Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard afdekkin grug telecaster

    Hallo
    ik heb pas een telecaster gekocht en nu heb ik zo'n chroom afdekkap voor over de brug gekocht bij Alie maar hoe zit die normaal vast en is een origineel vanb Fender wel passend.

    op de strat heb ik een originele en die zit geklemd maar dat lukt op de caster niet.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    De "asbakken" zitten geklemd vast.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De "asbakken" zitten geklemd vast.
    er is nu een originele van Bax onderweg dus dan zal ik het verschil wel zien.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Welke Tele heb je gekocht? Volgens mij zijn er zat tele bruggen, met name de moderne types met 6 zadels, waar een ashtray überhaupt niet op blijft klemmen, omdat ze niet de opstaande randen hebben als bij de vintage style telecaster bruggen. Op zo’n moderne brug zal die kap ook niet blijven zitten als hij van Fender komt ipv Ali.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Welke Tele heb je gekocht? Volgens mij zijn er zat tele bruggen, met name de moderne types met 6 zadels, waar een ashtray überhaupt niet op blijft klemmen, omdat ze niet de opstaande randen hebben als bij de vintage style telecaster bruggen. Op zo’n moderne brug zal die kap ook niet blijven zitten als hij van Fender komt ipv Ali.
    Dank je wel dat is dan duidelijk dus dan moet ik een andere brugplaat hebben weet jij zo welke
    ik had er 2 besteld de ene is goudkleuring en heeft 2 kleine gaatje en er zaten 2 koperen schroefjes bij maar de asbak is veel te breed en ik ga er niet in schroeven. de andere is chroom kleur en zoals je zegt die klemt niet ben benieuwd hoe dat met een andere brug gaat is het altijd aan te bevelen een brug met 6 stelschroeven zoals nu aanwezig of volstaat 3 stelschroeven ook.
    Laatst gewijzigd door motorhan; 8 juli 2022 om 15:04

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Dank je wel dat is dan duidelijk dus dan moet ik een andere brugplaat hebben weet jij zo welke
    ik had er 2 besteld de ene is goudkleuring en heeft 2 kleine gaatje en er zaten 2 koperen schroefjes bij maar de asbak is veel te breed en ik ga er niet in schroeven. de andere is chroom kleur en zoals je zegt die klemt niet ben benieuwd hoe dat met een andere brug gaat is het altijd aan te bevelen een brug met 6 stelschroeven zoals nu aanwezig of volstaat 3 stelschroeven ook.
    Ik denk dat je even wat tijd moet steken in research, met name in het telecaster forum tdpri moet een hoop te vinden zijn.

    Als ik perse zo’n ashtray zou willen, zou mijn gok zijn om die te kopen tezamen met de bijbehorende brug in kwestie. Dus bijv bij Thomann eentje zoals deze:

    https://www.thomann.de/nl/fender_tel...idge_cover.htm

    Waarbij deze brug zou moeten horen:

    https://www.thomann.de/nl/fender_vin...dge_245666.htm

    Let wel: de montage schroef gaten van de diverse modellen bruggen willen nog wel eens een beetje verschillen, dus het zou kunnen zijn dat je een nieuw gaatje erbij krijgt in je body. Of als het er bijna op de juiste plek zit, dat je een bestaand gaatje ff moet opvullen met hout (een klein duveltje of tandenstokers werkt altijd prima) teneinde de nieuwe schroef voldoende grip in de body te bieden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Ik heb inmiddels ook de originele asbak van fender binnen exact gelijk aan sli maar wel iets duurder nu dus nog een nieuwe onderplaat met opstaande kanten bestellen gezien de prijs denk ik dat ik eerst voor ali kies

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top