Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 142 van 142
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Mwah, kutsysteem niet.
    Het heeft zo zijn doel, denk ik.
    Het systeem bestaat uit een kantelbaar brugzadel, waarbij de kracht van de snaar opgevangen wordt door een trekveer, individueel per snaar.
    Dat is dus een balans. En wil je kunnen benden dan zul je moeten zorgen dat dat kantelbare brugzadel niet verder door kan kantelen want dan hoor je eigenlijk die bend niet, en dus zal je hem tot bij de eindaanslag moeten opdraaien met het stemmechaniek.
    Niet per se moeilijk, maar helemaal set and forget is het ook niet, als je het zo wilt gebruiken.

    Voor de metallaars met superstrakke 4-voudig ingespeelde partijen (zonder bends) en zo kan ik me voorstellen dat het zeker wel voordelen heeft.
    Voor de snarenduwers en -trekkers denk ik wat minder, want dan werkt het systeem maar 1 kant op. Door ietwat te hard knijpen of hard aanslaan wordt je toon altijd hoger, nooit lager, en precies die compensatie heb je geblokkeerd als je wilt benden.

    Als je kijkt naar de positie van het draaipunt van het zadel tov waar de snaar over het zadel heen loopt, vraag ik me zelfs af of je, als je wisselt tussen "vlakbij de eindaanslag" en "in het midden van het regelgebied", je de intonatie moet aanpassen?
    Of zit er een curve in het vlakje waar de snaar overheen loopt om dit te compenseren?
    Als dat laatste het geval is dan kun je nog wel mooi wisselen tussen de twee "standen".

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het is een soort piano bijna…

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top