Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Dit is toch wel erg goed hoor. Artefacts moest ik even wennen aan het ritme dat net effe anders loopt dan je verwacht. Het zit knap in elkaar. Lovingly Violent luistert makkelijker weg. De verschillende instrumenten en sounds en vocalen zijn goed gekozen. Mooi naar het einde toegewerkt! Bovengenoemde referenties of wellicht andere zullen er best zijn maar who cares? Klinkt goed!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Dank voor alle reacties, leuk om te horen. Over 2 weken komt nieuwe single uit, zal ik hier ook wel even delen.

    Verhaal achter Artefacts is wel aardig. Kocht ooit voor €5,- een Magnus reed organ, voor gebruik in mijn band van toen. Ding was volledig out of tune, over de hele linie, en niet te gebruiken. Nu in Logic Pro heb ik er een pitch correctie op draaien en kon ik m redelijk erbij krijgen. De basis van de song is dus gedaan met die chord knoppen (accordeon-achtig) van dat ding.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Meer over het nieuwe album + sounds

    https://www.youtube.com/watch?v=ZQsiqTf03jc

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Ow, ik had de link al in ander topic gezet, maar eigenlijk hoort 't hier: m'n album is uit.

    kaminski.hearnow.com <- link naar links.

    grtz!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Echt heel nice. De mix is opvallend sprankelend, zonder dat het snerpend of penetrant wordt. Ik krijg soms een beetje een vaporwave gevoel. Ik denk dat dat expres is, omdat de cover art een cross is tussen indie rock (de foto) en vaporwave (de letters). En je pakt ook precies de goede elementen van beide. Verhalende songwriting in een fris jasje.

  6. #16

    Standaard

    Hoi hoi
    Ik persoonlijk - strikt voor me eige - denk aan een vroege Dweezman.
    Hele fijne stukkies muziek.
    Ik ga ze gewoon morgen nog eens luisteren.

    En maak je geen zorgen, het lijkt nergens op en ik zou je op het hart willen drukken dat vooral zo te houden.
    Dank voor het posten!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Klinkt goed hoor! Gefeliciteerd met je album.

    Side note, aangezien dit voor mij ook van belang is, wat doen jullie voor promotie van het album?
    Ik vraag me af wat ik moet doen om luisteraars te trekken.
    Tot nu toe gedaan: LinkedIn, Gitaarnet, TheGearPage en alle NL muziek recensie sites/bladen aangeschreven.

    Maar moet nog zien of dat laatste iets gaat doen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Hey Cageman, dank. Heb voor deze plaat geinvesteerd in goede monitor speakers, en de mastering is door een pro gedaan. dat scheelt ook, natuurlijk ;-)

    Ik weet niet wat vaporwave is, is dat stom? Dus opzet mijnerzijds zit daar niet bewust. Is dat een genre?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Duhsjaak, dank! Een vroege Dweezman, zeg je: ken je mijn oudere werk? Want: een aantal muzikale stukken zijn idd al best lang 'bij me'.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Thnx Bluegate.

    De dingen die jij nu noemt, heb ik juist niet gedaan (nog). Ja, ik post hier, maar da's mee, naja, omdat ik het leuk vind hier te delen. Ik heb het geluk dat een label mijn album gaat uitbrengen, dus de klassiekere promotie zal komen als het vinyl er is.

    Zelf doe ik de digitale kant, en dan is Spotify toch de main focus. Het spel daar -voor zover ik begrijp- is het 'trainen' van het algoritme en zorgen dat Spotify jouw muziek koppelt aan bekendere artiesten/smaak/genres, zodat je in playlists belandt. Dat geneert de streams, en dus de beste promotie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top