Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 86

Discussie: HNGD Sire H7

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Herkenbaar verhaal. Hier heeft de LP twee weken terug ook het veld geruimd voor een ES335 kloon (2e hands Eastman T386). Heel veel speelplezier met jouw semi-hollowbody! De rode ziet er fantastisch uit idd!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ah Eastman. Die staat ook bij mij op het lijstje. Binnenkort ga ik die T386 testen, de Epiphone ES335 en misschien die Sire.
    Moet wel zeggen dat ik qua sound en looks van wat ik op YouTube gezien heb voor de Epiphone ga. Binnenkort wellicht van mijn kant weer een HNGD topic.😁

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ah Eastman. Die staat ook bij mij op het lijstje. Binnenkort ga ik die T386 testen, de Epiphone ES335 en misschien die Sire.
    Moet wel zeggen dat ik qua sound en looks van wat ik op YouTube gezien heb voor de Epiphone ga. Binnenkort wellicht van mijn kant weer een HNGD topic.��
    Met een Epiphone 335 heb je qua looks een exacte copy van de real deal en ze worden goed gewaardeerd maar de pickups zijn Alnico Classic Pro humbuckers en die zaten ook in mijn Les paul. Ik vond ze te heet en vol open nogal modderig en weinig muzikaal, dit was een van de redenen om hem weg te doen. Nu heb ik begrepen dat ze in een 335 beter tot hun recht komen maar het is wel iets wat je moet liggen en zeker even moet testen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Aha thanks. Zal erop letten tijdens de tests.
    Wat ik sterk vind aan die Epiphone es335 is dat soundwise en qua specs (mahonie hals en spruce body) ze echt in de buurt van de Gibson variant komen. En hardware en pots zijn CTS en echt verbeterd tov de DOT serie van daarvoor.
    Ga ook de t386 testen en die klinkt in mijn oren juist wat moderner en feller, maar dat moet ik zelf ondervinden bij het spelen. Specs wijken qua halsmateriaal wel af van de ES335.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Ja zeker even testen want idd de inspired by Gibson lijn komt akelig dicht in de buurt van de de echten. het was ook zeker niet de kwaliteit die tegen viel van mijn Les Paul

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb tijdens de lockdown uit pure verveling een Richwood ES335 van begin deze eeuw gekocht op MP. Ook deze heeft niet-gewaxpotte pickups. Prima voor clean maar hard en vervormd gaan ze fluiten. Toch wel iets om in d egaten te houden. Mooie gitaar.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Dank.
    Ja dat is een risico en ik moet hem nog aan de versterker hangen. We spelen niet heel hard en met veel gain dus ik hoop dat het meevalt. in het ergste geval kunnen zo nog gewaxed worden. Maar ik heb hem uitgeprobeerd in de winkel op een hoog volume over een Blackstar met veel gain en ze begon niet te zingen

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Vandaag even naar het oefenhok geweest, luid en met veel gain gespeelt de elementen blijven rustig, geen gepiep en gefluit gelukkig

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Had gepiep en gefluit ook bij die gitaar niet verwacht eigenlijk. Zit een mahonie tone block in de body die dat voorkomt.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Klopt, ik heb wel wat ervaring met een ES maar deze kon gevoeliger zijn omdat de elementen niet gewaxed zijn. Hij gaat wel wat eerder feedbacken (is dat een woord) dan de Les Paul maar dan ook alleen als je tegen de versterker aan gaat staan.
    Maar dat is bij alle hollow body's, niks wat je niet kan beheersen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top