Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ik zeg er wel bij, zelf hoor ik het verschil niet zo, wel of geen trem body contact, laat staan parallel of gekanteld
    Ik heb zelf geen gitaren met 6-screw tremolo, maar eigenlijk alleen 2-point.
    Tijdje terug nog een keer een plat op de body liggende tremolo verzet naar angled, om wat leuk te kunnen wiebelen, maar toch heel snel weer terug gezet, klonk nergens naar.
    In direct vergelijk na elkaar was dat.

    In de winkel was de gitaarmeneer een keer aan de gang met een Ibanez Jem. Eigenaar was aan het experimenteren met dikkere snaren, en die ibanez trem stond voorover. Toen die weer parallel stind klink het in mijn oren vele malen beter; meer chugga en minder ploink.

    Theoretisch zou je kunnen zeggen dat de brugplaat als deze parallel loopt aan de snaren het meest gunstig staat, in zijn "dode punt"'.
    Maar het kan net zo goed iets met de vorm van de knife edge tov de stud te maken hebben.

    Of omdat ik het wíl horen; wie zal het zeggen.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Iemand moet hem gaan uitproberen om dit allemaal zeker te weten......
    Ik weet niet of hij hier nog weleens komt maar volgens mij heeft fred dons wel ervaring met de vega trem.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Oh, dat zou interessant zijn als Fred hier wat over kan vertellen. Op zich op mijn 2 punts trem op mijn strat heb ik de plaat parallel aan de snaren, maar wel zwevend. Dit bevalt mij heel goed, ook qua sound en feel. Ik heb het al eerder gezegd, ik ben niet een super gitarist - eerder een normale bassist die ook een beetje gitaar speelt…… kan dus makkelijk de reden zijn dat ik “ foute “ aannames heb.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb op mijn PRS een 6 punts floating trem zitten die prima op stemming blijft. Komt doordat de schroeven een inkeping hebben waar het tremoloblok op blijft hangen. Zelfde principe als zo'n knife edge twee punts brug. Die schroeven kan je ook los krijgen, heb alleen geen idee of het ook met een standaard strat brug werkt. In ieder geval zijn er kopieën op de markt die niet veel onder doen voor het origineel maar dan veel goedkoper. Heb er ook een op mijn prs zelfbouw kloon zitten en die werkt prima.


    link

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top