Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 142
  1. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Even advocaat van de duivel: als het systeem werkelijk zo goed is als wordt beweerd, zou het dan echt alleen te wijten zijn aan het feit dat gitaristen zo conservatief zouden zijn (wat ik trouwens niet geloof), dat het weinig navolging vindt?
    Dat denk ik niet. Ik denk da dat veel meer zit in het geen behoefte hebben aan kermis op je muziekinstrument.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Even advocaat van de duivel: als het systeem werkelijk zo goed is als wordt beweerd, zou het dan echt alleen te wijten zijn aan het feit dat gitaristen zo conservatief zouden zijn (wat ik trouwens niet geloof), dat het weinig navolging vindt?
    Als we allemaal zo progressief waren dan speelde we op een soort gitaarsynth waar je alleen de snaren op de gewenste spanning hoefden te brengen. Dikte en mensuur zou dan niet uitmaken. Zelfs niet de fretafstand. Dan heb je helemaal geen evertune bridge nodig.

    Een soort synthaxe dus… Maar zo ging het niet…

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Als we allemaal zo progressief waren dan speelde we op een soort gitaarsynth waar je alleen de snaren op de gewenste spanning hoefden te brengen. Dikte en mensuur zou dan niet uitmaken. Zelfs niet de fretafstand. Dan heb je helemaal geen evertune bridge nodig.

    Een soort synthaxe dus… Maar zo ging het niet…
    Dat zal best, maar het is geen antwoord op de vraag waarom dat systeem niet/weinig wordt gebruikt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Als het een beetje werkt zou ik er op een moderne gitaar best open voor staan.
    Een relikwie zou ik er niet mee opleuken.
    Pleurishekel aan meersnarig stemmen; 8 snarig of 12 snarig; 12 snarige zelfstemmende gitaar lijkt me wel wat.

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die maat van me is inderdaad een metal gitarist, maar die evertune systemen zien er echt niet lelijk uit hoor. Gewoon ingetogen hardware en is niks aparts aan. Ik was er enthousiast over toen ik die gitaren bespeelde. Super soepele bendings zijn mogelijk, speelt gewoon echt fijn.

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Die maat van me is inderdaad een metal gitarist, maar die evertune systemen zien er echt niet lelijk uit hoor. Gewoon ingetogen hardware en is niks aparts aan. Ik was er enthousiast over toen ik die gitaren bespeelde. Super soepele bendings zijn mogelijk, speelt gewoon echt fijn.
    Je was er enthousiast over; maar niet genoeg om overstag te gaan...?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Neuh, dat niet. Ik speel niet meer in bands, en daarbij een evertune systeem op m’n Tokai lp en m’n squier cv 50s telecaster is vrij kostbaar, toch? Vooral qua upgrade overkill op m’n squiertje 😂
    Nevertheless, een hele mooi doordacht concept, maar ik ben er niet voor in de markt.

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Bendings kunnen wel, maar dan zul je je stemknop al zo moeten draaien dat dat brugzadel zo gekanteld staat dat ie (bijna) tegen de eindaanslag staat, toch?

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Dat zal best, maar het is geen antwoord op de vraag waarom dat systeem niet/weinig wordt gebruikt.
    Nou om te beginnen een tremolo dat gaat momenteel niet. En het is niet eenvoudig te retrofitten dus moet je meestal een nieuwe gitaar die vrij prijzig zijn. Daarbij is het gros van die gitaren nogal metal georiënteerd.

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Neuh, dat niet. Ik speel niet meer in bands, en daarbij een evertune systeem op m’n Tokai lp en m’n squier cv 50s telecaster is vrij kostbaar, toch? Vooral qua upgrade overkill op m’n squiertje ��
    Nevertheless, een hele mooi doordacht concept, maar ik ben er niet voor in de markt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bendings kunnen wel, maar dan zul je je stemknop al zo moeten draaien dat dat brugzadel zo gekanteld staat dat ie (bijna) tegen de eindaanslag staat, toch?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Nou om te beginnen een tremolo dat gaat momenteel niet. En het is niet eenvoudig te retrofitten dus moet je meestal een nieuwe gitaar die vrij prijzig zijn. Daarbij is het gros van die gitaren nogal metal georiënteerd.
    Dus eigenlijk is het een kutsysteem?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top