Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 142
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    ik kan zo op het oog een mooie les paul traditional kopen voor 1750.00 incl. koffer is dat wat
    hebben die modellen mindere punten waar ik op moet letten of beter naar een standard kijken.
    Ik zou zeker ff op de neck letten. Ik weet niet precies wat ze in 2015 allemaal gedaan hebben op welke gitaar, maar naast de commotie over het lettertype Les Paul en de 0-fret hoorde ik ook wat over brede halzen. Maar dan écht brede halzen. Dat moet je wel liggen natuurlijk.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Wat is er mis dan met die printplaat?
    Ik heb een 2008 Standard en die heeft ook zo'n printplaat. Met de plaat zelf is niks mis, maar de potmeters die erop zitten zijn echt zó bizar slecht. Als je ze dichtdraait gebeurt er tussen 10 - 8 vrijwel niks en ineens ben je heel je geluid kwijt.

    Inmiddels is mijn pick-up switch moeilijk aan het doen en zo ver ik weet zijn er geen after-market onderdelen verkrijgbaar die je zo ff op zo'n printplaat inprikt. Juist dat zou een mooi voordeel van zo'n systeem zijn als er iets kapot is of in het geval van de pots obv de slechte kwaliteit wil upgraden.
    Omdat ik nu zowel de pots, de switch als de output wil vervangen overweeg ik wel 'm compleet opnieuw te laten bedraden.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ga je dat niet zelf doen da vinci?
    Is mooie oefening

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Staat er ook “100” op de headstock?
    Als het ook deels een investering is zou ik een 2015 laten staan. Internet reputaties , hoe onterecht soms ook, kunnen hardnekkig zijn.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ga je dat niet zelf doen da vinci?
    Is mooie oefening
    Oefenen zou ik eerst buiten een gitaar, of iig een Gibson, doen
    Moet eerlijk zeggen, vroeger nog wel eens wat ambities gehad met dit soort dingen. Zelfs nog eens wat cursussen gezocht om me op weg te helpen.
    Maar inmiddels heb ik naast een baan ook een gezin en veel te veel hobbies dus dit meer in de modus om dingen die ik niet goed kan en eigenlijk ook niet graag doe lekker uit te uitbesteden en doe ik zelf in mijn vrije tijd vooral dingen die ik graag doe.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ah zo, ik snap het.

    Ik ben zelf geen goede soldeerder; printplaten blijf ik graag van weg, maar kabels aan potmeters, of pluggen, dat lukt prima en netjes.
    Ik vind het wel makkelijk om dat zelf te kunnen; in de tijd die het kost om iets weg te brengen, kun je het dan zelf vervangen, maar inderdaad, ieder heeft zo zijn eigen grens.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Mag ik het belachelijk vinden dat een gitaar van meer dan 2000€ niet eens fatsoenlijke potmeters heeft? Rond de 1000€ zijn tegenwoordig gitaren te krijgen die echt heel goed zijn en perfect afgewerkt. Als je dat geld ervoor betaald ga je toch niet nog eens de hele boel over solderen?

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vind het wel makkelijk om dat zelf te kunnen; in de tijd die het kost om iets weg te brengen, kun je het dan zelf vervangen, maar inderdaad, ieder heeft zo zijn eigen grens.
    Ja dat is ook! Vandaar ook dat ik het wel wilde leren. Maar qua soldeerwerk heb ik zó weinig klusjes. Dan moet ik eerst een schema gaan zoeken en ontcijferen, de juiste spullen regelen (mijn pa heeft wel een soldeerbout maar dat is echt een giga ding), ff 'droog' oefenen om het gevoel te krijgen... Dan is m'n tijdwinst al weg voor dat ene klusje en ondertussen lees ik hier weer over iemand die na een hoop gezwoeg z'n pots heeft gesoldeerd maar toch nog met een brom zit...
    Dan denk ik; mooi klusje voor een ander

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Mag ik het belachelijk vinden dat een gitaar van meer dan 2000€ niet eens fatsoenlijke potmeters heeft? Rond de 1000€ zijn tegenwoordig gitaren te krijgen die echt heel goed zijn en perfect afgewerkt. Als je dat geld ervoor betaald ga je toch niet nog eens de hele boel over solderen?
    Ja absoluut! Het is ronduit schandalig en dat is natuurlijk ook een van en waslijst aan redenen dat er in zo'n beetje de meest conservatieve markt die ik ken ruimte is voor nieuwkomers die zeker ook niet altijd goedkoop zijn, maar altijd nog lager geprijsd dan Gibson en daar hele goede zo niet betere kwaliteit voor leveren en in een relatief korte tijd een aardige naam opbouwen.

    Beetje het klassieke verhaal voor een succesvol merk dat uiteindelijk ten prooi valt aan spreadsheetmanagement.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Dan denk ik; mooi klusje voor een ander
    Haha, ja, het gevaar is dat je heel veel tijd kwijt bent en nog niks hebt opgelost door gebrek aan kennis.
    Ik vind/vond dat ook altijd met bv rack bouwen, of pedalboard op maat bouwen. Al die tijd ben je niet aan het spelen.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Met pedalboards is het inderdaad helemaal verspilde tijd. Koop je een ander pedaal, of wil je er iets bij, kun je weer opnieuw beginnen.

    Upgraden van de elektronica vind ik echter wel de moeite waard. Als het goed is doe je dat maar één keer (afgezien van andere elementen misschien). Maar goed, als je jezelf daar niet genoeg in vertrouwt, de tijd er niet voor hebt of er simpelweg geen zin in hebt (mag ook gewoon), dan is laten doen een prima optie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top