Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 142
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Mooi topic Gibson bashen weer trouwens haha, ik ga er maar vanuit dat het allemaal van uit oprechte humor is.


    Ff on topic weer, proberen maar die gitaar. Deden ze rond die tijd, 2015, ook niet van die gekke 0 fret dingen enzo? 300k pots vonden ze een tijd ook nodig, in combi met modern wiring compleet nutteloos. Modern wiring uberhaupt nooit begrepen. Die traditionals waren niet zo duur nieuw toch? Dus ik vind t nog best aan de prijs eigenlijk. Maar marktplaats kent ook inflatie tegenwoordig, dat moge duidelijk zijn. Zo'n potmeter pcb ding kan er makkelijk uit, paar fatsoenlijke pots erin. Check VIpots eens bijv, das de nieuwe hip ipv dat basic cts spul ;-)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Is 2015 niet nog "G Force Tuning System" en brede hals met 0 fret? An sich niets mis mee (tenminste de 1e was van messing, en die sleet nogal hard zegt internet).
    Klopt wel idd.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Klopt wel idd.
    bedankt voor jullie reacties alleen niet echt veel waar ik wat mee kan. een nulfret hoeft voor mij geen minpunt te zijn daar cansel je toch een probleem mee van te diepe of te hoge snaren bij de nut.
    verder heb ik er geen verstand van ik koop hem eerder voor de looks en omdat het een echte Gibson is en geen neppert. zal er niet veel o spelen maar de overweging is voor een paar 100 meer koop je een nieuwe alleen ik snap niks van die type aanduidingen bij Thoman zie je er diverse voor dezelfde prijs omschrijving ongeveer gelijk maar andere leters bij het type en daar geen uitleg over waar uis dat te vinden.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als je er toch weinig op gaat spelen zullen de specs. alleen belangrijk zijn voor het uiterlijk. Ik zou mij er verder niet zo druk om maken. Er zijn hier een paar grappen opgeschreven, ook door mij, maar wel met een kern van waarheid.
    Gibson heeft het zelf zo ingewikkeld gemaakt door allerlei specs door elkaar heen te gooien. Zo heb ik een 2011 LP Special met P90's en TOM, maar ik zie ze bij Thomann dan weer met zo'n wrap around bridge. Voordeel van die dingen is wel dat er geen maple cap op zit die 'm zo lekker loodzwaar kan maken.
    Koop gewoon wat je mooi vindt en wat een aanvaardbare prijs heeft. Een paar keer bij de verkeerde pomp tanken kost meer tegenwoordig

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri92 Bekijk bericht
    Mooi topic Gibson bashen weer trouwens haha, ik ga er maar vanuit dat het allemaal van uit oprechte humor is.


    Ff on topic weer, proberen maar die gitaar. Deden ze rond die tijd, 2015, ook niet van die gekke 0 fret dingen enzo? 300k pots vonden ze een tijd ook nodig, in combi met modern wiring compleet nutteloos. Modern wiring uberhaupt nooit begrepen. Die traditionals waren niet zo duur nieuw toch? Dus ik vind t nog best aan de prijs eigenlijk. Maar marktplaats kent ook inflatie tegenwoordig, dat moge duidelijk zijn. Zo'n potmeter pcb ding kan er makkelijk uit, paar fatsoenlijke pots erin. Check VIpots eens bijv, das de nieuwe hip ipv dat basic cts spul ;-)
    VIpots is toch een Centralabs clone?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    De kans op een breuk in de printbaan is vele malen groter als de kans op een draadbreuk.Je hoeft maar 1 potmeter iets te vast te draaien of je hebt de poppen aan het dansen...
    Kwestie van de potmeter pas vastsolderen na het aandraaien van de moer. Natuurlijk is mechanische stress aan solderingen een no-go, daarvoor is de tinverbinding veel te zacht. Eerst monteren, dan solderen

    Of ze dat bij Gibson in de fabriek ook doen weet ik niet, ik ben daar niet bij

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik denk dat je dat verkeerd ziet....
    Volgens mij zijn er heel veel versterkers en pedalen waar allerlei pots op prints zitten.
    Daarnaast mengtafels, interfaces, en aanverwante spullen. Allemaal niet zo'n probleem voor de meeste gitaristen.
    Maar in de gitaar, ja, dan ben je echt de lul als je dat hebt
    Als je geluk hebt zitten pots niet alleen met de signaalpoten aan de print vast, hangt een beetje van de gebruikte pots af. Soms zitten er ook nog lipjes aan het potmeterhuisje. In het ergste geval zit zelfs de hele print alleen via de potmeters bevestigd aan het front.

    Andersom kan ook. Ik heb ooit een Crate combootje gehad waarbij de potmeters echt alleen aan de print vastzaten en helemaal niet een het front
    Leuk voor slaapkamergebruik, maar daarbuiten is het vragen om problemen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het is geen enkel probleem, behalve als je een vintage probleem hebt.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Nulfret is pure winst.
    En de rest merk je waarschijnlijk geen hol van.
    Dus wat Erik zegt; als het je leuk lijkt ? doen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Nulfret is pure winst.
    En de rest merk je waarschijnlijk geen hol van.
    Dus wat Erik zegt; als het je leuk lijkt ? doen.
    Er zullen zeker specs zijn waar ik niks van merk, maar ik denk ook een beetje als investering als ik hem weer een keer wil verkopen welke is dan verstandiger een standard of deze of nog wat anders.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als het je je te doen is om doorverkoop waarde zou ik voor een Gibson lp standard gaan, een 50s model. Toch wat courantere modellen. Vanaf 2016 zonder robot tuning systeem en standaard specs zoals gebruikelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top