. Professionele geluidsbedrijven zitten niet te wachten op een brullende amp ergens achter op de stage. Te veel risico.
    Je hebt prof en je hebt prof natuurlijk.
    Als bekende artiest kun je je prima permitteren om dikke versterkers op oorlogssterkte mee te nemen.
    Als oneerbiedig gezegd, dienende gitarist is het naast vaardigheden en sound ook wel redelijk belangrijk om gewoon niet die moeilijke pain in the ass te zijn, stel ik me zo voor.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Mijn redenen voor de modeler zijn niet perse dat het beter klinkt maar de winst is flexibiliteit. Het is met een modeler eenvoudig om bijvoorbeeld van Santana naar Brian May naar Stones sounds te schakelen.
    Het zou veel hobbyisten helpen om dit juist níet te doen.
    Ik gebruik een clean, clean met randje, clean met iets meer rand, crunch en lead, zoals ik ook met een conventionele amp doe.
    Wat je schrijft kán wel, als je je zaakjes goed voor elkaar hebt, maar er zijn te veel bandjes waarvan de gitarist zó veel geluiden heeft met onderling te veel verschillen, zowel eq als volume, dat je geluidsmensen gillend gek ziet worden.
    Niet zelden ook nog met dikke delays die niet goed ingetapt zijn en meer van die ongein
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 18 augustus 2022 om 19:33

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Veelgevraagde sessielui in Nederland zijn gemakkelijk in de omgang, kunnen lezen, hebben hun partijen en sounds voor elkaar en komen hun afspraken na.

    Ik heb jaren op een simpel stereo rack gespeeld en de flexibiliteit is fantastisch. Net als met een simpele amp met pedalen, kon ik door de masters en de presence op de eindtrap snel afregelen op de ruimte waar ik speelde. Alles wel 'gewoon' met een stereo 412 kast en 2 mikes. Later wel met een andere preamp geëxperimenteerd met de aanwezige Red Box outputs, maar die klonken helemaal nergens naar.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je hebt prof en je hebt prof natuurlijk.
    Als bekende artiest kun je je prima permitteren om dikke versterkers op oorlogssterkte mee te nemen.
    Als oneerbiedig gezegd, dienende gitarist is het naast vaardigheden en sound ook wel redelijk belangrijk om gewoon niet die moeilijke pain in the ass te zijn, stel ik me zo voor.
    David Gilmour bijvoorbeeld had, afhankelijk van welk album er gespeeld werd, een complete setup achter het podium staan. Doorsnee optreden al snel een stuk of 4.

  9. #49

    Standaard

    Daar was ik ook al acher 😂😂

  10. #50

    Standaard

    En dan bedoel ik ……[

    QUOTE=tnijland;3549272]Bij een modeler is de afstelling wat meer zoeken waarbij iedere preset eerst op volume en EQ goed moeten worden bijgesteld. Kortom, veel meer werk [/QUOTE]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top