Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht

    Het zou veel hobbyisten helpen om dit juist níet te doen.
    Ik gebruik een clean, clean met randje, clean met iets meer rand, crunch en lead, zoals ik ook met een conventionele amp doe.
    Wat je schrijft kán wel, als je je zaakjes goed voor elkaar hebt, maar er zijn te veel bandjes waarvan de gitarist zó veel geluiden heeft met onderling te veel verschillen, zowel eq als volume, dat je geluidsmensen gillend gek ziet worden.
    Niet zelden ook nog met dikke delays die niet goed ingetapt zijn en meer van die ongein
    Helemaal mee eens! Zo doe ik het ook. Ik heb mijn eigen geluid, ik hoef niet per se als een ander te klinken. Ik kan me in bijna alle genres wel redden als het moet, alleen zal het niet exact klinken zoals het origineel. Maar dat klinkt het toch niet, zelfs al had ik dezelfde spullen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Heb het al vaker aangehaald, de doorsnee coverband gitarist wil, zal en moet alle geluiden van het origineel zo dicht mogelijk benaderen. Met de genoemde / gedoemde resultaten zoals hierboven beschreven. Meestal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. De gemiddelde luisteraar / het gemiddelde publiek zal het een worst zijn als je een nummer van U2 over een Vox-, Marshall- of Fender-model speelt, zolang de dotted 8th delay er maar in zit. Bij alle modelers die ik heb gehad ben ik altijd van het 4-kanaals-amp principe uitgegaan, net als D3nnis hierboven aangeeft. En die 4 kanalen/ amp-models gebruik(te) ik voor alles. Eigenlijk zelfs 3 models omdat model 4 hetzelfde is als model 3 maar dan met meer gain. Geen gedoe met volumeverschillen en ander geneuzel en meer dan prima werkbaar.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Eens. Ik speel live in principe ook covers, en ik heb 1 patch, met daarin 4 snapshots, en daar zitten maar 2 amps in. Eentje voor clean en randje, en dan een ander voor rock en hi-gain

  4. #54

    Standaard

    Nou daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens...

    Enige nuancering:

    Wij maken als (cover)band voor iedere song die we spelen aparte presets incl. de speciale effecten. Als gitarist stel ik qua deze volume tijdens het samenspelen af zodat zowel clean, crunch/solos en de effecten op het juiste moment er via de mengtafel er goed uitkomen. Onze toetsenist doet dat ook incl. de speciale samples of extra strijker/blazerssecties (ofwel een meeuw in Mr Mister zit ook in de song). Daarmee wordt het resultaat echt wel een heel stuk beter. Wij ervaren het juist als leuk om te kijken hoe goed we het origineel kunnen benaderen en daar biedt modeling een goede oplossing.

    En dat kost inderdaad extra tijd.

    en... tijdens een algemene jamsessie pak ik ook gewoon mijn Lex Bos buizenversterker icm mijn Vintage Revolution effect ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 19 augustus 2022 om 22:59

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik schat zo in dat jij/jullie bovengemiddeld met sound bezig zijn

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik wil het topic niet kapen, maar nu we het toch over modellers hebben...

    Ik heb gisteren de GT1000Core binnen gekregen en kan hem vergelijken met een Axe fx 2.
    Eerste indruk is dat de Axe fx 2 toch wel een stuk beter klinkt (met name de effecten) en flexibeler is qua routing en meer parameters heeft, deeper editing etc.
    Dat mag ook wel want hij een FM3 bijvoorbeeld is meer dan twee keer zo duur...
    De presets van de Boss moet je sowieso vergeten, dus het beste helemaal van scratch beginnen.

    Een plus voor de GT1000Core is dat hij veel makkelijker te bedienen is vanaf het scherm. De Axe fx gebruik ik altijd met de software editor, op het scherm editen vond ik altijd onhandig en omslachtig omdat er te veel parameters zijn en de layout van het scherm te wensen overlaat etc.
    De Boss werkt heel makkelijk met dat scherm en de 5 knoppen eronder. Eigenlijk heb je geen software editor nodig. De belangrijkste parameters van ieder effect en versterker zitten onder die 5 knoppen, zodat je weinig door menus heen hoeft te scrollen als je op een repetitie iets wilt aanpassen.
    Ook de functies van de switchen zijn gebruikersvriendelijk. En het hele kleine formaat is ook een plus als je hem op een pedalenbord wil zetten of in je gitaartas zou willen meenemen.

    Nou dat was het weer, ik ga weer lekker spelen en editen!
    Laatst gewijzigd door apekop; 20 augustus 2022 om 12:40
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Nou daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens...

    Enige nuancering:

    Wij maken als (cover)band voor iedere song die we spelen aparte presets incl. de speciale effecten. Als gitarist stel ik qua deze volume tijdens het samenspelen af zodat zowel clean, crunch/solos en de effecten op het juiste moment er via de mengtafel er goed uitkomen. Onze toetsenist doet dat ook incl. de speciale samples of extra strijker/blazerssecties (ofwel een meeuw in Mr Mister zit ook in de song). Daarmee wordt het resultaat echt wel een heel stuk beter. Wij ervaren het juist als leuk om te kijken hoe goed we het origineel kunnen benaderen en daar biedt modeling een goede oplossing.

    En dat kost inderdaad extra tijd.

    en... tijdens een algemene jamsessie pak ik ook gewoon mijn Lex Bos buizenversterker icm mijn Vintage Revolution effect ;-)
    Eigenlijk bevestig je wat ik aangeef. Jullie vinden het helemaal te gek om het origineel zo dicht mogelijk te benaderen, en dat is zeker tof, maar ik denk dat het gros van het publiek die meeuw niet zal missen, als die er niet in zit. Of als je niet zo'n L.A.-sound hebt als Steve Farris (waarom hoor je niets meer van die gast?).

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Omdat hij inmiddels 65 is en liever schildert en jaagt?

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Eigenlijk bevestig je wat ik aangeef. Jullie vinden het helemaal te gek om het origineel zo dicht mogelijk te benaderen, en dat is zeker tof, maar ik denk dat het gros van het publiek die meeuw niet zal missen, als die er niet in zit. Of als je niet zo'n L.A.-sound hebt als Steve Farris (waarom hoor je niets meer van die gast?).
    Ben ik het mee eens. Persoonlijk vind ik het toffer als een band er een eigen draai aangeeft ipv alles perfect na te spelen. Anders wordt het meer een tribute band en daar zijn er al meer dan genoeg van. Helemaal perfect krijg je het toch nooit. De zang is dan vaak ook het probleem en meteen het belangrijkste en ook waar het publiek het meeste op let.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Eens, ik snap dat benaderen ook niet. Ik bedoel als je het origineel wilt horen zet dan een CD of DVD op van die band.
    Ik heb gekozen voor een setup die mij aanspreekt, waar ik happy van word.

    De set is een Fractal Audio FX8 mkII samen met een Friedman Smallbox.
    Daarbij 4 basis geluiden: clean (Chan I), Clean met randje (Chan I + drive uit FX8 ), Drive (Chan II) en Lead (Chan II met drive uit FX8 )
    De FX8 voorrziet verder van channel switching en modulatie, pitch en delay/reverb effecten.

    Simpel te bedienen, de FX8 dient gelijk als midiboard voor alles. Klinkt het als het origineel? I don't care

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top