Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh maar da's ook prima, alleen kun je dan niet stereo, want twee 16 ohm speakers zijn waarschijnlijk teveel van het goede. Maar op de 4 en 16 ohm aansluitingen kun je deze dus probleemloos aansluiten.

    Ik ga er vanuit dat de effecten stereo zijn en dat je daar ook direct via USB mee gaat opnemen en dan kan het gebeuren dat je zoiets live ook wilt, wat dan dus niet kan. Wil je dit niet dan zou ik die kast kopen.

    Waarom wil je perse die kast, heb je 'm daar op getest of warme herinneringen aan?
    Ik wil graag de Marshall mx212a (rechtop model neemt minder ruimte in), ik hou van dat model en het geluid, en de kast is gesloten. Normaal hoort bij de head een Silverline 212 cabinet maar ben hier niet zo weg van qua model + speakers en hij klinkt dun. Ik had hiervoor de Blackstar 50watt special welke een beetje hissig klonk met de Celestion V type speaker.

    Erik je zegt; 'Maar op de 4 en 16 ohm aansluitingen kun je deze dus probleemloos aansluiten' maar welke is dat dan, de linker of de rechter uitgang van de versterker?
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 14 augustus 2022 om 11:46

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Dit staat er in de manual;
    WARNING: The combined impedance must never be less than 4 Ohms (e.g. 1 x 4
    Ohm cabinet, or 2 x 8ohm cabinets). Failure to correctly match the impedance of
    the amplifier and speakers will damage the amplifier.
    NOTE: 2 x 4 Ohm cabinets cannot be used together.
    Als je 2x8 ohm aansluit dan heb je 8 gedeeld door 2 = 4 ohm aan weerstand. Je kunt ook 1x4 ohm aansluiten, dan heb je 4 (ook) ohm aan weerstand. Sluit je 1x8 aan heb je 8, sluit je 1x 16 aan heb je zestien, sluit je 2x16 aan heb je 8 (16 gedeeld door 2 is namelijk 8 ohm).

    Wat je dus absoluut niet mag doen is twee 4 ohm kasten aansluiten (want 4 gedeeld door 2 is 2ohm, en dan krijg je dus een weerstand die lager is dan 4 ohm) en daar wordt hier voor gewaarschuwd dat dat niet mag.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Als je 2x8 ohm aansluit dan heb je 8 gedeeld door 2 = 4 ohm aan weerstand. Je kunt ook 1x4 ohm aansluiten, dan heb je 4 (ook) ohm aan weerstand. Sluit je 1x8 aan heb je 8, sluit je 1x 16 aan heb je zestien, sluit je 2x16 aan heb je 8 (16 gedeeld door 2 is namelijk 8 ohm).

    Wat je dus absoluut niet mag doen is twee 4 ohm kasten aansluiten (want 4 gedeeld door 2 is 2ohm, en dan krijg je dus een weerstand die lager is dan 4 ohm) en daar wordt hier voor gewaarschuwd dat dat niet mag.
    Okee duidelijk, dus ik kan die Marshall mx212ar gewoon aanschaffen.
    Bedankt voor je uitleg, en de rest natuurlijk ook bedankt !
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 14 augustus 2022 om 18:52

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top