Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 60
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard Fractal FM3 klein verslagje van een newbee

    Het kan vast heel goed klinken, maar het blijkt wel lastig voor heel veel amateur- en hobbybandjes. Afgelopen weekend mocht ik met een gelegenheidsbandje een half uurtje spelen in de pauze van de andere band. Beide gitaristen speelden met een telecaster over Kemper. En allebei een schel dunnig geluid dat nauwelijks door de mix kwam. Zeker vergeleken met mijn eigen set met een microfoon ervoor.

    Er is ontzettend veel te zeggen voor profilers en modellers. Als je vaak optreedt is het ideaal. Relatief licht, altijd en overal hetzelfde geluid en geen lawaai meer op het podium. Maar voorlopig loop ik er nog niet heel warm voor. Ik had zaterdag het spul in 5 minuten staan, en had de geluidsman mij ook al over de tafel. Dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.

    Lang verhaal kort: maak tijd om het spul goed in te stellen, want blijkbaar klinken de meeste standaard settings gewoon te dun en niet middy genoeg.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 18 augustus 2022 om 15:35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Beide gitaristen speelden met een telecaster over Kemper. En allebei een schel dunnig geluid dat nauwelijks door de mix kwam. Zeker vergeleken met mijn eigen set met een microfoon ervoor.
    In het geval van de andere modellers kan ik er niet over oordelen vanwege niet genoeg meters gemaakt, maar in het geval van de Kemper kan dit een beetje drie redenen hebben. De eerste is dat ze hun geluiden hebben gemaakt op heel laag volume of iets dergelijks, wat niet strookt met op een aardig volume spelen. Het tweede is dat ze profiles gebruikt hebben die totaal niet geschikt zijn voor hun gitaren. Maar goed, dat zouden ze zelf ook moeten horen (doof? ).
    De ene FOH is de andere ook niet, maar van supervet en dik wordt het naar een andere set bijna nooit echt takkeschel en dun, maar er zijn absoluut verschillen.
    Hoe dat bij Fractal en Boss en Line6 gaat weet ik niet, maar met de Kemper heb ik er lang over gedaan om te bedenken waarom ik 99% van de profiles waar iedereen zo over roept linea reacta de kliko in kan gooien. Het is de combinatie van de gitaar met het gekozen profile. De Kemper reageert eigenlijk heel goed op verschillende gitaren, maar doet dat wel anders dan de gemiddelde conventionele versterker (of zo). Men schrijft vaak dat de profiles van bijvoorbeeld TopJimi zo fel en dun zijn. Bij mijn main gitaren (in het bandje waarin ik de Kemper gebruik) ervaar ik dat helemaal niet zo. Echter, pak ik bij zijn JTM45 profiles een single coil gitaar, dan snap ik ineens wat mensen bedoelen. Andersom is het met Bert Meulendijk profiles. Clean gaat het nog, maar profiles met vervorming zijn bij mij in de basis vaak onduidelijk en sponzig. Tot ik een felle gitaar pak. En dat is er (door mij in ieder geval) eigenlijk niet uit te EQ-en.

    De derde reden is dat er eigenlijk een enorm verschil in studiomonitoren is. Mijn presonus monitoren zijn toch wel veel donkerder dan een setje Yamaha HS7's, om een dwarsstraat te noemen.

    Consistentie op de oortjes is leuk, maar het eindresultaat live hangt toch nog steeds wel van het eea aan factoren af.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Nou ja, aan de FOH en de geluidsman lag het niet, want mijn Vox klonk prima. Dat heb je gehoord. Ik denk inderdaad dat ze het op lagere volumes of thuis op de zolderkamer hebben ingesteld. Voor in een band heb je meer mids nodig dan voor thuis gewenst is. Wellicht is dat het. En dat maakt het ook zo lastig denk ik. Als je het eenmaal goed hebt staan ben je zo klaar, maar voordat je een aantal profielen echt goed ingesteld hebt, op optreedvolume, ben je wel even bezig. Dan is een versterker met pedalen en een microfoon misschien wel net zo snel. Het enige is dan nog gewicht, podiumgeluid en monitoring.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Daar zou zo'n geluidsman toch ook wat aan kunnen doen, zeker als het geluid over all te dun en te schel is. Beetje eq beetje comp en zo.
    Natuurlijk hoor je met een Kemper een afgebakken geluid te leveren, maar blijkbaar lukt niet iedereen dat of hebben ze hun IEM sound helemaal ingeregeld, niet beseffend dat dit niet zo bij de tafel binnenkomt.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe dat bij Fractal en Boss en Line6 gaat weet ik niet, maar met de Kemper heb ik er lang over gedaan om te bedenken waarom ik 99% van de profiles waar iedereen zo over roept linea reacta de kliko in kan gooien. Het is de combinatie van de gitaar met het gekozen profile. De Kemper reageert eigenlijk heel goed op verschillende gitaren, maar doet dat wel anders dan de gemiddelde conventionele versterker (of zo)
    Ik heb nog nooit een preset gebruikt, ze klinken op de GT, de Fractal en de Helix allemaal kut. Toegegeven, de GT(-100) klinkt consistenter kut, want op bijna iedere gitaar klinkt t ongeveer hetzelfde: kut. De Fracal en de Helix reageren echt op je gitaar, Maar ik heb de 80% a 90% van mijn patches op de Helix echt binnen 10 min ingesteld Daarna is t alleen nog maar tweaker op optionaliteit: welke footswitch gaat welk pedaal aan of uit doen, of ga ik voor snapshots etc. Maar de sound staat al. En die klonk de eerste keer over een PA in een zaal met paar honderd man echt verbazingwekkend goed. Terwijl ik ze wel op laag volume had gemaakt. Daar heb je gelijk in, daar moet je op letten. Ik had alleen wat volumeverschillen, voor de rest waren de sounds goed

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Daar zou zo'n geluidsman toch ook wat aan kunnen doen, zeker als het geluid over all te dun en te schel is. Beetje eq beetje comp en zo.
    Natuurlijk hoor je met een Kemper een afgebakken geluid te leveren, maar blijkbaar lukt niet iedereen dat of hebben ze hun IEM sound helemaal ingeregeld, niet beseffend dat dit niet zo bij de tafel binnenkomt.
    Dat. Of zo'n setting waar de cabinet simulatie uitstaat haha.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Daar zou zo'n geluidsman toch ook wat aan kunnen doen, zeker als het geluid over all te dun en te schel is. Beetje eq beetje comp en zo.
    Natuurlijk hoor je met een Kemper een afgebakken geluid te leveren, maar blijkbaar lukt niet iedereen dat of hebben ze hun IEM sound helemaal ingeregeld, niet beseffend dat dit niet zo bij de tafel binnenkomt.
    Met eq kun je wel iets bijsturen, maar troep blijft troep. Als er geen mids inzitten, kun je dat er ook niet bij in draaien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het kan vast heel goed klinken, maar het blijkt wel lastig voor heel veel amateur- en hobbybandjes. Afgelopen weekend mocht ik met een gelegenheidsbandje een half uurtje spelen in de pauze van de andere band. Beide gitaristen speelden met een telecaster over Kemper. En allebei een schel dunnig geluid dat nauwelijks door de mix kwam. Zeker vergeleken met mijn eigen set met een microfoon ervoor.
    .
    Ach de ene gitarist klinkt slecht met een modeller en de andere met een echte versterker. Het is zeker niet zo zwart/wit als hier geschetst wordt. Inmiddels spelen er genoeg profi en bekende gitaristen met een modeller en dat bewijst dat het kan.

    Vanmiddag the GT1000core ontvangen, nog niet aansloten, maar damn dat ding is klein! Net zo groot als een Eventide H9 plus een klein pedaal. Je kan zo met 1 gitaartas met de bus naar een optreden als je zou willen, dat heeft ook zijn voordelen...
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ach de ene gitarist klinkt slecht met een modeller en de andere met een echte versterker.
    Ik klink met beide even slecht, dat is ook een gave.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard Fractal FM3 klein verslagje van een newbee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ach de ene gitarist klinkt slecht met een modeller en de andere met een echte versterker. Het is zeker niet zo zwart/wit als hier geschetst wordt. Inmiddels spelen er genoeg profi en bekende gitaristen met een modeller en dat bewijst dat het kan.

    Vanmiddag the GT1000core ontvangen, nog niet aansloten, maar damn dat ding is klein! Net zo groot als een Eventide H9 plus een klein pedaal. Je kan zo met 1 gitaartas met de bus naar een optreden als je zou willen, dat heeft ook zijn voordelen...
    Ik schetste het idd wat zwart wit, maar dat was niet de bedoeling. Ik weet dat het wel kan, er zijn idd genoeg professionals die ermee weg komen. Maar vooral amateurbandjes lijken er moeite mee te hebben.

    Edit: ik bedoel dus dat er genoeg professionals zijn die wel goed klinken
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 18 augustus 2022 om 18:04
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top