Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Zo’n verrassing is je gegund...
    dankje, ben er nog verbaasd van eigenlijk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Leuk model hoor en ook wel een fijne kleur, wel nogal een Rivolta vibe, maar kan ook zomaar andersom zijn. Hoe speelt en klinkt 'ie?

    Om even bij Rory in te haken.... ik heb ook een ex
    hoe hij speelt en klinkt kan ik nu nog niets van zeggen, zal eerst nog electronica moeten hebben en snaren erop.
    maar dat komt wel goed ;-)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ahhhhhh….., gefeliciteerd. Met alles eigenlijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    dankje Gus

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    eerst maar eens de slagplaat schoonmaken.
    die heeft onder de brug en daar waar een sticker heeft gezeten zijn originele witte kleur nog.
    de rest is licht vergeeld, maar je ziet het dus wel.
    heb al wat gezocht en las over beginnen met schuren met korrel 400 en dan steeds fijner.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Gelijkenis gaat voor mij niet helemaal op zachtjes uitgedrukt. Ik herinner me die Washburns nog wel, compacte bodies, cute little headstocks.
    Nevertheless, leuk projectje. Gratis is altijd fijn natuurlijk. Waar ik echter zo’n Washburn in een ‘80s wannabe spandex hardrock hokje zou stoppen, denk ik bij zo’n Vertigo meteen aan een leuke surfplank. Kan aan mij liggen hoor. Voor hetzelfde geld drop C nu-metal gitaar met bloedhete pups. Gewoon, omdat het kan.
    Maar dan nog wel steeds in dat oranje.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 23 juli 2022 om 23:43

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Geinig model!
    Ik ben benieuwd!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Gelijkenis gaat voor mij niet helemaal op zachtjes uitgedrukt. Ik herinner me die Washburns nog wel, compacte bodies, cute little headstocks.
    Nevertheless, leuk projectje. Gratis is altijd fijn natuurlijk. Waar ik echter zo’n Washburn in een ‘80s wannabe spandex hardrock hokje zou stoppen, denk ik bij zo’n Vertigo meteen aan een leuke surfplank. Kan aan mij liggen hoor. Voor hetzelfde geld drop C nu-metal gitaar met bloedhete pups. Gewoon, omdat het kan.
    Maar dan nog wel steeds in dat oranje.
    Micky Moody van whitesnake werd ook gebruikt voor de advertenties


    maar mijn vergelijk is meer de 'vleugel' van de armrest, shortscale, humbucker layout
    bovenste en onderste 'hoorn' zijn natuurlijk anders, maar je zou met wat zaag en plakwerk aardig in de buurt komen.
    maar dat ga ik natuurlijk niet doen ;-)

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Leuk model hoor en ook wel een fijne kleur, wel nogal een Rivolta vibe, maar kan ook zomaar andersom zijn. Hoe speelt en klinkt 'ie?

    Om even bij Rory in te haken.... ik heb ook een ex
    En dan.....proficiat..verwondert mij nie😂

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    even mijn eerste indruk van de gitaar.
    er zijn een paar dingen waar je met deze rekening moet houden mocht je dit een leuk model vinden.

    de upper horn zit echt wel in de weg als je dichter bij de body komt tijdens spelen/soleren
    werken aan de elektronica kan alleen maar als je de brug verwijdert, nu is dit op zich niet zo moeilijk met dit type brug, maar toch.
    en als je pickups hebt met lange schroeven moet je de hals haast wel loshalen omdat een klein deel van de slaplaat onder het uiteinde van de toets zit.
    je kan hem er dus niet recht in laten zakken en daar de routing in het hout vrij nauw is heb je niet veel ruimte om te en de slagplaat schuin te houden, en dan ook nog de humbucker met schroeven schuin te houden zodat het allemaal past.

    Zeur ik nu? nee hoor, dit is een mooi project.
    ben nu bezig met wat goedkope chinabuckers, ceramische magneten, 1 rond de 7/8 Kohm de andere 14Kohm
    om het gedoe van het in en uitbouwen tijdens tweaken te voorkomen nu bezig met een kunststof bakje waarin ik wat potmeters zet die ik met een schakelaar wil kunnen instellen op 250 of 500 Kohm. verder een schakelaars met diverse waarden aan condensators voor de tonepot en een tweak die ik gelezen had om dit soort humbuckers wat strakker te krijgen door er in de hot lead een 0.047uF condensator te kunnen zetten, en weer via schakelaar.
    dus humbuckers erin richting 3 standen schakelaar en dan 1 kabel vanuit de gitaar richting dit bakje en die door lussen naar de versterker.
    misschien maak ik een denkfout, maar dat zien we dan wel ;-)

    en mij kennende ga ik ook nog nadenken over het aanpassen van de bovenste hoorn.
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 3 augustus 2022 om 08:07

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    een klomp met een zeiltje, of in dit geval een gitaar met een staartje.
    heb de pickups aangesloten aan de toggle switch en een kabel met jack contra stekker naar buiten gebracht voor het latere testen van potmeters en waarden.

    verder de hals onderhanden genomen.
    dacht eerst dat er veel hout van het fretboard gesleten was, maar bleek lagen vuil te zijn.
    nafta en schrapertje, daarna lemon oil.
    verder de gaatjes van de tuners aan de achterkant gevuld met tandenstokers.
    moet alleen even schroefjes bestellen voor de bevestiging, maar er zijn nog wel wat meer dingetjes die ik hebben moet dus alles maar in een keer ;-)



 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top