Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Nux MG 30

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Ik heb trouwens in de studio direct mode wel het hoog bijna weg gedraaid en ook in de pre EQ heb ik het hoog iets terug en ook de db, maar een streepje maar toch. Het ding heeft anders wel heel veel hoog, Is dat ook jouw ervaring?
    Zou het terug draaien van de db ook een verschil kunnen maken in jouw probleem met het clippen misschien?
    Ik heb geen probleem met het hoog maar gebruik hem ook alleen direct de pc in. De ingang heb ik qua gain iets van 6db terug gedraaid omdat de amp modellen anders ook te gainy zijn. De ir sectie staat bij mij standaard op - 12 omdat de eigen ir's anders clippen. De interne ir lader schroeft het volume van de ir ook een dB of 10 omhoog, kun je in de pc editor goed zien.

    Ach, hij heeft wat kinderziektes maar klinkt en speelt erg lekker. De jongens van nux werken er ook wel aan maar zijn nu met iets nieuws bezig (zoals ze zeiden in de gebruikersgroep op fb: dat is kapitalisme &#128526.

    Ik zal hem binnenkort eens over de eindtrap van een van mijn versterkers gooien, heb al wel begrepen dat je ook daar je weg wat in moet zoeken. Slechter dan die amplifire klonk over mijn versterkers zal het vast niet worden.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ik weet, oude topic, maar hoop dat hier nog wat kennis is m.b.t het aansluiten van een NUX op windows.
    zou graag mee willen spelen met de muziek op de pc en dit via hoofdtelefoon dan samen willen horen.

    het gaat dan wel om de MG 300, maar vermoed dat de aansluitingen etc hetzelfde zijn.
    met de handleiding kom ik er niet echt uit, dus misschien dat iemand hier wat tips heeft?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik weet, oude topic, maar hoop dat hier nog wat kennis is m.b.t het aansluiten van een NUX op windows.
    zou graag mee willen spelen met de muziek op de pc en dit via hoofdtelefoon dan samen willen horen.

    het gaat dan wel om de MG 300, maar vermoed dat de aansluitingen etc hetzelfde zijn.
    met de handleiding kom ik er niet echt uit, dus misschien dat iemand hier wat tips heeft?
    Heb je een goeie geluidskaart aan je pc hangen? Dan kun je met de Nux gewoon een ingang gebruiken van je geluidskaart en de muziek erbij nemen in bijvoorbeeld Audacity of een DAW.

    De MG300 kan ook als geluidskaart gebruikt worden, weet niet of de 30 dat ook kan. Heb zelf de 300 allang weer erg gedaan en mijn geheugen is niet meer wat het geweest is..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Heb je een goeie geluidskaart aan je pc hangen? Dan kun je met de Nux gewoon een ingang gebruiken van je geluidskaart en de muziek erbij nemen in bijvoorbeeld Audacity of een DAW.

    De MG300 kan ook als geluidskaart gebruikt worden, weet niet of de 30 dat ook kan. Heb zelf de 300 allang weer erg gedaan en mijn geheugen is niet meer wat het geweest is..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    het enige wat ik heb is een laptop met ingebouwde geluidskaart, dus maar kijken hoe ik de NUX ervoor kan gebruiken.
    Audicity heb ik

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    het enige wat ik heb is een laptop met ingebouwde geluidskaart, dus maar kijken hoe ik de NUX ervoor kan gebruiken.
    Audicity heb ik
    Ja, dan is de NUX als geluidskaart de enige optie want het onboard geval zal veel teveel vertraging geven. Als het goed is staat het in de handleiding?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Ik heb geen geluid kunnen krijgen toen ik mijn MG 30 aan de computer hing maar ik heb dan ook een waardeloze geluidskaart. Ben er zelf niet ingedoken of ik de de MG 30 ook als geluidskaart kon gebruiken.
    Dit kanaal heeft een shitload aan video's over de NUX MG 300, misschien kan je daar je antwoord vinden. https://www.youtube.com/@ThePedalGuy

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Ik heb geen geluid kunnen krijgen toen ik mijn MG 30 aan de computer hing maar ik heb dan ook een waardeloze geluidskaart. Ben er zelf niet ingedoken of ik de de MG 30 ook als geluidskaart kon gebruiken.
    Dit kanaal heeft een shitload aan video's over de NUX MG 300, misschien kan je daar je antwoord vinden. https://www.youtube.com/@ThePedalGuy
    klopt, die had ik ook al gevonden.
    mijn oude GNX was simpel, input van een audio device en de koptelefoon van de GNX gaf dan gitaargeluid en audio tegelijk.

    zal er toch nog eens in moeten duiken, want voor mij is de 300 een prachtig stukje techniek met leuke opties

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top