Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: D'Angelico gitaren

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard D'Angelico gitaren

    Ik kwam toevallig uit bij dit merk, dat schijnbaar al bekend is. Het leken me wel leuke gitaren, maar ik heb er hier nog nooit iets over gelezen. Ik lees ook niet alles dus het kan best ter sprake gekomen zijn, maar de zoekfunctie leverde niks op.

    Ze hebben twee lijnen de Premier (zo rond de 700-900 euro) en de Deluxe lijn die pakweg het dubbele kost.

    Iemand ervaring hiermee?

    https://dangelicoguitars.com/

    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.782

    Standaard

    Ik heb gedurende pakweg ’n kwartier droog op een Deluxe gespeeld, dus daar kun je geen doorwrocht oordeel op verwachten. Er zal niets mis mee maar moi en d'Angelico lijken niet voor elkaar geboren. Zo op het oog goed gebouwd, goede materialen, goede klank (‘resonant’), maar ik heb er - net als met Gretsch bijvoorbeeld - niks mee.
    Maar laat je vooral niet weerhouden
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ook mijn oog was erop gevallen. Bij Max Guitar te Scheveningen hebben ze er een hoop hangen, een half uurtje op diverse modellen semi hollowbodies zitten pingelen, zowel met P90’s als humbuckers, en ze daarna de rug toegekeerd. Ze zien er fraai uit, maar ze doen het verder niet voor mij. Ik vond ze een beetje doods klinken en nodigden totaal niet uit om te spelen. Ik ben bij tweedehandse Eastmans uitgekomen, een goede T386 en een absolute killer T64/V.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Maatje van me heeft er één.
    Goed gebouwd, wat dat betreft bang for the buck, maar qua resonantie vind ik 'm maar erg steriel, het zingt niet.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.782

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    ......maar erg steriel, het zingt niet.
    Dát is het, denk ik....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Ik vind eigenlijk vooral dat Les Paul-achtige model interessant. De Atlantis. Lijkt me wat minder lomp en zwaar dan een echte Les Paul en leuk dat je hem single coil kan splitsen. Ik vind hem er ook mooi uitzien. Maar goed, je weet het pas als je hem zelf probeert natuurlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top