Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 60
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    En ik vond de Helix LT om e.o.a. reden (waarschijnlijk mijn gebrekkige skills) veel makkelijker in de mix liggen.
    Dat vind ik sowieso lastig met modelling spul.
    Ik gebruik in mijn ene bandje een Kemper, en vwb instellingen is die nog wel overzichtelijk, maar je hebt natuurlijk een shitload aan gratis en betaalde profiles, dus variatie genoeg.
    Mijn doel is altijd geweest om voor thuis en/of opnames gewoon dezelfde geluiden te gebruiken als live, zoals ik dat ook met een conventionele amp doe, maar sinds een paar maanden ben ik dat aan het loslaten; zelfs niet alleen dezelfde profiles met een andere eq, maar ook gewoon andere profiles. Live eigenlijk wel een stukje donkerder met name.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat vind ik sowieso lastig met modelling spul.
    Ik gebruik in mijn ene bandje een Kemper, en vwb instellingen is die nog wel overzichtelijk, maar je hebt natuurlijk een shitload aan gratis en betaalde profiles, dus variatie genoeg.
    Mijn doel is altijd geweest om voor thuis en/of opnames gewoon dezelfde geluiden te gebruiken als live, zoals ik dat ook met een conventionele amp doe, maar sinds een paar maanden ben ik dat aan het loslaten; zelfs niet alleen dezelfde profiles met een andere eq, maar ook gewoon andere profiles. Live eigenlijk wel een stukje donkerder met name.
    Volgens mij is de Kemper ook fantasisch spul. Ik denk dat voor het uiteindelijke doel: een goede sound die goed in een mix ligt en goed opties om te tweaken qua geluidskwaliteit de Helix, Fractal en Kemper niet erg veel voor elkaar onder doen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Voor wat betreft effecten schat ik Fractal wel hoger in dan Kemper, al zijn die van de Kemper fors verbeterd in de jaren, maar in de eerste axe fx waren de effecten al best wel heel goed.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Ja ik vond ze prima. En ik weet niet of t nog steeds zo is, maar ik vond de modelling van Fractal toen ik overstapte echt beduidend beter dan de Helix, maar toch, prima aanhoorbaar, makkelijker in te dialen en makkelijk te mixen (voor mij).

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ja ik vond ze prima. En ik weet niet of t nog steeds zo is, maar ik vond de modelling van Fractal toen ik overstapte echt beduidend beter dan de Helix, maar toch, prima aanhoorbaar, makkelijker in te dialen en makkelijk te mixen (voor mij).
    Ach er schijnen meer dan 250 amps in de Fractal Audio producten te zitten. Voor onze coverband zoek ik meestal naar de juiste amp om de basissound te maken. En een beetje luisteren en switchen tussen Marshall, Fender en Vox helpt wel enorm om de richting te bepalen. Na wat tweaken komt er meestal wel iets uit dat bruikbaar is. Daarna wat effecten en wat footswitches instellen en het is klaar. Voor die foute '80 lead sounds pak ik ook wel CAE, Bogner of de Soldano modellen.

    Ofwel een eenvoudige maar goede modeler met 5 verschillende versterkers had waarschijnlijk bij mij ook prima gewerkt ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 17 augustus 2022 om 22:41

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Ja Erik, dat zei ik ook nog niet zo lang geleden.
    Een bandlid had een GT1000, een fantastische amp en gitaar maar een consequent kut geluid. Voor mij geen modeller dus, want daar lag het natuurlijk aan.
    Maar het kan bekomen he 
    .
    Dat die GT1000 kut klinkt ligt dan wss meer aan de programmeerkunsten van de gitarist dan aan het apparaat zelf.

    Ik gebruik zelf al vele jaren naar tevredenheid een Axe fx II. Ik wil nu eigenlijk een FM9, maar aangezien die nog steeds niet goed leverbaar is en er een erg lange wachtlijst is en hij met 2400 euro toch wel erg overdreven duur is zie ik daar nog even vanaf.

    Ik heb daarom voor 500 euro een GT1000core gekocht voor erbij en voor een live project (geen zin om de grote Axe fx II plus midibord mee te zeulen). Ik denk dat daar een meer dan prima geluid uit te halen is net als uit de Fractals.
    Laatst gewijzigd door apekop; 18 augustus 2022 om 07:55
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Ik hoor dat die GT!000 een flinke verbeterering is tov vorige modellen, want man man, wat klonken die matig tot kut. Ik had een GT100, na paar maanden weer verkocht.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Hier een zeer tevreden GT1000-gebruiker (eerst een gewone, daarna een Core), komende van Kemper.

    Zoals met al dit soort apparaten is het voornamelijk de (on)kunde van de gebruiker om er een goed geluid uit te halen, zelfs met de GT-100 en voorgaande GT's is me dat gelukt. Het is zeker een feit dat het geluid van de GT1000, en met name de dynamiek, enorme stappen heeft gemaakt in vergelijking met zijn voorganger de GT-100.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Hier een zeer tevreden GT1000-gebruiker (eerst een gewone, daarna een Core), komende van Kemper.

    Zoals met al dit soort apparaten is het voornamelijk de (on)kunde van de gebruiker om er een goed geluid uit te halen, zelfs met de GT-100 en voorgaande GT's is me dat gelukt. Het is zeker een feit dat het geluid van de GT1000, en met name de dynamiek, enorme stappen heeft gemaakt in vergelijking met zijn voorganger de GT-100.
    Precies wat ik ook zei twee posts geleden. Ik denk dat je de GT1000 of bijna elke modeller goed kan laten klinken. Het probleem ligt vaak bij de gebruiker inderdaad. Hetzelfde geldt ook voor gitaren. David Gilmour zou ook goed hebben geklonken op een Hondo.

    Vandaag komt mijn GT1000core binnen. Ik ben zeer benieuwd! Ook in vergelijking met de Axe fx.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #30

    Standaard

    Het was ook een beetje cynische bedoeld.
    Een sneer naar mezelf.
    Modeler, slecht geluid dus kut.
    Want de analoge pedalen zijn altijd beter.
    Zo zat ik er destijds in.
    Nu weet ik wel beter. Alles hangt af van de man aan de knoppen en z’n oren 😎.

    Het is idd dat zo dat je omkomt in de hoeveelheid amps. Het is veel te veel.
    En ik doe het ook zo als gezegd door Tnijland.
    Ik kies de bekende merken omdat dat een goede startpunt is bij het opzetten van een preset. Zo ook bij de keuze van de effecten, voorzover dat mogelijk is.

    Ik heb ook oa serieus naar de GT1000core gekeken. Maar zoals gezegd was uiteindelijk de kwaliteit van de factory presets mede doorslag gevend. Vond ik belangrijk als nieuwkomer. Een beetje een startpunt.
    Kemper had ik al snel laten gaan. Is meer een profiler.

    Vooralsnog ben ik heel tevreden.
    Ben eigenlijk wel even benieuwd hoe jullie tegenover een FRFR amp staan.

    Was laatst bij een band die allemaal met een modeler direct de eigen tafel in syonden te spelen. Ze hadden een kleine frfr als monitor.
    Dat lijkt me zo fijn. Zonder dat gezeul.

    Maar ook als je niet direct de tafel in kan is een knappe FRFR ook prima om uitgemiked te worden. Ja de feeling onder de vingers is andes dan een buizen amp. Maar heeee.
    Zo’n briljante gitarist ben ik nou ook weer niet dat ik me daar aan ga storen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top