Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Prog liefhebbers

  1. #11

    Standaard

    Begin te zeggen dat ik geen kenner ben van jouw genre, maar is altijd wel leuk - en soms leerzaam - om andere stijlen te beluisteren.
    Vanaf 0.53 begint voor mij het pas 'te leven'. Daarvoor is chaos, voor mij en voegt ook niets toe.
    Geen opbouw, in ieder geval.
    De drums vind ik erg goed geprogrammeerd ! En jouw gitaarspel is meer dan gevorderd.
    Het gehele nummer een aantal keer beluisterd en hoor geen merkbare 'hook', maar wellicht 'hoort' dat ook niet bij deze stijl.
    Is wel erg creatief gedaan, waarvoor hulde.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank! Er komt nog veel meer bij/aan (waaronder zang) hehe

  3. #13

    Standaard

    Errug lekker hoor. Knap gemaakt. Mix is droog zoals het een beetje hoort met zoveel afgemeten loopjes en snel wisselende geluiden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    https://mystic.bandcamp.com/track/forgive-me-2

    Dit is de finale versie, mix toch hopelijk een heel stuk beter??

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ik vind het - afgezien van het grunten, vind het nog steeds niks - erg goed gedaan, Fu. Alles op de juiste plek, in de juiste proporties. En je gitaarspel vind ik fenomenaal.
    Ben overigens benieuwd hoe jij een song opbouwt, hoe de structuur in elkaar steekt. En nog ’n vraagje: programmeer jij de drums in EZ zélf, of gebruik je EZ als VST?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    De structuur werk ik meestal uit op de gitaar, zonder versterking maar op de bank ofzo haha. En ook deels in mijn hoofd. De drums programeer in Cubase met EZ als VST. Ik heb de Modern Kit of hoe die heet, met nauwelijks of zelfs geen mixer instellingen, genomen en dan daar zelf hele mix instellingen in Cubase (dus niet EZ) gedaan, om die typische hard hitting, zwaar gecompressde metal sound te maken. En dan programmeer ik in Cubase alle noten zelf, noot voor noot, met de muis, met velocity variatie in de meeste hits, en de hoeveelheid reverb (snare en toms) automatiseer ik, dus meer reverb bij rustigere passages etc. En dan heb ik in EZ de humanize instellingen aan staan en in Cubase MIDI modifiers die een beetje random velocity toevoegen en de timing wat onstrakker maken.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Duidelijk, dank voor je antwoord.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    https://mystic.bandcamp.com/track/forgive-me-2

    Dit is de finale versie, mix toch hopelijk een heel stuk beter??
    Waanzinnig. Ben ook niet een grunt-liefhebber, maar dit is GOED man. Beetje Pain of Salvation ofzo, dunno. Dit soort schilderijen maakt me altijd nieuwsgierig naar de schilder, maar maak je niet lichtvaardig.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank! PoS ken ik slechts een beetje maar ik hoor de link wel. Nieuwe EP komt hopelijk met maandje of 3 uit

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top