Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Loving Me

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Gus, ik doe het je niet na.
    krijg wel een beetje, en dat is positief bedoelt een, jaren the beatles en alles wat toen gemaakt werd fibe.
    dat mag je zien als een compliment.

    en wat betreft die gitaar, kijk eens naar de G&L PTB tone stack.
    heb ik zelf in een superstrat achtige gitaar gezet en werkt heel goed om de humbuckers naar single coil te krijgen.
    kost praktisch niks.
    https://youtu.be/qnqGmooFqgo

  2. #12

    Standaard

    Hoi hoi
    Klopt wat je zegt.
    Mijn muziek zit knie diep in die periode. Niet the Beatles Ben ik bang. Daaraan heb ik ehm….. niet veel lieve woorden voorover.
    Maar de periode klopt zeker.

    En wat een vreselijk fijne tip is dit.
    Misschien moet ik geen nieuwe gieter kopen maar in een paar van mijn fijnste gitaren zo’n circuit je zetten.
    Heel erg bedankt, ik ga daar beslist achteraan. Ik ga om te beginnen mijn oordopjes opzoeken, want iPad speakers……

    Ik hou ook niet van teveel Bas in een gitaar. Het zit teVeel van alles in de weg in de mix. Dus dit kon het wel wezen.
    Dank je wel!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hoi hoi
    Klopt wat je zegt.
    Mijn muziek zit knie diep in die periode. Niet the Beatles Ben ik bang. Daaraan heb ik ehm….. niet veel lieve woorden voorover.
    Maar de periode klopt zeker.

    En wat een vreselijk fijne tip is dit.
    Misschien moet ik geen nieuwe gieter kopen maar in een paar van mijn fijnste gitaren zo’n circuit je zetten.
    Heel erg bedankt, ik ga daar beslist achteraan. Ik ga om te beginnen mijn oordopjes opzoeken, want iPad speakers……

    Ik hou ook niet van teveel Bas in een gitaar. Het zit teVeel van alles in de weg in de mix. Dus dit kon het wel wezen.
    Dank je wel!
    Vriendelijke groet, Gus
    je kan proberen dit te doen met een bakje buiten de gitaar.
    kabel vanaf je schakelaar naar buiten de gitaar, in pluggen in het bakje waarin je de volume en PTB onderdelen zet.
    kan je eventueel buiten de gitaar tweaken met condensatoren etc en daarna inbouwen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Weer een echte Duhsjaak productie. Deze is wel een stuk strakker dan sommige ander liedjes van je. Ik heb nog steeds wel de uitgeschreven tekst nodig om te horen wat je zingt maar je bent in dit nummer een stuk beter bij stem dan in andere producties van je.
    Zat weer even in de jaren 60 ( niet dat ik die zelf heb meegemaakt)

  5. #15

    Standaard

    @arnoldtims

    Hé, dat vinnik een prettige reactie.
    Een beetje licht en speels. Nee, perfect is het niet, maar nobody loves a robot!

    Geloof het of niet, dit lied is in een uur grofweg in elkaar geflanst. Gewoon om de lol van het liedjes schrijven te vieren.
    Ik ben hier heel blij mee.
    Thanks.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Weer een echte Duhsjaak productie. Deze is wel een stuk strakker dan sommige ander liedjes van je. Ik heb nog steeds wel de uitgeschreven tekst nodig om te horen wat je zingt maar je bent in dit nummer een stuk beter bij stem dan in andere producties van je.
    Zat weer even in de jaren 60 ( niet dat ik die zelf heb meegemaakt)

    Dank je wel.
    Mijn gereedschap (multi meter, soldeerbout etc) is ook allemaal uit de 60’s. Geloof het of niet.
    Mijn technische kennis ook.
    Ik weet niet of ik teveel zelfvertrouwen moet hebben over de uitkomst.

    Maar ik ben heel erg blij met de tip. Ga er zeker induiken.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Dank😁maar ik denk dat je Hops bedoeld

  8. #18

    Standaard

    Ach, je moet maar denken: ‘t is de leeftijd.
    Toch fijn dat je t even rechtzet.
    En sorry voor de verwarring!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik vind de muziek en mix lekker, zou inderdaad experimenteren met saturation op je lead vocals. En als je plugins hebt kijk of je een Pulteq plugin hebt, krik 5kHz op dat helpt enorm bij verstaanbaarheid, tenzij je dit niet niet wilt nastreven

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Ik vind de muziek en mix lekker, zou inderdaad experimenteren met saturation op je lead vocals. En als je plugins hebt kijk of je een Pulteq plugin hebt, krik 5kHz op dat helpt enorm bij verstaanbaarheid, tenzij je dit niet niet wilt nastreven
    Hé, leuk dat je hebt geluisterd.
    Ik neem alles in 1 take (per kanaal) op in een 13 oude harddisk recorder.
    Er zitten ergens equalizers op, maar dat is tiet verknooid, zegt een bekende zanger uit het oosten.
    Ik ben voor alles songschrijver. En doe dat met zoveel plezier, dat ik de dag na deze, weer een nieuwe heb gemaakt. Ik ben geen uitvoerend artiest, geen producer of technicus.
    Dus ja, ‘t is vooral keuzes maken.

    Maar ik vind het fijn dat je de moeite hebt genomen te luisteren. Dat deden hier en elders zo’n 4000 m/v. Niet slecht voor een uurtje lekker aan wat snaren trekken?
    Mijn volgende zet ik er ook weer op.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top