Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Nux MG 30

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard Nux MG 30

    Heb onlangs als vervanging voor mij oude Zoom g3 een Nux MG 30 gekocht.
    Ondanks dat het een budget ding is, heeft het erg goede reviews en kan meekomen met de line 6 producten.
    Hij heeft wat minder keuze in de amp modeling en effecten maar ik gebruik op de zoom uiteindelijk ook maar 1 versterker.
    Nu klinkt het op de koptelefoon prachtig maar heb wat gedoe met het aansluiten op mijn amp. Ik zou het moeten aansluiten op de return van de send en return op de achterkant en dan een output mode gebruiken die speciaal voor dat doel is. Hij bypast dan de voorversterker en de speaker modeling staat uit. Zo zou het moeten maar het klinkt ruk. Heel veel hoog en laag en een snerpend digitaal geluid.
    Als ik hem dan gewoon voor in de versterker aansluit met alle modeling aan ,klinkt het een stuk beter en dat zou niet moeten. Volgens de kenner klinkt amp en speaker modeling niet goed als het voor de versteker in gaat en toch is dat bij wel het geval. Iemand een idee of een mening over met amp en speaker modeling spelen over een tubeamp?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb sinds kort ook een MG-30. Bevalt me veel beter dan de Atomic Amplifire 6 die ik ervoor had.

    Over die output modes: de meningen verschillen. Op het V-Guitar forum staat een topic van iemand die de verschillende modi heeft doorgemeten qua frequentie karakteristieken. Dat lijkt vrij willekeurig allemaal. Zelf gebruik ik hem niet via een versterker, dus geen ervaring mee.

    Zelf heb ik wat problemen met eigen IRs. Vooral bij cleane amp modellen treedt er vrij snel een digitale clip op in de IR-loader. Dat blijft wat behelpen, soms zet ik de speaker sim gewoon uit een laat mijn Cab M de Ir doen. Die klinkt sowieso beter, dat was ook zo ten opzichte van de ingebouwde loader van de amplifire.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik denk dat je het moet gebruiken zoals het voor jou lekker klinkt, niet zoals men zegt dat het hoort……..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Zeker maar blijft raar dat de "officiële" manier niet werkt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Er klopt ook iets niet.Als je via de return van de versterker inplugd,by-pass je de voorversterker van de versterker.Als je hier inplugd,moet je dus alleen de voorversterker van de Nux gebruiken. De versterker en amp simulatie moet je dan uitschakelen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Dat doet hij niet vanzelf dan?
    Want TS schreef dit:

    “ Ik zou het moeten aansluiten op de return van de send en return op de achterkant en dan een output mode gebruiken die speciaal voor dat doel is. Hij bypast dan de voorversterker en de speaker modeling staat uit. Zo zou het moeten maar het klinkt ruk. ”

  7. #7

    Standaard

    Ik heb met de line 6 helix alles wel uitgeprobeerd. Inmiddels heb ik het zo afgesteld dat ik met modeling amp en speaker sim gewoon direct in welke gitaar versterker dan ook inprik in de normale gitaar input en het klinkt gewoon goed. Los daarvan stuur ik een signaal naar de recorder of geluidstechnicus en dat bevalt prima. Vooral fijn omdat er qua instellingen van de presets niets hoeft te veranderen. Ik zou zeggen: heb maling aan de regels.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Klopt wat er hier gezegd word. Via een speciale output mode voor de send en return ingang, word de de speaker modeling uit gezet en de amp modeling doet alleen het voorversterker gedeelte. Maar ik ben er nog even mee aan het klooien geweest en doe het dus nu ook zoals Maxdb omschrijft, dit is voor mij de enige manier om het goed te laten klinken. Als je de normale ingang gebruikt zou je de amp modeling uit moeten kunnen zetten maar ook dan krijg ik een raar geluid.
    Dus gewoon voorin en alles aan en draaien tot dat ik een goede sound krijg, werkt ook bij mij het beste en idd dan hoef ik ook thuis niet als ik over de koptelefoon speel alles weer opnieuw in te stellen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Klopt wat er hier gezegd word. Via een speciale output mode voor de send en return ingang, word de de speaker modeling uit gezet en de amp modeling doet alleen het voorversterker gedeelte. Maar ik ben er nog even mee aan het klooien geweest en doe het dus nu ook zoals Maxdb omschrijft, dit is voor mij de enige manier om het goed te laten klinken. Als je de normale ingang gebruikt zou je de amp modeling uit moeten kunnen zetten maar ook dan krijg ik een raar geluid.
    Dus gewoon voorin en alles aan en draaien tot dat ik een goede sound krijg, werkt ook bij mij het beste en idd dan hoef ik ook thuis niet als ik over de koptelefoon speel alles weer opnieuw in te stellen.
    Dat bedoelde ik dus, gewoon zoals het het meest makkelijk gaat en het beste klinkt…….

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik heb sinds kort ook een MG-30. Bevalt me veel beter dan de Atomic Amplifire 6 die ik ervoor had.

    Over die output modes: de meningen verschillen. Op het V-Guitar forum staat een topic van iemand die de verschillende modi heeft doorgemeten qua frequentie karakteristieken. Dat lijkt vrij willekeurig allemaal. Zelf gebruik ik hem niet via een versterker, dus geen ervaring mee.

    Zelf heb ik wat problemen met eigen IRs. Vooral bij cleane amp modellen treedt er vrij snel een digitale clip op in de IR-loader. Dat blijft wat behelpen, soms zet ik de speaker sim gewoon uit een laat mijn Cab M de Ir doen. Die klinkt sowieso beter, dat was ook zo ten opzichte van de ingebouwde loader van de amplifire.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Ik heb trouwens in de studio direct mode wel het hoog bijna weg gedraaid en ook in de pre EQ heb ik het hoog iets terug en ook de db, maar een streepje maar toch. Het ding heeft anders wel heel veel hoog, Is dat ook jouw ervaring?
    Zou het terug draaien van de db ook een verschil kunnen maken in jouw probleem met het clippen misschien?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top