Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 86

Discussie: HNGD Sire H7

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Het enige negatieve wat ik tegen kom in reviews, zijn de frets. Ze moeten waarschijnlijk wel even goed gepolijst worden. Mijn Epi Les Paul had enorme stroeve frets, geen uitstekende of ongelijke frets of zo maar gewoon niet goed gepolijst. In de review van Andertons hebben ze het er ook over.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt, dat ga ik dan wel laten doen bij tfoa als ik besluit hem definitief te kopen.
    Goed punt en dat had ik ook al uit de review van Andersons begrepen.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Frets polijsten is 15 minuutjes werk…. Wel even de tools in huis hebben natuurlijk.

    Frets vlakken, frets polijsten, fret ends dressen, topkam inzagen, hals afstellen; ik doe het tegenwoordig allemaal zelf en ik zweer je dat ik van iedere gpedkope Aziaat een heerlijk bespeelbare gitaar kan maken! (Als er niet echt iets mis is zoals een getordeerde hals of een hump of zo).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ah, nice dat je dat kan Jasper. Had je in de buurt gewoond was ik langs gegaan bij je voor dit soort klusjes. Ik heb er en geen geduld voor en heb 2 linkerhanden 🙈

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Kijk toch ook eens naar de Ibanez thinlines, ook de allergoedkoopste zijn uitstekende gitaren. De conservatoriumstudenten hier in Den Haag lijken Ibanez te prefereren boven Epiphone (maar ik moet bekennen dat ik de traditionelere looks van Epiphone wel mooier vind).

    De cheapo Ibanez AF55 (Indonesische productielijn) die ik heb deed me qua afwerking (buiten- én binnenkant!) en bespeelbaarheid eigenlijk wel stijl acheroverslaan voor die prijs (€280) eigenlijk…. Afwerking misschien wel beter dan mijn Gibson ES-333 en zeker beter dan mijn Koreaanse Epiphone Sheraton, maar volgens mij zijn de Chinese Epi’s van tegenwoordig gewoon stukken beter dan de oude Koreanen, maar dat wil niemand toegeven want dan kunnen ze op Marktplaats niet meer een hogere prijs vragen….. 😉
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Die Ibanez heb ik ook. Op zich een hele nette gitaar en de afwerking is idd erg netjes maar de elementen vond ik niet best. Ik heb hem nog, alleen de de jackplug is los en kwijt, die was trouwens ook een van bedenkelijke kwaliteit. Ook de bedrading en potmeters zijn maar zo zo. Heb nog getwijfeld om hem om te laten bouwen maar alle onderdelen zouden dan vervangen moeten worden en dan had ik toch liever iets beters. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, heb ook nog nooit iets gehad met p90 dus misschien die er op den duur in.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Die Ibanez heb ik ook. Op zich een hele nette gitaar en de afwerking is idd erg netjes maar de elementen vond ik niet best. Ik heb hem nog, alleen de de jackplug is los en kwijt, die was trouwens ook een van bedenkelijke kwaliteit. Ook de bedrading en potmeters zijn maar zo zo. Heb nog getwijfeld om hem om te laten bouwen maar alle onderdelen zouden dan vervangen moeten worden en dan had ik toch liever iets beters. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, heb ook nog nooit iets gehad met p90 dus misschien die er op den duur in.
    Ja ik heb de elementen en alle pots en bedrading vervangen. Maar de oorspronkelijke electronica leek me toch niet zo slecht eigenlijk….. maar het plan was van begin af aan ‘r te upgraden:

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Het is me wat met die namen van Ibanez, ik was in de war en heb de ibanez as53-tf 5b-02. Een ES achtige

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Het is me wat met die namen van Ibanez, ik was in de war en heb de ibanez as53-tf 5b-02. Een ES achtige
    Haha ok! Ibanez thinlines zijn erg OK vind ik!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Deze video deed me destijds bijna de AS53 aanschaffen (waren toen nog iets van €270 of zo)

    https://youtu.be/IS5-wqHHulk

    Het werd toch de AF55 omdat ik in de semi-hoek al ruim voorzien was
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top