Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Prog liefhebbers

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Prog liefhebbers

    Is dit wat qua compositie? Of loopt er te veel door elkaar? En de mix te doen? Dank!!!

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14467167

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik vind het wel knap in elkaar steken! Mooi hoe de bas op een paar "rustpuntjes" lekker dissonant zit te wezen
    Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar wat je er verder van gemaakt hebt (of gaat maken)...
    Doe je de drums met EZ drummer maken? Mag wat minder droog wat mij betreft maar ik ben misschien wel de laatste die daar iets over mag zeggen want ik ben een sucker for delay en grootse ruimtelijke producties en dat is in dit genre misschien niet zo voor de hand liggend

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ha! Dank! Ik moet zeggen er lopen hier veel lijnen door elkaar die in de stukken ervoor eigenlijk allemaal een voor een worden geintroduceerd, en ik ga t misschien wat extremer pannen op (alleen) dit stuk zodat ze meer te onderscheiden zijn. Drums idd met EZDrummer. Ik moet nog een beetje spelen met snare reverb idd. Hij is er wel maar je hoort m niet.

    Misschien dat ik daarvoor ook een ducking reverb ga instellen zoals met zang wel gebruikelijk is (werkt erg goed). En bij de rustigere stukken zoals dat cleane getokkel gewoon wat meer openschuiven.

    Dank voor t luisteren!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Nog even de mosterd...
    Van de eerste 25 seconden kan ik geen chocola maken; klinkt - voor mij - te onsamenhangend.
    De rest heeft i.m.h.o. veel potentie. Knap trouwens wat je met EZdrums doet.
    Extremer pannen zou ik niet voor kiezen; eerder voor meer diepte - voor en achterin, zeg maar...
    Maar, zoals Gus zegt, het is maar een mening, mijn mening.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Thanks Foob! Ik ga wat experimenteren!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Toch wel knap gemaakt.
    Ben het ook wel met pasqual zijn reactie eens.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Flink stuk erbij opgenomen, meer galm op snare, betere mix hoop ik!!

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14467167

    EDIT: nu hoor je denk ik ook beter de opbouw naar dat eerder geplaatste stuk toe en herken je de rifffs/lijnen eronder denk/hoop ik

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Flink stuk erbij opgenomen, meer galm op snare, betere mix hoop ik!! Nu hoor je denk ik ook beter de opbouw naar dat eerder geplaatste stuk toe en herken je de rifffs/lijnen eronder denk/hoop ik
    Ja, klopt Fu; moet wel zeggen dat dit genre voor mij nog steeds ‘ongrijpbare’ muziek is. Ik probeer de structuur ervan te doorgronden en dat lukt me niet altijd. Steeds weer verrassingen...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Vind vooral de bas(gitaar) erg prettig. Fretless ?





  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Yep. De patch is PRE2/NMLega Fretless op mijn Yamaha Motif ES Rack hehe. Uiteraard noot voor noot en alle articulaties met de hand geprogrammeerd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top