Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Hoorbaar verschil Vox AC30CC2 en de CC2X

    Onlangs heb ik bij een optreden van mijn band gebruik mogen maken van een Vox AC30CC2X. En ik was meteen verkocht. Wat een geweldige sound heeft die amp! Nu ben ik eens gaan googlen naar zo’n versterker en kwam er dus achter dat deze versie zogenaamde Blue Alnico speakers heeft, en de andere versie gewone Greenback speakers heeft, en deze laatste daarom prijstechnisch ook iets goedkoper is. Nu ben ik allesbehalve een purist, maar vraag me af in hoeverre je het verschil kunt horen.
    Bvb dank.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bizarre vraag.... je meldt zelf dat je een bizar verschil hoort en vraagt hier of dat hoorbaar is?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.735

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Bizarre vraag.... je meldt zelf dat je een bizar verschil hoort en vraagt hier of dat hoorbaar is?
    Nee, dat doet hij niet: hij meldt dat de Vox met Blue Alnico speakers een geweldige sound heeft, en hij vraagt zich af of - en in welke mate - je het verschil in geluid met de uitvoering met de Greenback speakers kunt horen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4

    Standaard

    Ik had wellicht een vraagteken moeten gebruiken bij het kopje 😉

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkdevries78 Bekijk bericht
    Ik had wellicht een vraagteken moeten gebruiken bij het kopje ��
    Dat had een verschil gemaakt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard Hoorbaar verschil Vox AC30CC2 en de CC2X

    Jazeker kan je het verschil horen! De Greenback is een hele andere speaker dan de blue alnico. Een hele andere klankkleur. De ene is niet per sé beter dan de ander, maar anders klinkend. Ik heb ze beiden in een VOX gehad. Mijn voorkeur gaat uit naar de blue alnico, maar dat hangt af van je type gitaar, muziek genre, of je er mee in een band speelt, hoe hard je 'm kan zetten qua volume en je effect pedaaltjes.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De Greenback en de Blue Alnico klinken inderdaad verschillend. Het is niet een kwestie van "beter" maar "anders". Het hangt er vanaf wat je mooi vindt of bij jouw muziek / band past enzovoorts. Ik vind zelf dat een Vox met een Blue Alnico nog meer typisch Vox klinkt (en Greenback past goed bij Marshall, is een cliché maar zo werkt het nu eenmaal). Maar er zijn geen regels. Sommige speakers lijken veel op elkaar, sommige speakers verschillen juist heel veel. Zo'n AC30 gaat met Greenbacks inderdaad anders klinken (en spelen / voelen / reageren).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard

    Een wat meer "pinnige" speaker in een VOX vind ik tocj wel lekkerder, vooral als de versterker wat harder mag. Veel mensen hebben daarom ook de G12M (greenback) verruild voor een G12H.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Blue Alnico is de klassieker. Hoog mid dat overal doorheen prikt, eenmaal ingespeeld mooi hoog (de Chinese Blues hebben veel geduld nodig) en hard. Ze hebben een hoge sensitivity en geven dus meer dB voor je vermogen.
    Greenbacks zijn wat afgeronder, iets meer laag en afhankelijk van je smaak wat mooier in crunch. Afhankelijk van de versie (standaard of Heritage) heb je een iets lagere of duidelijk lagere sensitivity en dus minder dBs voor je vermogen.
    Persoonlijk vind ik dat een enorm voordeel maar daar denkt iedereen anders over.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top