Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35

Discussie: Welke twee amps?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Herinner mezelf wat muziek van je nieuwe band.
    Ik zou naar een Blues Deville kijken, of iets uit die familie...
    Had ik ook bedacht maar is ook behoorlijk zwaar en lomp. Ik zoek eigenlijk iets handzamer. En qua 4x10 zou ik dan eerder voor een Bassman gaan.

    Daarbij had ik ooit een Blues deluxe en dat vind ik niet zo'n fijne amp. wellicht door de solidstate rectivier.
    prut...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    De Hotrod serie zou ik ook niet kiezen. Ik vind ze vrij schreeuwerig, zeker op wat hogere volumes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Alles op gebied van Tweed / Brownface / Blackface / Silverface kan. Even kijken wat meest matcht qua vermogen en plek in je auto en wat je wilt sjouwen. Hoe meer richting tweed hoe meer JTM achtig (alleen lossere bas, fuzzier), hoe meer richting BF SF hoe meer contrast met je JTM en dus (veel) meer mix van twee verschillende sounds. Philip Sayce speelt volgens mij ook op SF of BF's (toch?).

    De Deville is meer een amp van Fender om iets te proberen met channel switching en master volume en een andere (moderne overstuurde) sound om mee te gaan met de tijd. Zo'n amp vind ik van (veel) minder kaliber dan de JTM45 (minder karakter etc) terwijl Fender veel klassieke amps gebouwd heeft. Enfin ...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    De Hotrod serie zou ik ook niet kiezen. Ik vind ze vrij schreeuwerig, zeker op wat hogere volumes.
    Dat schreeuwerige komt IMHO vnl door de Fender Special Design speaker. Een Blues Deluxe klinkt van zichzelf al een stuk warmer dan een Hotrod Deluxe. Vervang de Eminence (bas-geen mids-treble) voor een Celestion naar smaak, en voila, de balans is terug zodat je er wat mee kunt. Persoonlijk: V30 om te rocken / G12-65 om te bluesen, of een V-type als gulden middenweg (V-type is een bijzonder goede, zij het ondergewaardeerde speaker, want hij is goedkoop dus het zal dan wel niks zijn).

    Wat betreft de twee amps in stereo optie: ik vind een overstuurde amp samen met een cleane erg vet en tegelijk gedefinieerd klinken. Maakt niet zo veel uit welke Fender je neemt voor de cleane amp, vanaf ca 40W en meer blijven ze goed tot zeer goed clean. Als je budget het toelaat een super Reverb of een Twin, maar een Hotrod is veel minder duur en echt niet zo veel minder prettig/goed. Ik deed het vroeger mee een Budda voor de scheur en een ‘69 SR voor de cleans. Die laatste had ik mss toch beter niet weg moeten doen 🙈

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Deze valt binnen je budget. Een Twin, heerlijke amp:

    https://link.marktplaats.nl/m1873229...ontent=app_ios

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Dat schreeuwerige komt IMHO vnl door de Fender Special Design speaker. Een Blues Deluxe klinkt van zichzelf al een stuk warmer dan een Hotrod Deluxe. Vervang de Eminence (bas-geen mids-treble) voor een Celestion naar smaak, en voila, de balans is terug zodat je er wat mee kunt. Persoonlijk: V30 om te rocken / G12-65 om te bluesen, of een V-type als gulden middenweg (V-type is een bijzonder goede, zij het ondergewaardeerde speaker, want hij is goedkoop dus het zal dan wel niks zijn).

    Wat betreft de twee amps in stereo optie: ik vind een overstuurde amp samen met een cleane erg vet en tegelijk gedefinieerd klinken. Maakt niet zo veel uit welke Fender je neemt voor de cleane amp, vanaf ca 40W en meer blijven ze goed tot zeer goed clean. Als je budget het toelaat een super Reverb of een Twin, maar een Hotrod is veel minder duur en echt niet zo veel minder prettig/goed. Ik deed het vroeger mee een Budda voor de scheur en een ‘69 SR voor de cleans. Die laatste had ik mss toch beter niet weg moeten doen 🙈
    Ik heb een Hotrod Deluxe gehad, waar ik eerst al eens een Jensen ingezet heb, en later een 2x G12H30 cab erbij gebouwd heb. Dat leverde iets op, maar hij bleef schril. Het zit echt in de amp zelf.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Deze valt binnen je budget. Een Twin, heerlijke amp:

    https://link.marktplaats.nl/m1873229...ontent=app_ios
    Twin is, ben ik bang, veul te hard en niet te tillen. Lijkt me niet de ideale amp om mee te nemen naar cover gigs. Veel kroegjes etc.
    Ik zit wel te loeren daar die Custom 68 Vibrolux. iemand ervaring daarmee, evt tov een Reverb Deluxe.
    prut...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Vibro heeft 6L6/twin speakers en Deluxe 6v6/single speaker wat basicly betekent dat de Vibro langer clean blijft en daarna gaat grommen, de Deluxe is meer een screamer met added speaker distortion.
    Maar dan spreken we over volumes waarmee je een club leeg speelt.
    Doorgaans is met een Deluxe elke drummer wel te behappen en is het een subtiele hakker dan is een Princeton voldoende.

    Vibrolux zou mijn keus zijn als ik tegen een blazersectie moet spelen met een bluesy clean geluid.

    een twin is prima als je geen bluesy clean wil, enkel clean.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Vibrolux gaat inderdaad lang clean, maar wel op een mooie manier. Ik heb er jaren met plezier mee gespeeld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Straks een Supro Thunderbold ophalen. Voor een prima prijsje.

    Is het niets, raak ik hem wel weer kwijt maar ik ben heel benieuwd en heb goede hoop. Helaas pas volgende week pas weer repeteren met mn band. Misschien duik ik morgen alleen even een hok in. Zet ik er voor de time beeing even en churus pedaaltje tussen. Moet nog even zo'n Lehle ding scoren.
    prut...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top