Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 15 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 142
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als het je je te doen is om doorverkoop waarde zou ik voor een Gibson lp standard gaan, een 50s model. Toch wat courantere modellen. Vanaf 2016 zonder robot tuning systeem en standaard specs zoals gebruikelijk.
    een brede hals vind ik geen probleem mijn Martins hebben allemaal een iets bredere hals maar inmiddels is ca 43mm ook geen probleem meer. er zit zo'n apparaatje bij de tuners noemen ze dat robot tuning. lijkt me soms handig of is dat ee4n nadeel ik weet ook niet of de eigenaar zelf al modificaties heeft aangebracht. meestal als ze waslijst op nioemen wat ze zelf verbeterd hebben laat ik hem staan. ik heb het niet zo op onbekende doe het zelfvers al zullen dar hele goede tussen zitten maar dan moet je dat gevoel er bij hebben of weten door kennis van ervarings deskundigen.
    een LP standard is niet heel veel duurder alleen dan heb je ook weer diver variaties en de omschrijving is steeds praktisch gelijk. een maniet is om naar Thoman te rijden en te luisteren bestaat er een lijst met uitleg van de LP types.
    Laatst gewijzigd door motorhan; 12 augustus 2022 om 13:12

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Die brede halzen....was het niet zo dat de afstand van E en e snaar naar de rand van de hals wat aan de grote kant was, en niet de string spacing tussen E en e?
    Geen idee hoe dat speelt, lijkt me even wennen.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 12 augustus 2022 om 13:38

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Jullie advies Les Paul 50S HCS wat is het verschil met een 60S UB of IT of TB allen 2290.00
    of een 70S voor 2199 gezien bij Thoman wat zijn de verschillen en welke niet en of welke wel voorkeur.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    maar ik denk ook een beetje als investering als ik hem weer een keer wil verkopen welke is dan verstandiger een standard of deze of nog wat anders.
    misschien vreemde gedachtegang van mij, en niet negatief bedoelt.

    vraag mij af of je een muziekinstrument daarvoor moet willen hebben die NIET tot de mega klassiekers hoort.
    investeren in jezelf, als de gitaar je uitdaagt nieuwe dingen te gaan spelen, of je bent van plan professioneel in de muziekwereld wat te gaan doen is daarin dubbel leuk, toch?
    voor de looks? er zijn genoeg 'mooie' gitaren voor vele malen minder als je er eigenlijk alleen maar naar wilt kijken.

    Daarbij, ik weet niet of je met de voeten nog op de aarde staat? maar gezien wat er qua energieprijzen gebeurt kun je misschien dit luxe probleem eerst even parkeren voordat je hem uit bibberietis voor wat warmte en voedsel uiteindelijk in een houtkachel moet gooien.

    waar de cynische Gibson haters natuuuurrrlijk op reageren dat deze daar sowieso thuishoort ;-)

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Als investering is de 2015 serie sowieso hét jaar waar je met een grote boog omheen moet lopen.
    Begrijp me niet verkeerd; als de gitaar je ligt is het prima als player. Maar zoals ik eerder zei; het lettertype, de halsbreedte, 0 fret, tuningsysteem (dat niet echt als upgrade wordt beoordeeld)... het is gewoon een beetje een vreemde eend in de bijt en dat voor een Gibson Les Paul die over de kop gaat als ie 'historic' is, nog een keer over de kop gaat als ie 'true historic' en je alleen al een modaal maandsalaris extra mag neerleggen als ie door Tom Murphy geswaffeld is.

    Als investering zou ik sowieso gaan voor iets voor iets van voor 2008 want toen gingen ze wel next level gekke dingen doen geloof ik.

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Maak er maar grappen over, iedere kenner weet dat een fineer top nergens naar klinkt.
    Als-ie dan verder gewoon als een Gibson klinkt....Maar dat doet-ie dan niet he?

    Effe serieus:hebben die dingen echt een fineertopje dan? Was al lekker aan het desillusioneren de laatste tijd,maar deze hakt er best in dan.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartrock Bekijk bericht
    Effe serieus:hebben die dingen echt een fineertopje dan? Was al lekker aan het desillusioneren de laatste tijd,maar deze hakt er best in dan.
    Bij epiphones zag (zie?) je dat weleens, maar bij gibsons weet ik het niet.

    Hoe het nu is weet ik niet, maar wat jaren terug mist je bij bijvoorbeeld ESP echt heel serieus knaken neerleggen voor je bij massief gevlamde tops etc uit kwam. Zeg onder de 2k was sowieso fineer, zoiets.

    Maakt voor de klank natuurlijk niets tot weinig uit, alhoewel er bij verschillende mensen (waaronder zelfs bouwers die helemaal niet zo into voodoo zijn en zo) verschillen waargenomen worden bij diverse lakken en lakdikten, gebruikte lijmen etcetera. Dan zou een extra fineer er op lijmen ook anders zijn.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 13 augustus 2022 om 08:58

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartrock Bekijk bericht
    Als-ie dan verder gewoon als een Gibson klinkt....Maar dat doet-ie dan niet he?

    Effe serieus:hebben die dingen echt een fineertopje dan? Was al lekker aan het desillusioneren de laatste tijd,maar deze hakt er best in dan.
    't Is niet echt een dun fineerlaagje, 't is meer een dunne plank (top) op een dikke plank (body) gelijmd. De body wordt deels uitgeboord om het gewicht te verminderen, de top krijgt die mooie welvingen gefreesd. Body voor de tone, top voor de looks.

    Laatst gewijzigd door Midwolda; 13 augustus 2022 om 09:16
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2011
    Locatie
    Oosterhout
    Berichten
    158

    Standaard

    Ik heb een 2009 traditional met standaard classic 57 pickups en af fabriek zonder dat idiote robot stemmechanisme en de mijne is - ( zeker voor het geld) een erg goede gitaar. Mijn 59 custom shop is iets beter, maar gezien het enorme prijsverschil ga je toch twijfelen of je die wel had moeten kopen.
    Als investering zou ik voorlopig helemaal niks kopen want- al door anderen aangegeven :de verkoopwaarde zou wel eens enorm kunnen kelderen de komende jaren.... Maar dat doet dat spaargeld in je oude sok ook?
    Laatst gewijzigd door dorrus; 13 augustus 2022 om 11:15

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    't Is niet echt een dun fineerlaagje, 't is meer een dunne plank (top) op een dikke plank (body) gelijmd. De body wordt deels uitgeboord om het gewicht te verminderen, de top krijgt die mooie welvingen gefreesd. Body voor de tone, top voor de looks.

    Ik dacht altijd dat er een theorie achter zat dat het maple waar hoog ik het geluid zo moeten toevoegen. Net zoals ze volgens mij voor toonredenen een rosewood toets op een verder maple hals plakken...

    Fineer wordt bij Gibson voor zover ik weet niet gebruikt. Bij Epiphone wel tegengekomen in de specs maar plakken die niet een laagje fineer met tekening op een stuk zonder zodat ze wat minder van het duurdere maple nodig hebben?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top